Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenci merkezli eğitimin gerkleri sınırları

Öğrenci merkezli eğitim; öğrencinin ilgi, gereksinim ve beklentileri noktasında öğrencinin analiz edilip eğitimin öğrencinin bu özelliklerine göre yapılmasını gerktirir. Bu durum öğrenciyi bütün yönleri ile tanımayı ve tanılayıcı ölçme ve değerlendirme etkinliklerini gerekli kılar. Bu gerekliliğe cevap vermede kullanılacak ölçme araçları geliştirmek, uygulmak ve sonuçlarından çıkarımlar yaparak öğretimi tasarlamak noktasındaki yaterlilikler öğrenci merkezli eğitimde ilk sorgulanması gereken durumlardandır.

Öte yandan öğrencilerin ilgi, gereksinim ve beklentileri bireyden bireye değişkenlik gösterir. Bu durumda öğrenci merkezli eğitimde bireysel farklılıkları dikkate almayı, gerektiğinde öğretimi bireyselleştirip kişiselleştirmeyi ön plana çıkarmaktadır. Öğretimi bireyselleştirme konusundaki mevcut eğitim sistemi ve öğretmen yeterlikleri sorgulanması gereken ikinci durumdur.

Öğrenci merkezli eğitim sınıflarda az sayıda öğrenci gerektirir. Öğrenci merkezli eğitim zaman alıcıdır. Bu noktada eğitim sistemimizin yeterlilikleri gözden geçirilmeye değer bir başka konudur.

Öğrenci merkezli eğitim planlama, uygulma, değerlendirme, yönetim boyutlarında alınacak kararlara öğrencilerin etkili katılımını sağlayabilecek demokratik bir eğitim ortamı gerektirir. Öğrenci merkezli eğitimde öğretmenin otorite, bilgi kaynağı, bilginin sağlayıcısı ve sunucusu olduğu bir anlayış yoktur. Öğrenci merkezli eğitimde öğretmen de öğrencileri ile birlikte öğrenendir. Eğitim ortamının ne ölçüde demoktarik olduğu öğrenci merkezli eğitimin sorgulanması gereken bir başka yönüdür.

Bir başka açıdan bakıldığında öğrenci merkezli eğitim ilerlemeci eğitim felsefesine dayanır. İlerlemeci eğitimde pragmatizm (yararcılık) felsefesinin etkisi altındadır. Bu anlayıcın bireyciliği ve ben merkezciliği yansıtıp yansıtmadığı, öğrenci merkezli eğitimde toplum beklentilerinin ve konu alanı gerklerinin ne ölçüde karşılandığı da tartışılması gerekli konular arasındadır.

 
Toplam blog
: 15
: 7094
Kayıt tarihi
: 19.03.08
 
 

Eğitim Bilimleri Uzmanı Eğitimim: Çanakkale 18 Mart Üniv. Eğitim Fak. Eğitim Bilimleri Bölümü Lis..