Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Oğlumdan Can Dündar'a mektup

Oğlumdan Can Dündar'a mektup
 

Okuduğum halde, zaman zaman gene karıştırırım diye kimi kitaplar aylarca yatağımın başında kalır kitaplığa kaldırılmadan. İşte o kitapların içinde görüp dikkatini çektiğinde tanımıştı oğlum Can Dündar’ı. Bu kim diye sormuş, ana oğul sohbet etmiştik hakkında.

Okulların ilk açıldığı haftalarda bir akşam oğlum fellik fellik dolanıyordu evin içinde. Sevdikleri bir yazara mektup yazmalarını söylemişti öğretmenleri. Okuduğu kitapları düşünüyor, gidip kitaplığındaki kitapları tekrar karıştırıyor bir türlü karar veremiyordu. Fikir alış verişinde bulunduğumuz da, okuyup da çok beğendiği “Küçük Kara Balık” kitabının yazarı Samed Behrengi’yi hatırlatmıştım kendine. Aradan kısa bir zaman geçmişti ki oğlum “ben Can Abi’ye, mektup yazacağım” diye geldi yanımıza. Teyzesi, “ama sen onun kitaplarını okumadın, tanımıyorsun ki ” dediğinde, oğlum “ama ben bir sürü kitabını biliyorum, hem annemle de konuştuk onun hakkında. İleri de senin de başucu yazarlarından birisi olacaktır eminim. O nedenle şimdiden tanı, çok iyi bir gazeteci ve yazar dedi bana, ben ona yazacağım mektubu” diye tutturmuştu. Keşke şu an oğlumun yazdığı mektubu buraya taşıma imkanım olsaydı. Daha sekiz yaşında bile olmayan bir yürekte büyüyen Can Dündar sevgisini gösterebilseydim size. Yüreğinde kin besleyenlere inat.

Bugüne kadar yaptığı her yayında, her belgeselde, her kitabında hep insanlara ve vatanına olan sevgisinin izlerini buldum. Ülkemin aydınlanması için, sevginin paylaşılması için çaba harcayan olarak tanıdım ürettiklerinden. Hayata dair doğru bildiklerini korkusuzca anlatabilen, ülkesinin insanına hep katkı sunmak isteyen olarak bildim okuduklarımdan. Yüreğini, olduğu gibi, zırhlarından arındırarak paylaşabilen olarak tanıdım bunca yıllık birikimimde.

Ne kadar kalleş bir düzen yaşadığımız. Nerde bu vatanın aydınlanması için ter döken var, milletini sürü olma yolundan ayırmada kimin tuzu var göz dağı verelim. Karanlıklara kim fener tutma çabasında hemen düşman belleyelim. Susturalım ki, karanlıklar daha büyük ve daha zifiri olsun.

Ama o karanlığa karşı durabilen bir de aydınlık olduğunu bilmek ve çocuklarımızı emanet edeceğimiz güzel bir Türkiye hayal etmek istiyorum. Bütün bunlar için Can Dündar gibi yüreklere sahip çıkılmalı diyorum. Daha çocuklarımızın geleceğinde de sevgi adına, paylaşmak adına, bilinçlenmek adına, bilgilenmek adına, yol gösterici olacak ürettikleri. Daha çok şey öğreneceğiz kendisinden.

Oğlumun mektubundaki cümlelerle bitirmek istiyorum.

“ Sevgili Can Abi;

Çok iyi bir yazar olduğunu biliyorum. Seninle tanışmak istiyorum. Lütfen okulumuza gelip de kitaplarını tanıtabilir misin?

Sevgilerimle

Ne kadar katıksız ve içten değil mi. Aynı Can Dündar gibi.


 
Toplam blog
: 75
: 1357
Kayıt tarihi
: 27.12.06
 
 

Her daim doğa ile yaşayan biriyim.. Çünkü işim doğa ile iç içe olduğu gibi evimizde de doğa ile bera..