Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '10

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
 

Öğrenci görünüşleri

Öğrenci görünüşleri
 

Yoga Evim


Njoy sports club’ dan birkaç öğrencim,

1)Yoga ile günün stresini ve yorgunluğunu tamamen atıyorum. Yoga yaptığım günler daha enerji dolu olduğumu hissediyorum. Vücudumun esnediğini ve kemik yapımın düzeldiğini hissediyorum. Bel ağrılarımın yoga yaptığım günlerde geçtiği ve bel kemiğimin güçlendiğini rahatladığını hissediyorum.

Doğru nefes alış verişlerle daha iyi ve rahat nefes alabiliyorum. İçimdeki bütün yolların açıldığını hissediyorum. Daha önce tıkanıklar varmış ve benim farkındılığım bu güne kadar iyi değilmiş. Bütün bu çalışmalarla her şeyi daha bilinçli algılayabiliyorum.

NERGİZ YALÇINKAYA AÇIKGÖZ.

2)Yoga hayatımda çok büyük bir değişiklik yarattı. Özellikle doğumdan sonra vücudumu kütük gibi hissediyordum. Düzenli olarak gelebildiğim zamanlarda vücudumun 20 li yaşlarımdayken olduğundan çok daha esnek ve dengeli olduğunu fark ediyorum.

Banu hoca da bence bu alanda bir numara. Tüm hareketleri ve nerede nefes alıp vereceğimize kadar söylemesi ayrıca kendisinin de bizimle dersi yapması başka hiçbir yoga eğitiminde görmediğim bir şey.

Njoy’a üye olmamın tek nedeni yoga diyebilirim. Ve Banu hocaya bana olan katkılarından dolaylı çok teşekkür ediyorum.

FULYA EROL

3)Benim için çok değerlisiniz. Yoga yapmayı senelerdir düşünürdüm, sizinle başlamak çok güzel oldu benim için. Güzel yüzünüz yoga ya değer katıyor. Dersi çok güzel anlatıp bizi bilgilendiriyorsunuz. Dersleri kaçırmadan hep bu çalışmada olmak istiyorum. Dersin sonunda kendimi çok dinlenmiş ve mutlu hissediyorum.

Kim. Müh

NEVİN KOÇAN

4) Sevgili Banu ya da her zaman çağırdığım şekilde bir tanecik Banu Hocam,

Bana hayatın gözden kaçırdığım ayrıntılarını gösterdiğin ve her karşılaşmamızda bana yeni bir şeyler öğrettiğin için binlerce teşekkür. Hakkını vererek nefes almayı, düşüncemin gücüyle istersem neler başarabileceğimi senden öğrendim. Hayat iyi ki bizi karşılaştırmış, iyi ki varsınız

BANU YAZICI(Yoga EVİM)

5) Derslerde kişisel ilgi görebiliyor olmamız çok güzel.ÖZELLİKLE yoğun bir iş gününden sonra rahatlatan ve kendimi çok iyi hissetmemi sağlayan dersler oluyor.Banu hoca da öğrencileri ile yakından ilgilenen ve yogayı çok iyi bilen bir hoca.Özellikle derslerde nefes tekniklerine çok önem vermesi ve derslerde nefese çok önem vermesi beni çok rahatlatıyor.Uzun seneler Amerika da bir çok yoga dersine katıldım ama bu sistem benim çok hoşuma gidiyor ve teknik çok iyi.

ASLIHAN KURAL.(Yoga EVİM ÖĞ)

6)Haftanın iki günü akşamı iple çekiyorum.Genelde stresle dolu hayatımda, geçirdiğim iki saatlik rahatlık çoğu zaman hafta sonu tatiline bedel benim için.Açsam tok, yorgunsam enerjik, sinirli isem hafiflemiş hissediyorum.Ayrıca özel olarak ilgi görmek veya bunu hissetmek, yakınlık çok güzel.Sonuç olarak içimdeki beni keşfetmeye çalışıyorum.

