Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Oğlum Bak Git Videosu Horozlanmanın Bedeli

Oğlum Bak Git Videosu Horozlanmanın Bedeli
 

  • Sabah erken bir saatte işime gelen ben, yıllardan beri her sabah güzergâhımda temizlik işçiliği yapan o belediye işçisini görürüm. Kısa boylu, zayıf, çelimsiz ama hareketli… Belki ellili yaşlarda! Bilemiyorum… Bildiğim sadece kısa boylu oluşu, şahsına münhasır bir fiziksel yapısı… Elinde çalı süpürgesi ve uzun saplı faraşı… Ayaklarında açık kahve renginde geniş bir pantolon, üzerinde belediyeye ait olan turuncu bir ünüforma, kafasında bir fötr şapka… O kaldırım senin, bu kaldırım benim temizlik yapma çabasında.
  •  
  • Bir sabah aracımı denize nazır park ettim ve Akdeniz’in o güzelim görüntüsünü izlemeye daldım. Ve birden yan tarafımda bahsini ettiğim temizlik işçisi… Peşi sıra bir grup velet… Temizlik işçisi süpürgesiyle kaldırım kenarlarını süpürüyor… Ama veletler adamı rahat bırakmıyorlar. İşçi kaldırım kenarını temizleyerek yoluna devam ediyor ama arkasındaki veletler işçiye askıntı oluyor. Veletler dediğimde, öğrenciler…  Ben arkalarından olanları izlemeye başladım. Bir süre sonra… Sanırım bir ikiyüzelli metre sonra yolun karşı kıyısındaki kaldırımı süpürmeye başladı temizlik işçisi ve yine başladığı noktaya döndü geldi. Dönüp geldiği nokta benim aracımı park ettiğim noktanın karşı kaldırımıydı. Veletler peşinde…  Artık ne olduysa, temizlik işçisi süpürgesinin sapıyla çocuklara bir saldırdı, pir saldırdı. Çocukların arkalarına bakmadan kaçışı görülmeye değerdi.
  •  
  • Yıllardır dedim ya… Her sabah bu temizlik işçisi gözüme takılır. Özenli ve dikkatli… Belli ki işine önem veren ve gerekli hassasiyeti gösteren birisi…
  •  
  • Yıllardır bu temizlik işçisi, kendisine verilmiş olan bölgenin temizliğinden sorumlu… İşini hakkıyla yaptığı o bölgenin temiz oluşundan belli.
  •  
  • Geçen gün “Oğlum bak git” videosunu izledim. Belediyenin temizlik işçisine sataşan bir genç çocuk ve belediye işçisi arasında geçen diyalog… Gün içerisinde yapmış olduğu işin yorgunluğuyla kimseye bulaşma derdi olmayan, kendi halinde bir emekçi… Lakin çocuk rahat bırakmıyor… İlle de bulaşıyor işçiye. İlle de işçiyi tahrik ediyor. İşçinin, “Oğlum bak git” demesine aldırmayan çocuğun, işçiye horozlanmaya devam etmesi sonrasında, işçinin çığırından çıkıp, çocuğu eline dolaması bir oluyor. Tabii komik olan çocuğun durumu… Horozlanmanın ardından ağlayarak kaçışı beni kahkahalara boğdu. Bu tip manzaralar beni her zaman güldürmüştür.
  •  
  • Benzer bir duruma Antalya’daki büyük migrosta rastlamıştım. Adamın birisi… Belki 35 yaşlarında… Bir tane adama horozlanıyor. Adama söylemediği hakaretler, etmediği küfürler kalmadı. Adam mütevazi… “Oğlum bak git” dercesine bir tavır içerisinde. Horozlanan adam ara ara horozlandığı adama tekme savuruyor ve ekliyor “Hadi gelsene, gelsene” diyerek karşısındakinin sabrını zorluyor. Ve bir grup insan kenardan olacakları izliyoruz. Ve olan oluyor. Sabrının sonuna gelen adamın, çocuğu eline dolaması bir oluyor. Yermisin yemezmisin?… Neyse ki olaya müdahale edenler çocuğu adamın elinden kurtardılar. Gerçi çocuk adamın elinden kurtulmuş olsa da, gerideki hasar, burundan akan kan, kırılmış bir diş ve çatlamış bir serçe parmaktı. Horozlanmanın bedeli…
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..