Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrencilerde ödev yapmayı zevkli bir etkinlik haline getirebiliriz...

Öğrencilerde  ödev yapmayı zevkli bir etkinlik haline  getirebiliriz...
 

 

Ülkemizin eğitim sistemindeki çapraşıklıklar nedeniyle , çocuklarımızın ders çalışma ve ev ödevi yapma alışkanlığını kazanma yönünde, velilerin ve öğretmenlerin karşı karşıya geldiği görülmektedir. 

Bu konuda, bir karikatür çizmek istesem, ortada saçları sinirden dikleşmiş bir çocuk ve bir kolundan çeken beyaz önlüklü bir öğretmen;diğer kolundan çekiştiren telaşlı velileri resimlerdim. 

Çocuğun , gökyüzüne doğru yalvaran bakışları göze çarpmaktadır... 

Kendisini en iyi anlayacak olan kurtarıcı meleğini beklemektedir... 

Öğretmen, hayalindeki öğrenci modelini yakalamak istemektedir. 

Veli ise, isteyip de ulaşamadığı hedeflerinden bazılarına çocuklarının ulaşmasını , şiddetle arzulamaktadır...
 

....... 

Görev yaptıkları okullarda eğitim-öğretim açısından fiziki ortamları yetersiz olan öğretmenlerin, proğramlarını yetiştirememe korkusu içine girdikleri görülmektedir. 

Bu panik ataklar, öğrencilere ödev yükleme sendromuna dönüşünce, veliler de şaşkın ördek psikozu yaşamaktadırlar.

Ev ödevleri, öğrenciler için öğrenme, anne-babalar içinse, çocuklarının eğitimiyle ilgilenmek için bir fırsattır. 

Ev ödevleri , çocukların öğrendiklerini gözden geçirmelerini ve uygulamalarını, bir sonraki ders için hazır olmalarını, kaynakları kullanmayı, araştırma yapmayı öğrenmelerini ve konuları daha uzun zamanlarda incelemelerini sağlar. 

Bunlarla birlikte, çocukların düzenli çalışma alışkanlıkları geliştirmelerine yardımcı olur... 

Bağımsız çalışmayı ve sorumluluk almayı öğretir.

Öğrenme motivasyonu düşük çocuklar , planlı çalışma ve ev ödevlerini tamamlama konusunda da sıkıntı yaşayabilirler. 

Çocuğunuz, ders çalışma alışkanlıklarını geliştirme ve ev ödevlerinin sorumluluğunu almak konusunda sizin desteğinize ihtiyaç duyacaktır.

Veliler,
Çocuklarınızın ev ödevlerinin sorumluluğunu almaları için öncelikle bu konuyu onlarla konuşmalısınız. Dersleriyle ilgili koyduğu hedeflere ulaşması için ev ödevlerinin önemli olduğunu, ev ödevlerinin öğrenmesine nasıl katkı sağlayacağını anlamasına yardımcı olabilirsiniz.
*
Çocuklarınıza ev ödevlerine önem verdiğinizi ve ihtiyaçları olduğu zaman onlara destek olmaya hazır olduğunuzu göstermelisiniz. Ödevleriyle ilgili çocuklarınıza nasıl destek olabileceğiniz konusunda onların fikrini alın. Çocuğunuzun ev ödevlerini zamanında yapabilmesi ve planlı çalışma alışkanlığını geliştirebilmesi için ajanda ve takvim kullanarak sistem geliştirmesi konusunda ona yardımcı olabilirsiniz.
*
Çocuklarınızın bu sorumluluğu kazanmalarını sağlarken uygun ortamı hazırlamak çok önemlidir. Ödevlerini yapmak için ona en uygun olan saatleri ve ödevlerini nerede yapacağını beraber planlayın. Evde, günün belli saatlerini TV ve radyonun açık olmadığı, herkesin bir çeşit öğrenme işiyle meşgul olduğu sessiz çalışma saatleri için ayırarak bir rutin oluşturabilirsiniz.
*
Çocuklarınızın en iyi nasıl öğrendiğini düşünün. Çocukların farklı tarzlarda öğrenebileceğini ve ders çalışabileceğini hesaba katın. Çalışma ortamlarının çocuğunuzun öğrenme tarzına uygun olarak düzenlenmesi onun tek başına çalışmasını kolaylaştıracaktır.
*
Çocuklarınıza zaman yönetimini kazanması için yardımcı olmanız , ödevlerini zamanında bitirmesini sağlar. 

Çocuğunuza ev ödevlerini tamamlaması için veya sınava çalışması için gerekli olan süreyi belirlemesi için yardımcı olun. 