ASLI DUYMAZ (Yoga Evim)

7)Yoga ile son iki yıldır ilgilenmeye başladım. Yoğun iş yaşamı içinde bir türlü vakit ayırmak mümkün olamamıştı. Gittiğim spor klübünde Banu Hocanın yoga eğitimlerine katıldıkça aslında kendi vücudumu tanımadığım gerçeğini fark etmeye başladım. Her hareketin sonunda farklı bir kas grubunun ya da derinlerde saklı kalmış bir organın varlığını hissediyordum. Bu, benim için çok farklı bir deneyimdi. Hindistan’da bulunduğum dönemlerin birinde, bir televizyon proğramında güzel bir hintli manken bayan şöyle demişti. “Your body is a temple and you have to care about it”. Bu saygıyı göstermemde yoganın yoğun etkisi olmuştur. Ve en önemlisi de her çalışmanın sonundaki sonsuz huzur hali. Günlük streslerden arınmış bir halde, yoğun bir özgüven duygusu ve daha üstün bir farkındalık düzeyinde, yaşam denilen uzun yolculuğa devam edebilmek gerçekten keyifli bir duygu…

Faruk BUDAK(Njoy sports club)

Araştırmacı, gezgin, fotoğrafçı

8)Sevgili öğretmenim; sana ne kadar teşekkür etsem az.İçtenliğin ve samimiyetinle, ilk konuştuğum anda, yıllardır tanıdığım bir yakınım gibi oldun.İyi ki varsın, iyi ki seni buldum, iyi ki REİKİ1uyumlamamı senden alma olanağım oldu.Enerjini, bilgini, sevgini esirgemedin.Sen güzelliklerin kaynağısın ve ben kızın olduğum için gururluyum.

SEVİLAY İPEKSU (Reiki insiasyonu öğrencim)

9)Banu Hoca’yla 2004’ün Eylül ayında tanıştım. Ablamın “Birlikte yoga kursuna gidelim mi?” önerisi olmasa, yogaya başlar mıydım bilemiyorum.

Yoga yapmaya başladıktan sonra fiziksel ve zihinsel birçok değişim geçirdim. Çocukluğundan beri alerjik astımı olan biri olarak akciğerlerimin son derece geliştiğini söyleyebilirim. Göğüs kafesim ve nefes alma kapasitem arttı. Bunu her asana sırasında ısrarla “Nefes, nefes!” diyen Banu Hoca’ya borçluyum.

Banu Hoca’nın insanı rahatlatan sesi, aynı hareketleri tekrarlarken bile bıkmadan bizi uyarması, her hareketin vücudun hangi bölgesini çalıştırdığını söyleyerek öğrencilerini bilgilendirmesi sayesinde bende fiziksel bir farkındalık oluştu. Şimdi her hareket ve duruş sırasında kendi içime dönerek bedenimi gözlemlemeyi başarıyorum.

Banu Hoca’yla yoga derslerinin fiziksel olarak güçlendirici, rahatlatıcı ve gevşetici özelliklerinin yanı sıra, zihinsel olarak da değişim geçirdim; geçiriyorum. Yoga sayesinde olaylara, durumlara ve insanlara karşı daha sabırlı ve olumlu yaklaşmaya çalışıyorum. Negatif düşünceden yavaş yavaş uzaklaşıyorum. Bir sevgili ya da eşe sahip olan kişilere de birlikte yoga yapmalarını öneririm; çünkü ilişkilerdeki iletişimi, sabrı ve duyarlılığı geliştirdiğine bizzat tanık oldum.

Sevgili Banu Hocam, bana öğrettiğin ve öğrenmemi sağladığın her şey için teşekkür ederim. Yüzündeki gülümseme eksik olmasın.

M. Banu Aksoy

(sevgili asistanım, dostum ve yoga evim öğrencim)

10)Banu Değer ile birlikte Anel Grup çalışanları olarak, yaklaşık üç senedir yoga çalışmaları yapıyoruz.Yoga yı çok iyi bilen bir eğitmenden öğrenmenin kazanımları bizim için çok fazla.Bedeniniz hızla şekil alıp, esneklik kazanıyor.Ayrıca iş yaşamının stresinden o süreler içinde uzaklaşabiliyoruz.Kendisi ile çalışmaktan ve öğrencisi olmaktan çok hoşnutum. Ve şirket olarak kendisine teşekkürlerimizi sunuyorum.

MUKADDES AKAY

ANEL GRUP SAHİBİ.

11)9 sene önce ilk kez bel ağrısıyla tanıştım, doktorum ağrının bel fıtığından kaynaklandığını söylemişti. İlk bel ağrımı takip eden dönemde sık, sık belimde tutulmalar yaşadım. Düzenli yüzmeye başlayarak ağrılarımın ve tutulmanın sıklığını daha az hissetmeye başladım. Yüzmeye ara verdiğim bir dönemde oldukça şiddetli bir ağrıyla yüzleştim, bu ağrı sağ bacağımı hareket ettirmeme engel olup, günlük ihtiyaçlarımı yardım almadan yapabilmeme engel oluyordu, yaptırdığım detaylı tetkiklerle sırtımda eğrilik, bir omurumda çift yönlü kırık, bel kayması ve 2 fıtık olduğunu öğrendim. Çoğunlukla önerilen tedavi yöntemi ameliyattı, görüştüğüm doktorlardan biri fizik tedavi destekli düzenli bir egzersizle ağrılarımı kontrol altına alabileceğimi, içerdeki kasları kuvvetlendirmem gerektiğini söyledi. Yoga ve Banu Hoca ile bu dönemde tanıştım. Katıldığım dersler sonrasında ilginç bir şekilde vücudumun fiziksel olarak güçlendiğini, omurgamın kuvvetlendiğini sanki iskeletimin düzelmeye başlayıp sağlamlaştığını hissediyorum. Açıkçası yoga sonrasında zihinsel dinginlik ve rahatlama sağladığımı da söyleyebilirim.

NJOY SPORTS CLUB ‘TAN SN.ÖZLEM YORULMAZ 17 EKİM 2007

12)DOĞUM YAPAN BİR ÖĞRENCİM…..

Yoga ile ilk tanışmam yaklaşık 7 yıl önce eşimin ablasının vasıtası ile olmuştu. Utanarak itiraf etmeliyim ki o dönemde daha önce de hakkında bir takım şeyler duyduğum yoga ve felsefesine yaklaşımım çok cahilce ve negatifti

Fazlası ile pratik biri olarak yoganın benim gibi güçlü !!!!!!!! birine pekte katkısı olamayacağına emindim. Bu tür yaklaşımlar ancak zayıf ve arayışta olan insanların oyalanma vesilesi idi.

Sanırım dünyayı yaşanır kılan en güzel şeylerden biri insanların olduğu gibi kalmamaları ve gelişime açık olmaları.

2007 benim için öyle bir yıl oldu ki bu olumlu gelişimi yaşama fırsatını buldum. Yılın ilk aylarında anne olacağımı öğrendim ve tamamen içimden gelen bir dürtü ile yoga yapmaya karar verdim.

Halbuki o güne kadar çevremden empose edilen bir hamile için yürümenin yeterli olduğu idi.

Hamileliğimin 4. ayında yogaya başladım ve sanırım huzurlu, mutlu, canlı ve keyifli bir 9 ay geçirmek için en iyi yolu bulmuş oldum.

Hamileliğimin son gününe kadar hatta doğuma 10 saat kalana kadar çalışan biri olarak haftada 2-3 kere gittiğim Yoga Evim benim kendim ve bebeğimle baş başa kalabildiğim , dinlendiğim, enerji depoladığım ve tümgünlük sıkıntılarımı unuttuğum bir yer oldu.

Yoga mutlak faydalı fakat bunu kiminle paylaştığınız ve kimden öğrendiğiniz de bir o kadar önemli. Banu Hoca’ya bu konuda şükran borçluyum. Hamileliğimden dolayı tek başıma katıldığım derslerde Banu Hoca bana sadece Yoga öğreten kişi olmadı sabahın 7.30 unda bile gülerek kapıyı açan, bütün bunalmışlıklarımı hafifleten ve bana adeta anne şefkati gösteren bir arkadaş olu.

9 ay boyunca normal doğum planlamama rağmen oğlum ali Durul’u sezaryen ile doğurdum.Yoga yapmamın temel nedenlerinden biri kolay doğumdu ancak ben yoganın olumlu etkilerini doğum sonrası yaşadım ve yoganın faydalarını sezaryen sonrasında bile gördüm. İnsanlar yataklarından kalkamaz ve sancı çekerken ben kendi kendime dolaştım, oğlumu emzirdim, altını değiştirdim ve gelen misafirlerimizi ağırlayabildim. Yoganın katkıları sayesinde vücudumu öyle kullanır hale geldim ki ağrı ve sancının esiri olmaktan kurtulmuştum. Hastaneden eve geldiğimiz 3. günden itibaren ise normal hayatıma dönmüştüm bile.

Şimdi oğlum 1.5 aylık ve biz onunla Banu Teyzesine gidip yoga yapmak için sabırsızlanıyoruz. Yeni yılda ailece yoga yapıyor olacağız ve bu sayede eminim çok güzel bir 2008 geçireceğiz.

İki senedir Banu Değer hocanın öğrencisiyim, 40 senelik bir ihmalden sonra bedenimle ilgilenmeye karar verdiğimde doğru bir başlangıç yapmak için arayışa girdim çünkü belimde ve boynumda fıtık oluşmuş , spor yapmamaktan bedenim doğru duruşunu kaybetmişti . İnternet sayesinde ulaştığım Banu hocayla başladığım desler sonrasınsa ağrılarım büyük ölçüde azaldı , duruşum düzeldi daha enerjik ve moralli girdiğim bu dönemde yaklaşık 8 kilo vermem beni çok daha iyi bir seviyeye taşıdı.Halen derslere devam ediyorum .Olumlu enerjisi , öğrencileriyle birebir ilgilenmesiyle özellikle rahatsızlığı olanlar için şiddetle tavsiye ediyorum.Bir JLO kalçasına sahip olmak da işin güzel tarafı.Sağlık ve güzellik dolu günler.
Aylin Atalay

11.06.2009

Ayşe Beyza Celep

Herkese merhaba.

6 Ocak Çarşamba günü Banu Hoca ile olan çalışmamızın 4. kuruna başladım ve çok mutluyum.

Yaklaşık 8 sene önce ağır kaldırmaya bağlı olarak belimin sağ tarafında bir zorlanma yaşadım. Bu zorlanma zamanla sağ kalçada ve bacakta ağrı olarak kendini göstermeye başlamıştı. Öyle ki bırakın koşmayı hızlı yürüyemiyordum bile. Tüm bu geçen seneler içinde ilk sene uygulanan fizik tedavi, ilaç tedavisi ve gösterdiğim aşırı dikkat sonucunda zorlayıcı bir hareket yapmadığım takdirde kalça ve bacak ağrılarımdan geçici olarak kurtulmuştum. Ama sağ tarafımla bir yük kaldırmamaya ve hatta o tarafımı kullanmamaya dikkat ediyordum. Bir şekilde zorlarsam kalça ve bacağımda aynı raatsızlığı yaşamaya başlıyordum.

Yalaşık 3 ay önce Banu Hoca’nın bel ve omurga yogası grubuna katıldım. Aynen anlattığı gibi 5-6 kişilik sınıflarda yapılan, hareketlere dair en ufak bir yanlış duruşunuzda yanınıza gelip birebir ilgilenilen ve size doğru hareketin gösterildiği bir çalışma ortamı. Her bir katılımcı için kullanıma hazır ve bedava pet şişe sular ve temiz havlular ki bu ufak gibi görünen ama bence çok önemli bir ayrıntı ve incelik.

