Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Ofiste kadın-erkek ilişkileri

Ofiste kadın-erkek ilişkileri
 

Hayal gücünüzü kullanın ama çok da fazla zorlamayın. Bir ofis, içinde çalışan 10 bilemediniz 15 insan. Şirket; finans, medya, halkla ilişkiler, reklam, tasarım işlerinden biri üzerinde faaliyet gösteriyor olabilir. Bu açıkçası o kadar da önemli değil.

Bu ofiste çalışan insanların %80’i bayan ise o zaman orda çalışan erkek ya da erkeklerin önünde zorlu bir süreç başlar. Ben böyle bir ofis ortamında çalıştım. Ofise her sabah geldiğimde bütün kızlar beni baştan aşağı şöyle bir süzer, giydiğim ayakkabıdan, saç şeklime, davranışlarıma kadar hep dikkat ederlerdi. Kendimi açıkçası çok tuhaf hissediyordum.

İnsanlık hali. İçlerinden birinden hoşlandınız ve kıza hafiften sokulma pozisyonuna girdiniz. Bir bakmışsınız şirkette kıyamet kopmak üzere. Siz hiçbir şeyin farkında değilsinizdir muhtemelen. Çünkü daha önce kızlar seni paylaşmıştır kendi aralarında. Sen birinin "benimki" dediği sıfata nail olmuş ve baktığı her kahve falında çıkan kişi olmuşsundur. O kız diğer kızı seni ayartmakla suçlamış bu da yetmezmiş gibi ofisi ayağa kaldırmıştır.

Sizin ofisteki tek derdiniz işinizi yapmak ve aldığınız paranın hakkını vermek. Kulis, bizans falan da bilmiyorsunuz. Bütün insanlara iyi niyetle iletişim kurup, onlara mümkün olduğunca sıcak ilişkiler çerçevesinde yakınlaşmaya çalışıyorsunuz.

Baktınız durum böyle gitmiyor "yok abi aynı ofiste çalıştığın kızla çıkmak bana göre değil" dediniz ve dışardan bir yerlerde tanıştığınız bir kızla birlikte olmaya başladınız. O zaman bir bakmışsınız ofiste birlikte çalıştığınız kızlar sana düşman olmuş ve seni dışlamak için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlardır. Daha önce hem kendileri hem de başkalarının beğendiği işlerinizin hiçbiri artık beğenilmiyordur. "Bu çocuk bu işi gerçekten yapamıyor ya da bu işi için uygun değil" gibi cümleler sarf ediyorlardır sizin hakkınızda. O zaman ‘ben ne yapıyorum bu insanlar arasında’ diye düşünürsünüz gerçekten. Herkesin tavrı batmaya başlar size ve huzursuzluk mesken olarak sizin içinizi seçmiştir artık. Önünüzde iki seçenek vardır ya kalıp, bu iğrenç ortam ve duruma katlanmanız ya da ceketinizi alıp ayrılmanız.

Ben ikincisini seçtim...

 
Toplam blog
: 4
: 1405
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

İstanbul Ünv. İletişim Fak. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunuyum. Halkla İlişkiler Ajansında..