Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '18

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
Okunma Sayısı
65
 

Ofis Ortamında Hayatta Kalmanın 5 Yolu

Ofis Ortamında Hayatta Kalmanın 5 Yolu
 

Mezun olmuş, lay lay lom işe girmiş arkadaşların dikkatine!
Hayaller Paris, Gerçekler tam da burası: Ofis Ortamı
Bin bir çeşit insanla karşılaşacaksınız,
Yalancı, ikiyüzlü, güvenilmez, arkandan bıçaklayan, dedikoducu, aşağılayan, dalgacı, kusur bulan,
Hep olumsuz tipleri söyledim ki, azıcık gözün korksun,
Herkesi kendin gibi bilme, gardını al,
"Sen de kim oluyorsun da ahkam kesiyorsun?" diyenlere söyleyeyim;
22 yaşımda yani, mezun olur olmaz kamuda çalışma hayatına başlayan bir Mühendisim nacizane,
Memurus diyerek kendimden bahsetmekten hoşlanırım,
Tam tamına 27 yıl oldu çalışma hayatında birçok tecrübe yaşadım sizlerle paylaşmak isterim,
 
Kulağınıza Küpe Olacak 5 Kural
 
1. Her doğru her yerde söylenmez (Yaaa işte doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar lafı buraya cuk oturuyor)
 
2. Özellikle amirlerin hakkında olumsuz düşüncelerin varsa en yakınınla bile paylaşma (Onların ağzından duymak sonra hiç de hoş olmuyor)
 
3. Kimseye kefil olma (Başkasının borcunu ödediğim zamanları unutmak en iyisi)
 
4.  Yüzüne gülen herkesi dost sanma (bu nedenle çok kazık yediğim oldu)
 
5. "Hallederiz, yaparız, tabi ki" kelimelerini sık sık cümlenin içinde geçir ki senin ne kadar iş bitirici olduğunu bilsinler! (En sevmediğim insan tipi ancak baktım ki onlar el üstünde tutuluyor) 
 
 
Açıkçası dileğim, sizin iyi insanlarla karşılaşmanız,
Sorunsuz, mutlu ve huzurlu çalışmanız, 
En şahane şey  insanın işine heyecanlanarak ve isteyerek gitmesi,
Bu da genelde çalışma arkadaşlarına, yöneticine ve bir üst amirine bağlı,
Gardını al ama, kimseye de güvenme demiyorum tabi,
Güvenmeden de olmuyor çünkü,
İnsan sarrafı olmak için en az bir 8-9 yıl geçiyor çünkü,
 
Hırsı yüzünden sizi harcayan arkadaş sandıklarınız olacak,
Üzüleceksiniz, ancak ümitsizliğe kapılmayın,
Keskin sirke küpüne zarar,
Harcadığını düşünür ancak, siz tekrar daha güçlü ve donanımlı ayağa kalkarsınız,
Bir level atlamış hissedin kendinizi, 
Baş edebilecek gücünüz var bu tür insanlarla ya da boş verip geçeceksiniz, o yaptığı ile kalacak,
 
Yüzüne gülüp, konuşarak sana laf sokanlar canını acıtmak isteyenler olacak,
Hiç ama hiç umursama sakın, söyledikleri bir kulağından girip bir kulağından çıksın,
Zaten onun amacı senin modunu düşürmek, üzmek, sinirlendirmek,
Bir kaç denemeden sonra bakacak ki, sizin umurunuzda olmuyor onun söyledikleri,
Bir daha size bu şekilde konuşamayacak
 
Bir diğeri gelip yanınıza birini kötüleyecek, atıp, tutacak onun hakkında,
Sizi de bir şey söylemek durumunda bırakacak, 
Siz de bir kaç söz sarf edeceksiniz,
Hooppp koşup hemen o atıp tutan kendi değilmiş gibi hemen ona yetiştirecek sizin söylediklerinizi,
Aranızı bozacak,
Nasıl bir şeydir bu hala çözemem, birini diğerine düşürmekten zevk alan bir insan olması,
Hangi ruh halinin meyvesidir anlayamam bu kadar yıl tecrübeme rağmen
 
Bir de yalancılar vardır ki, en tehlikeliler onlardır bana kalırsa,
Kendi kafasında uydurur tüm senaryoyu,
Avını da belirler, (Allah kuru iftiradan sakınsın)
Seni gider diğerine başka anlatır, sana gelir diğerini kötüler, senin hakkında şunları söylüyor der,
Sen inanırsın o inanır,
Soğukluk girer araya,
Bilemezsin ki ne oluyor?
Ruhun duymaz bu iftiracılara karşı elin kolun bağlıdır,
Sadece "Allah onları bildiği gibi yapsın" derim,
Yapacak bir şey yok ki,
Kanıtlayamazsın da.....
 
https://fatmacanbulaterdem.wordpress.com/
https://mavianne.blogspot.com/
https://www.instagram.com/mavianne/
Filiz Alev, ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 167
Toplam mesaj
: 37
Ort. okunma sayısı
: 751
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Çevre Mühendisiyim. Kitap okumayı, film izlemeyi, yazı yazmayı seviyorum. 2 erkek çocuk annesiyim..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster