Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenci ile iletişimde mizah

Öğrenci ile iletişimde mizah
 

Öğrencilerim ve ben


Mizah hayatımız vazgeçilmezlerden… Peki, ama neden? Bu mizah denilen bizi nasıl etkiliyor? Ona gerçekten ihtiyaç duyuyor muyuz? Bir sahne düşünün; iki insan karşılıklı oturmuş sohbet edecekler. Hadi daha da detaylandıralım; bu iki insandan bir öğrenci diğeri de öğretmeni olsun. Konuyu da belirleyelim mi? Bu öğrenci anlaşılamamaktan şikâyetçi olsun. Öğretmenle paylaşmak istiyor bunu, ee paylaşmak istiyorsa güveniyor demek ki. Nasıl sahne gözünüzün önüne geldi mi? Burada öğretmeni ikiye ayıralım, bedenine değil yahu, karakter olarak. Aklınıza hemen şiddeti getirmeyelim… Sahne 1: Öğretmen deneyimli, sakin, ciddi, gülümsemesi nadir görülen ve mizahı kullanmayan biri. Öğrenciyi anlıyor. Sahne 2: Öğretmen deneyimli, hareketli, komik , bol bol gülümseyen ve mizahı kullanan biri.Öğrenciyi anlıyor. Bu sahnelerdeki boşlukları size bırakıyorum. Sizce anlaşılamamaktan şikayetçi olan bu öğrenci hangi öğretmenle konuşurken daha rahat eder ya da keyif alır? Herkesin sorunları, sıkıntıları var biliyoruz. Öyle ki keyif almak için yaptığımız şeyler çok az. Oysa ki insan keyif aldığı zamanlarda yaşadığını hisseder, nefesinin kıymetini bilir ve gülümser umutla hayata. İşte mizahta böyle bir şey insanı rahatlatan, gülümseten ve eğlendiren. İletişimde mizahı kullanırken kim olursa olsun karşınızdaki insan gülümseyecektir, size daha iyimser yaklaşacaktır. Sohbetiniz için sizi arayacaktır ve belki de yeni bir dostluk için adım atmış olacaksınız. Herkes mizahı kullanmalı mı? Elbette hayır. Ne demiş büyüklerimiz ; ‘Her yiğidin yoğurt yemesi ayrıdır.’ Ben iletişim kurarken , konuşurken gülmeyi ve keyif almayı tercih ediyorum.Zaten keyif almazsam konuşamıyorum ya da konuşmak istemiyorum. Şimdi elimizdeki kelimelere bir bakalım…İletişim-Öğrenci-Keyif-Gülmek-Sohbet-Mizah İlkokul öğretmenimiz bize kelimeler verirdi ve bunları cümle içinde kullanın derdi.(Kendisine buradan saygılar…) Elimizdeki kelimelerle cümle kuralım; ‘ÖĞRENCİYLE SOHBET ederken, onu dinlerken MİZAHI kullanarak onu rahatlatıyor, GÜLÜMSETİYOR ve birlikte KEYİF alıyoruz.Böylece bir Koç olarak öğrencilerle İLETİŞİMİ rahatça kurabiliyorum.’ Sanırım ben bu yolu tercih ediyorum, Çünkü hem ben hem de karşımdaki insan gülüyor… Ben iletişimde mizahı kullanarak gülüyor ve eğleniyorum… Tavsiye edilir.
 
Toplam blog
: 10
: 853
Kayıt tarihi
: 13.10.10
 
 

1979 yılında İstanbul’da doğdum, ilk ve orta öğretimimi İstanbul’da tamamladıktan sonra Sakarya Üniv..