Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '11

 
Kategori
Aile
 

Oğluma mektuplar-7

Oğluma mektuplar-7
 

www.karadenizvira.com


Biricik oğlum… 

Kaç gündür sana mektup yazamadım. Bıraktığın işleri takip etmeye çalışıyorum.. Ne çok işin varmış? Biraz da dağınıksın ha!.. Ya da ben çok beceriksizim. Oğlum, kaç çeşit borç bıraktım sana, sen ne yaptın?… Ertelenmiş borç, taksitlendirilmiş borç, SGK taksitlendirme, okul harcı yapılandırma, vergi taksitlendirme… Bağkur, Elektrik… Hepsi de uçurumun kenarında… Allahtan kolaylık getirmiş devlet…Öde Allah öde… Dönülmez akşamın ufkunda imişiz meğer… 

Borcun varsa ödeyeceksin… 

Borç, adı üstünde. 

Söz isimden açılınca bir soru geldi aklıma canım oğlum… 

Bilir misin “İsmiyle Müsemma Olmak” ne demektir? 

Senin cevabını bekleyemem. “ ismiyle isimlenmiş, ismiyle örtüşen karakter yapısına sahip, ismiyle huyu aynı olan” İsmiyle Müsemma” Olmak demektir. 

Biricik oğlum Ahmet!.. 

Adının manası ne biliyor musun? Belki unutmuşsun “Daha çok hamdeden, övülmeğe daha çok layık” demektir. 

Şimdi seni daha çok sevdim. Bu kadar ceberrut bir işle, bu kadar çeşitli zorluklarla, sabırla baş ettiğin için övülmeye daha çok layıksın.. Çünkü Ahmet’sin… Benim aslan oğlumsun ya! 

“Övülmeye değer/ Beğenilmiş” adamsın… 

Neden mi? 

Yahu, bıraktığın işleri elimde olan para ile yapmayı beceremiyorum. Yedi cephede yetmiş icra ile nasıl başa çıktın sen? O yüzden “ismiyle müsemma”sın. 

Mesela senin adın Sefil olsa bazı kefiller gibi bu işleri başarmazdın.. O kefiller ki, kefil değil sefildiler, gerçek rezildirler. Hem de 17’lik irezil! 

İrezil adadolu tabiri… Diğerini sen anla, o zaten biliyo!... 

Makamların da ismi ile müsemma olma halleri vardır. Eğer Adaletten bahsediyorsak, sefaletten bahsedemeyiz. Adamlar, makamı madam edemez. Oturduğu koltuğu dolduracak, koltuk altına sokmayacak bulduğunu. 

Demem o ki, seni onlar anlamaz. Anladıkları dilden anlatırsın zamanı gelince… İsminle örtüşen karakterin, övülmeye değer ismine leke getirmez biliyorum. İsmiyle, makamıyla müsemma olamayanlar o güzel ruhunun zerresine dokunmazlar. Onların gücü kağıttan kaledir. Karganın bile ismiyle müsemma işleri vardır ama onların yoktur. Mesela “ölecek karga kırılacak dala konar” derler… Karga bu!.. Gider, kırılacak dala konar ve ölür… İsmiyle müsemma ya!.. Ondan…Keza bütün eşekler aynı tür sesler çıkarmaz mı! AAAİİİİİ, AHİİİİİ 

Bugünlerde etrafımda var birkaç karga, birkaç eşek.. Umarım sana uğramazlar, gelir benim yaralı, çatlak dalıma konarlar karga gibi… Nasıl Rahim olan çok sert ve gaddar olamazsa Metin de yetim olamaz, çetin olur, sert olur, mert, dayanıklı olur… 

Yani isimle müsemmayım.. 

Öyleyim vala… Gelirlerse ne ala!.. 

Telefon açık, yollar keza öyle… 

Komutanına selam söyle… 

 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..