Şu anda, geçen seneler içinde vücudunu kullanmamaya o kadar alışan benim, tekrar yapabileceğimi hayal dahi edemediğim ama yapmayı çok istediğim hareketleri yapabilir durumdayım. Gündelik yaşamda vücudumu zorladığımda, bu dersler öncesi vücudumu toparlamam bir hafta sürüyorsa şimdi bir kaç gün sürüyor. Son derslerin birinde çocukken çok yaptığım, sırtüstü yatarken bacaklarımızı yukarı başımızdan ileriye uzatma hareketini yapıyordum. Benim için bu nasıl bir şey biliyor musunuz? Vücudunu tekrar tanımak, yeniden ona kavuşmak gibi.

Bir de her kış çok üşüyen ve Eylül ortasında yün atlet giymeye başlayan ben, yogaya sayesinde bu kış herkes gibiyim. Yine atletimi giyiyorum ama Aralık ayının ortasında başladım.

Banu Hoca’m, derslerdeki ilginiz, özeniniz, sıcaklığınız için teşekkür ediyorum. Buradaki ortamı çok seviyor ve tüm arkadaşları sevgiyle selamlıyorum.

Beyza C. (yaş:34)

Ece Başokur ( 22.01.2010 )

Yogaya bundan 4 ay önce başladım. Uzun süredir yoga yapmak istiyordum. Daha önceden de yogaya, meditasyona merakım vardı. Aradığım yoga kursunu bir süre bulamadım. Nereye baksam, hepsi sanki bir mezhepe aitti ya da gittiğim yerlerin salonları çok kalabalık ve havasızdı. İş yerinden bir arkadaşım yogaya başladığını söyledi. Güvendiğim bir arkadaşım olduğu için ben de araştırmak istedim. "Yoga evim" olduğunu öğrendim. Yer bana çok yakındı, hemen Banu hocayı aradım:) İlk başta haftada bir gün olarak başladım, sonrasında bu dersi ikiye çıkarma kararı aldım.

İsteğim rahatlamak, günün yorgunluğunu atmak, ruhumu dinlendirmek ve yeniden enerji toplamaktı. Bazen işten çıkıp kursa gitmek zor gelse de, yoga evime gittiğimde tüm baş ağrımdan, karın ağrımdan kurtulduğumu, umutsuzluğumu üzerimden attığımı fark ettim. Normalde işten çıkıp eve gidince, yemek yiyip, koltukta uyuklayan biriydim. Ne zaman yogaya gitsem, saat 21 de bile kurstan çıksam, kendimi son derece enerjik hissediyorum. Yoga yapmaya başladığımdan beri kendimi daha iyi hissediyorum.

Fiziksel açıdan rahatlamanın dışında, ruhen de beni son derece rahatlıyor. Bir sonraki güne umutla başlıyorum ve hayat enerjim tazeleniyor. Banu hocayla yaptığımız egzersizler fiziksel olarak esneme sağlıyor, duruşumu düzeltiyor, yağlarımı kasa çevirmemde yardımcı oluyor. Aynı zamanda nefes egzersizleri ve meditasyon kısmı da insana büyük bir rahatlık veriyor.

25 yaşındayım ve yogaya başladığımda doğru nefes almayı öğrendiğimi fark ettim. Nefes almanın nasıl bir şey olduğunu, bedeni nasıl hafiflettiğini yogayla birlikte hissetmeye başladım. Yogayı asla bırakmayı düşünmüyorum. Günün tozlu düşüncelerinden, yorgunluğundan arınmak isteyen herkese yoga evimi tavsiye ediyorum.

Kaynak : http://www.yogaevim.com

 
Toplam blog
: 9
: 3050
Kayıt tarihi
: 27.02.10
 
 

Banu Değer , 1983 yılında dönemin Türkiye’deki tek yoga merkezi olan Ananda Marga’da yoga çalışmalar..