Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '10

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
Okunma Sayısı
565
 

Ofiste kadınlar günü

Ofiste kadınlar günü
 

http://www.publicdomainpictures.net/view-image.php?image=440&picture=rose">Rose by Anna Cervova


Bir kaç yıl evvel bir 8 Mart sabahı, ofisimdeki masanın üzerinde bir kırmızı gül. Allah allah benim eşim de hiç böyle günlere geceler inanmaz ki hayır ola kimden ki acaba? Üzerinde ne bir isim ne de bir not. Hiç de hazzetmem isimsiz hayranlardan. Yalnız pek de iddialı kendileri, papatya, lale filan da değil kırmızı gül bu. Acaba durduk yere eski sevgililerimden birinin aklına mı düşmüştüm. Yok canım daha neler. E bu gülün aynısından yan masada da var. Kesin ofiste bir sapık var, ben senin gizli hayranınım oyunu oynuyor kızlara aklı sıra. Açık ofiste biraz daha açılıp diğer masalara göz attım. Sadece kızların masasında bir adet gül. Tamam anlaşıldı Kadınlar Günü sebebiyle bütün bayanlara bir hediye olmalı. İyi de ofisteki hangi erkek bunca kıza gül alacak kadar cömert ya da ince? Vallahi kim yapmışsa iyi yapmış aferim, her kimse gelsin bir teşekkür edeyim.

Derken arkadaşlar birbir gelmeye başladı. Kızlar sevinirken, erkeklerden " ooo iyisiniz hadi yine, ama bu ayrımcılık" sesleri yükseldi. Bir süre sonra anladık ki benim sevgili şirketim yapmış bu jesti. Yüzlerce kişilik binadaki tüm bayan elemanların masasına gizlice bir gül bıraktırmış mesai saatinden hemen evvel. Ne güzel bir uygulama, ne kadar hoş hatırlanmak.

Sabah bütün bayanlar güllerini aldılar almasına ama daha güllerin kokusu burnumuzdan uçmadan her günkü harala gürele yine başladı. Kimse o gün Kadınlar Günü diye daha az iş vermedi kadınlara. Ya da yövmiyeleri arttırmadı bir gün için. Hadi o olmadı "akşam sen biraz erken çık da ofisten eşinle, sevgilinle başbaşa ol, ya da çocuğunla biraz daha fazla vakit geçir, eşin-çocuğun ya da bir sevgilin bile yoksa git şöyle ayaklarını biraz uzat yat, olmadı kalk gez denilmedi.

"Bu telefon neden hâlâ bağlanmadı!" diye o gün de azar işitti ama kadın her günkü sabırlı ses tonuyla bir kez daha açıkladı sebebini.

"Bunun şurası hafif eğri duruyor, git bunu değiştir getir " denildi. Kadın her günkü anlayışlı hali ile gitti 16. düzeltmeyi yaptı.

Sonra da "Kim dedi sana bunu böyle yap diye" o gün de sorgulandı kadın.

"Bir kere de doğru iş yapın yahu" diyerek yine yaralandı kadın.

Bilmem ne raporunun sabahın kör saatine hazır edilmesi istenildi. Akşam geç çıkmamak için kadın öğle yemeği yemeden çalıştı o gün.

Kadın, ayaklarına kara sular inene kadar , o kat senin bu kat benim koşturdu durdu, tıpkı her gün yaptığı gibi.

Off ne yorucu bir gündü bugün, ama olsun Kadınlar Günüydü. Sahi ya Kadınlar Günüydü bugün değil mi? Sabah gül almıştık ya, ne de çabuk unutmuşum. Mümine sen de çok nankör bir kadınsın yahu.

Kadınlar gününüz kutlu olsun.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

bu gün idari izinlisiniz demeleri gerekirdi, değil mi ama, söz ile kutla, bu mu kadınlar günü?.

Fatma Güneş ERGEN 
 08.03.2010 11:19
Cevap :
Merhaba. Ah nerede efendim izin vermek. Ben biraz özel davranışa da razıydım o günün hatırına. Önce gül verip, sonra vurduğum yerde gül biter muamelesindendi asıl feryadım. Saygılar, selamlar.  08.03.2010 14:16
 

Blogu ilk okuyan okuyucu unvanı ile bu yazına ilk yorumuda ben yapmak istiyorum. 'Karbon kopya hayatımızda Bir çiçek çoooooook şeyi değiştirir. Kadınlar günümüz kutlu olsun Mümine. Ama en çok çiçek alanların:)))

Devrim Atılkan 
 08.03.2010 10:36
Cevap :
Merhaba. Ne güzel ilk okuyan kişiden ilk yorumu almak. Dedim ya yazımın sonunda nankörlük etme Mümine, haline şükret:) Güzel bir kadınlar günü geçirmeniz dileğiyle. Selamlar.  08.03.2010 12:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 83
Toplam yorum
: 72
Toplam mesaj
: 30
Ort. okunma sayısı
: 966
Kayıt tarihi
: 05.01.09
 
 

 "İnsan olmak başka bir şeydir. Ne dil, ne din, ne de milliyet ayırır. Ne seni, ne de beni kayırı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster