Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
 

Oğluna değil, arabasına ağlayan baba

Oğluna değil, arabasına ağlayan baba
 

alıntıdır


Bazen sabahları gazete okuma alışkanlığımı akşam üzerine ertelemek istiyorum. İçim kararacaksa bütün güne yansımasın diye bir yöntem belki benimki. Sinirleniyorum, üzülüyorum vs. Ama bunların dışında pek bir şeye şahit olamıyorum.

Yine bunlardan bir tanesi. Maltepe sahil yolu Dragos mevkiinde kaza meydana geliyor. Çarpışmanın etkisiyle araçlardan biri takla atıyor. Otomobilin içinde bulunanlar ve çarpan aracın şoförü yaralanıyor.

Milletimiz bazen olay yerlerine yardımdan çok izlemek için koşar ya hani, olay yeri anında doluyor tabii. Kaza anında takla atan arabaya çarpan şoförün babası da kazanın olduğu yere geliyor. Sonrası benim sinirlerimi bozmaya fazlasıyla yetti.

Baba ağlamaya başlıyor, etraf sakinleştirmeye. Ağlama nedeni oğlunun sağlığından endişeli oluşu değil! “ben arabaya ağlıyorum” diyerek kendini ifade ediyor birde. Anne ise tam tersi oğlu üşümesin diye paltosuyla üzerini örtüyor.

Sorarım size, bu nasıl bir vicdan? Benim de bir babam olduğu için ve ben onu ağlarken sayılı gördüğüm için şoktayım. Bu yüzden babaları genellemiyorum. Babam benim yanımda bir kez çok ağladı o da ben kabakulak olduğumda. Halbuki her çocuğun geçirdiği bir rahatsızlıktı belki ama onun kızı hiç acı çekmemeli, hiç üzülmemeliydi. Bir de bu babaya bakıyorum şimdi. Arabaya ağlıyorum cümlesini kurarken, hiç mi vicdanı rahatsız olmadı acaba?

Sen ilk önce evladının sağlığını düşün. Mal canın yongası da, sen canın derdine maldan önce düş bence. Orada evladını kaybedebilirdin. Sinirlerin bozulup ağlasan anlardım, hak verirdim. Ama kalkıp “arabaya ağlıyorum” diyen zihniyeti kınıyorum.

O zaman çocuk sahibi değil, mal mülk sahibi olun siz. Madem eşyalarınız çocuklarınızdan değerli olacak, değersiz çocuk yetiştirmeyin. Ne anne-babalar var madde bağımlısı çocuklarına kalkan olmuş, mücadele eden.

Altı üstü kaza yapmış. Keşke yapmasaymış ama yapmış. Önce evladıyla ilgileneceğine arabanın, maddi değerlerin peşinde olan anneler ve babalar, geleceği böyle yönlendiriyorsanız vay halimize.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..