Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
201
 

Ofiste Çalışanların Sağlıklı Yaşam İçin Dikkat Etmesi Gerekenler

Ofiste Çalışanların Sağlıklı Yaşam İçin Dikkat Etmesi Gerekenler
 

Ofis Paneli


Masa başında geçirilen uzun saatler, hareketsiz şekilde koltukta oturup iş halletmeye çalışmak, bir de yetmezmiş gibi mesaiye kalıp bunlara birkaç saat daha devam etmek…

 

Günümüzde, çalışan hemen hemen herkes aynı durumdan dert yanıyor. Ne yazık ki daha iyi bir çalışma düzeni şu anda mümkün olmadığından, en azından bu koşulların sağlığımızı kötü etkilemesine engel olabilmeliyiz.

 

Erken kalkıp koşa koşa işe yetişmeye çalışmak, yoğun iş temposu ve stres (İstanbul gibi bir yer için trafiği söylemiyorum bile) gibi zorlu koşullarda sağlığımıza dikkat etmek ne kadar imkansız görünse de basit günlük rutinler ile daha dikkatli olmak mümkün.

 

•   Sabah kahvaltıları çok önemlidir. Mutlaka doğru besinler tüketilmelidir. Lütfen günün en önemli öğünü olduğunu unutmayın. Evden çıkmadan önce kahvaltı için vakit bulamıyorsanız, mesai saatiniz başlamadan önce mutlaka bir şeyler yemeye çalışın. Poğaça, simit veya açma gibi yağlı yiyecekler yerine, tam tahıllı ekmeğe yapılmış hafif bir sandviç veya tost daha faydalı olacaktır.

•   Gün içinde çok tüketilen çay ve kahve sayısını da azaltmanız çok önemli. Kahveyi süt tozu ile içiyorsanız bunun yerine doğal süt kullanmanız, aynı şekilde çayı da açık içmeniz sağlığınızı olumlu yönde etkileyecektir. Bunun dışında mesai saatleri içinde tüketeceğiniz ayran, bitki çayı gibi içecekler uykunuzu getirmekle kalmaz, performansını da düşürür. Asitli içecekler mide rahatsızlığına, meyve suları ise yüksek şeker oranları ile kilo almanıza neden olabilir. Bu yüzden az miktarda açık çay veya kahve, ya da şekersiz meyve suları tüketmeniz sağlık için en olumlusu olabilir.

•   Uzun saatler boyunca masanızda hareketsiz kalmanız, sindirim sisteminizi olumsuz etkiler. Bu yüzden masanızda bulunduracağınız su şişesi sayesinde düzenli su tüketerek sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasını sağlarsınız.

•   Gün içinde ara öğünlerin atlanması, ana öğünlerde çok daha fazla acıkılmasına ve ağır yemekler yenmesine yol açabilir. Bu durumun önüne geçebilmek için ara öğünlerde kuru ve yaş meyveler tüketmeniz çok önemlidir.

•   Yoğun çalışma temposunda spora gitmenin ne kadar zor olduğunun farkındayım. Fakat en azından fırsat buldukça küçük yürüyüşler yapmanız sizin yararınıza olacaktır. Aynı şekilde asansör yerine merdiven kullanmak (10-15 kat çıkmaktan bahsetmiyorum) ve evinize giderken biraz yürümek sizin iyiliğinize olur.

•   Son olarak masanızda otururken arada bir ayaklanıp hareket etmek hatta oturduğunuz yerde küçük egzersizler yapmak oldukça faydalı olacaktır.

 

Kaynak: https://www.ofispaneli.com/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 84
Kayıt tarihi
: 03.11.15
 
 

Medical Art kurucusu ve aynı zamanda sorumlu müdür olarak halen görev yapan Op. Dr. Mustafa BOLAT..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster