Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '07

 
Kategori
Üniversiteler
 

ODTÜ Mezunları Anıtkabir'deydik

ODTÜ Mezunları Anıtkabir'deydik
 

Geçen yıl ODTÜ’nün 50. kuruluş yılındaki Mezunlar Gününde eski mezunlar ve yeni mezun olacaklar Anıtkabir’e gitmişlerdi. O gün o saatlerde kendimi biraz kötü hissedince gidememiştim ve gidenlerin anlattığı muhteşem görünümü dinlediğimde kıskanmıştım. Bu yıl 14 Nisan’dan Tandoğan’dan doğru Anıtkabir’e giden yüzbinlerin içinde ben de vardım. O gün yanıma fotoğraf makinesi almayı unutmuştum.

Anıtkabir ziyareti bu yılın Mezunlar Günü programına da alınmıştı (1). Öğleyin sıcağın Ankara’yı kavurduğu saatlerde eski ve yeni mezunlar ODTÜ’nün mavi otobüslerine doluştuk. Aramızda 30 yıldır bu otobüslere binmemiş olanlar da vardı, dün o otobüsle şehre gitmiş olanlar da. Anıtkabir’e Tandoğan tarafından otobüslerle girdik. Bu sefer tedbirliydim, fotoğraf makinesi yanımdaydı.

Her zaman ülkesini sevmiş ve ülkesine karşı sorumluluğunu yerine getirmek için tavrını koymuş olan ODTÜ gençliği kimisi yirmili yaşlarda kimisi altmışlı yaşlarda hep birlikte Atatürk’ün huzuruna çıkmak için Aslanlı Yol’un başında beklemeye başladık. Anıtkabir’in bizden başka ziyaretçileri de vardı. Üzerlerinde kırmızı-siyah-beyaz renklerden oluşan cüppe giymiş kalabalık grup onları da ilgisini çekti. Merdivenler üst tarafında toplanıp kalabalığı fotoğrafladılar.

Aslanlı Yol’da en son 14 Nisan’da yürümüştüm. O gün kalabalıktan çok uzun süren yürüyüş bugün daha çabuk bitti. Mozolenin merdivenleri birdenbire ODTÜ renklerine bürünüverdi. Herkes bu anı sonraki yıllara taşımak için sürekli fotoğraf çekiyordu.

Mozolenin içine girdiğimizde başlayan duygusal temalı boru sesi güvercinlerin kanat seslerine karışıyordu. Saygı duruşundan sonra yavaş adımlarla Atatürk’ün mozolesinin önünden geçtik.

Merdivenleri indikten sonra tam karşıdaki İsmet İnönü’nün mezarını ziyaret ettim. Eskiden oradan baktığımda evimin balkonunu görürdüm, şimdi görünmüyor (2).

Anıtkabir’den ayrılırken Atatürk etkisini ve ODTÜ etkisini biraraya getirmiş olmanın mutluluğu vardı hepimizin içinde. Mavi otobüslerimiz büyük bayrağın yanına gelmişti, yeniden ODTÜ’ye gitmek üzere yola çıktık.

Ankara, 23 Haziran 2007

(1) Bugün ODTÜ’de Mezunlar Günüydü: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=48230
(2) Anıtgören apartmanı: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=26690

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..