Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '07

 
Kategori
Özel Günler
 

Oğlum 16 yaşında

Oğlum 16 yaşında
 

Kızımdan sonra ikinci kez anne olacağımı ögrenince sevinmiştim . Cinsiyeti benim için önemli değildi ama kayınvalidem oğlan olacağını duyduğunda "çok sevindim ." dedi . ATO TORI (neslin devamı )için önemli dedi ... Bir şey demedim . Düşünce yapısı bize ne kadar benziyor diye düşündüm .

Beklenen tarihten bir hafta once dogdu . Guler yuzlu bir bebekti . Ikimizi bir arada gorenler cok benzedigimizi soylerlerdi , bebekken bile . Kocaman kara gozleri uzun kiprikleri ile diger cocuklardan farkliydi . Gulusu esime benzerdi hala da oyle ...

Okulda zor gunler gecirdi . Japona benzemedigi icin dislandigi alay konusu oldugu oldu . hem biz hem o uzuldu . Kucukken yaramaz bir cocuk degildi ama ozellikle ozel okul sinavina girmek icin gittigi kursta bize zor gunler yasatti . Bir keresinde kursa gitme olayinda yalanini yakalayinca biraz pataklamistim . Bes dakika sonra polis kapida idi . "Annem beni dovuyor " diye polise telefon etmis . Burada ogretmenler cocuklara citmik bile vuramiyor . Alllahtan polis anlayisli idi de beni sorgulamadi . Simdilerde cocuklar cezalandirilmadiklari icin tokati bile siddet olarak algiliyor dedi .

Orta okulda sorunlu gunlerimiz oldu . devlet okullarinda ogretmenler disiplini saglayamiyorlar . Cunku veliler solugu okulda aliyor cocuklari azarlaninca .

Iki yil once onunla Turkiye ye gitmistik . Dolasirken "Bana benzeyen cok yuz var , mutluyum " dedi . Bir dusunce aldi beni . Aslinda Japon olmaktan gurur duyuyor . Cunku burada gozunu acti buranin geleneklerine gore buyutuldu . Turkiye yi seviyor , kardeslerimi ve onlarin ailerini seviyor fazla iletisim kuramasa da .

Boyu babasini gecti . Kara yagiz bir oglan . Ah bir de onu uyardigim zaman bana efelenmese ....cani sagolsun .

Kara gozlum iyi bir devlet lisesinde okuyorsun . Umarim calismalarinini surdurur universiteye gider , topluma yararli bir insan olursun . Annen seni cok ama cok seviyor yanaklarindan opmek icin ayak parmaklarinda yukselmek zorunda olsa bile ...

Tum insanlari sevmeni sana yapilmasini istemedigin seyleri baskalarina yapmamani diliyor saglikli bir yasam diliyorum . Bir gun kiz arkadas bulup "Mommy" demeyi birakacak , buranin deyimi ile OKAN ya da OFUKURO (anne icin kullanilan sozcukler ) diyeceksin . Olsun ! Sen mutlu ol yeter .

Ulkemde analar cocuklari icin aglarken bencillik edip oglumun dogum gununu guncemde yazdim . Bagislayin !!!

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..