Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Ofiste zaman yönetimi taktikleri

Ofiste zaman yönetimi taktikleri
 

zaman yönetimi


Hepimiz zamanın yönetilebilir olduğunu bilsek de, onu etkin ve verimli bir biçimde kullanmayı alışkanlık halinde getirmediğimizde; iş yükü altında ezildiğimizi, ertesi güne sarkan işleri, rutin yapılması gerekenlerin birer dağa dönüştüğünü, iş baskısı, yetişmeyen raporlar ve stres ile karşı karşıya kalıyoruzdur.

Ufak ayrıntılar sayesinde zamanımızı doğru ve etkin bir şekilde kullanmak elimizde.

1-Hedefleri belirleyip, önceliklendirin.

2- Zamanınızı planlayın.

3-Aşırı bilgi yüklenmenin önüne geçin.

5- Zaman kaybettiren işleri yok edin.

6-Başkalarının yapabileceği işleri onlara devredin.

7- Boşvericiliğin üstesinden gelin.

Aslında bunlar hepimizin bildiği şeyler. Ama günümüzde sadece teoride bilmek yetmiyor; bunları uygulamaya geçmek ve alışkanlığa dönüştürmek de gerek.

Her sabah evden çıkmadan önce günlük işlerinizi belirleyin ve öncelik sırasına dizin. Günlük planı yazılı hale getirin veya kafanızda çizin. Günün sonunda hedef listenizi şöyle bir gözden geçirin, gerçekleştiremediğiniz işleri bir sonraki listenin başına önem sırasına göre ekleyin

Kendinizi tanıyın, hangi zamanlarda enerjik olduğunuzu belirleyin.

Normal mesai saatinden bir 10 dakika önce gelerek, güne başlamak için kendinizi motive ediniz.

Masanıza geçtiniz. Trafik telaşı veya uyku mahmurluğunun sizde bıraktığı etkileri yok etmek için bir bardak çay/kahve veya ne içerken mutluysanız, onu içerek pozitif düşünce egzersizleri ile birlikte derin bir nefes alıp, gülümseyerek güne başlayın.

Her sabah işe başlarken elektronik postanızı kontrol etmeyi ve ilgililere ileti göndermeyi alışkanlık haline getirin.

Hoşunuza gitmeyen işleri ve rutine dönmüş işleri sabahları yapın. Böylece gün boyunca canınızın sıkılmasını önleyin.

İş yaparken kullandığınız araç, gereç ve malzemeyi her zaman belirli yerlerde bulundurun.

Masanızı sürekli olarak gözden geçirin ve kullanmadığınız evrakları masanızdan uzaklaştırın.

Günlük rutin işler için planlayıcı kullanmayı alışkanlık haline getirin.

Randevular ve son tarihler için bir defter ya da sizi uyarabilecek cep telefonu ajandası vb kullanmayı alışkanlık haline getirin.

Önemli telefon numaraları, adresler, e-posta adresleri vb. sürekli kullandığınız bilgileri elinizin altında bulunduracağınız bir deftere kaydedin.

İş arkadaşları ve ilgili kişilerle iletişim için elektronik posta kullanmayı alışkanlık haline getirin.

Toplantılara sadece ilgililerin katılımını sağlayın ; Toplantılarınızı gündemli yapma alışkanlığı kazanın. Tüm toplantılara zamanında başlayın ve zamanında bitirin, geç kalanlar için tekrar yapmayın

Toplantı gündemindeki maddelerin tartışma için mi, bilgi için mi olduğunu belirleyin ve her bir madde için zaman belirleyin.Toplantı sonuçlarını bir tutanakla yazılı hale getirin.İlgili kişilere gönderin.

Aşırı bilgi yüklemeyi önlemek için; Kullanışlı bir arşiv sistemi oluşturun. Arşivinizi her yıl güncelleyin.

Dokümanlarınızı işlem yapılacak/üzerinde çalışacak, arşivlenecek veya havale edilecek, okunacak, işlem dışı bırakılacak biçimde sınıflandırın

Sizin dışınızda başkaları tarafından da yapılabilecek işleri belirleyin; Belirlediğiniz bu işleri ilgililere devredin.

Yetki devretmekten korkmayın.

İşleri devrettiğiniz kişilerin yetki ve sorumluluklarını belirleyerek kendilerine anlatın.

Yardımcılarınız veya çalışma arkadaşlarınızın yeteneklerini tam anlamı ile kullanması için onlara destek olun ve hatta yüreklendirin.

Hedeflerinizi gerçekleştirebilmek için kendinize kimsenin bölmeyeceği zaman dilimleri ayırın.

Planladığınız çalışmaları yaparken başka birisinin müdahalesini kabul etmeyin. Bunun için “HAYIR” demeyi öğrenin.

Siz çalışırken gelen başka bir iş veya teklifin önem derecesine bakıp, gerekli önlemi alın. Kısa bir süre sonra işlerin belirli bir düzen ile rayına oturduğunu fark edeceksiniz.

Kararlı olun.

Büyük işleri küçük parçalara ayırın. Gerektiğinde konu ile ilgili yardım isteyin.

Her bir işin sizin ve kuruluşunuz için değerini belirleyin.

Azimli olun, başladığınız işi bitirmeye özen gösterin.

Kendinize zaman ayırın.

Zamanınızı etkin ve verimli kullandığınızda size özel kalan zamanların aslında hiç de küçümsenmeyecek ölçüde olduğunu göreceksiniz.

Bu zaman dilimlerini sizi mutlu edecek iş, hobi, uğraş ve kişilerle geçirmeye özen gösterin.

Zamanınızı iyi yönetmeniz ve hep olumlu düşünmeniz & yüzünüzde kocaman tebessümlerin olması adına

İnci Selin Altan/Kariyer Koçu

 
Toplam blog
: 54
: 2211
Kayıt tarihi
: 07.09.06
 
 

1975 doğumlu tipik bir terazi.. Kimine göre bu yıllara bir sürü şey sığdırmış biri; kimine göre..