Örneğin:Çocuğunuz iki hafta içinde bir proje yapacaksa , onunla projenin bütün aşamalarını ve her adım için gerekli olan zamanı tartışın. Belirli bir zaman belirlemek çocuğunuzun bir projeyi kendi başına bitirmesine yardımcı olur.
*
Çocuğunuzla ödevleri hakkında konuşun, çocuklarınızın ödev konusunda düşünmelerini ve onu çalışılabilir parçalara bölmelerini sağlayın. Bir projeyi parçalar halinde düşünürlerse onlar için daha başa çıkılabilir hale gelir.
*
Ev ödevlerini planlarken de küçük ve gerçekçi hedefler koyun. Ödevlerini yapmakta zorlanan çocuğunuzun saatlerce masa başından kalkmadan ders yapmasını beklemeyin. Ödevlerini hiç yapmıyorsa öğretmenleriyle işbirliğine girerek ortak hedefler belirleyebilirsiniz. 

Unutmayın, her işin süresi bellidir...Bu süreyi defalarca katlayarak uzatan kişiler, aslında görev bilincinden kopmuş;hayal alemine girmiştir... 

Çalışıyormuş gibi görünenler;hem kendilerini hem de çevrelerini aldatmaktadırlar.

*
Çocuklarınıza ev ödevlerinde yardımcı olurken bu yardımın sadece onun iç disiplin kazanması, ev ödevlerini kendi başına yapabilmesi ve verimli ders çalışma becerileri kazanmasına yönelik olması gerektiğini unutmayın. 

Ödevlerini tamamlaması için sizin yardımınıza ihtiyaç duysa bile ödevlerin onun daha iyi öğrenmesi için gerekli olduğunu ve kendisinin yapmasının gerektiğini hatırlatın.
*
Çocuklarımızda öğrenme isteğini artırmanın ve düzenli çalışma alışkanlıkları kazanmalarının bir sonucu okul başarısının, notlarının yükselmesi olsa da sınavlardan aldıkları notların çocuklarınızın hayatta başarılı olması için tek belirleyici olmadığını unutmayın. 

Bu nedenle, çocuklarımızın sadece yüksek notlar almaları için değil, içdisiplin geliştirmeleri, özgüveni yüksek, öğrenmeye açık ve istekli bireyler olarak yetişmeleri için çaba göstermeliyiz. 

Her öğrenci, özeldir...Kendine özgü yetileri ve melekeleri vardır... 

Nasıl ki her yiğidin farklı bir yoğurt yiyişi varsa, her öğrencinin de kavrama ve algılama yeteneği farklıdır. 

Sınavlara ve hayata hazırlıkta öğrenmenin niteliği ve zamanın kullanılması açısından en etkili yol : -Birebir özel ders - yöntemidir. 

Bunun içindir ki tarihte devlet adamlarının ve özel yetenekli insanların eğitiminde , hep -birebir eğitim yöntemiyle- başarıya ulaşılmıştır. 

Özel dersler, doğru eğitmen bulunursa, kalabalık bir dersane atmosferinden yüzde doksan daha verimli olduğu kesindir. 


* Özel dersle, öğretmen ve öğrenci , eksik konuları birlikte tespit ederek anlaşılmayan noktaların üzerinde daha yoğun, iyi bilinen noktaların ise hızlıca bir tekrarını yaparak zamanın, daha hızlı ve planlı kullanılmasını sağlar.

* Öğrenci , okulundan farkı olmayan dersanede , 20-30 kişilik sınıflarda anlatılan dersten genellikle soru işaretleri ile ayrılır. 

Bire-bir derste ise bütün ilgi tek kişiye yoğunlaştırılır ve motivasyonu çok yüksek olan bir ders işlenir. 

Sonunda , öğrenci konuyla ilgili bütün sorulardan arınmış biçimde öz güveni yükselerek dersten ayrılır... 

Çocukta ödev yapma ve ders çalışma zevklibir etkinlik haline gelmiş olur. 

Öğretmenler ve anne-babalar, aşağıda kısaca özetlediğimiz, öğrenme yöntemleri konusunda bilgilenmelidir.  


Görsel öğrenciler:  

* Okulda düzenlidirler. 

* Ödevlerini özenerek yaparlar. 

* Sözlü yönergeleri izlemekte zorlanırlar. 

* Genellikle yazılılarda başarılı olurlar. 


İşitsel öğrenciler:  

**Derste kendi kendilerine olsa da konuşurlar, sohbeti severler ve bu nedenle öğretmen tarafından uyarılırlar. 

* Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar. 

* Konuşma ve dinleme becerileri iyidir. Okuma ve yazma becerilerinde zorlanırlar. 

* Konuşarak ve dinleyerek öğrenirler. 


Kinestetik/Dokunsal öğrenciler:  

**Okul yaşamında zorlanırlar. 

* Ders çalışırken hareket ederler. 

* Fiziksel etkinlikler içerisinde öğrenirler. 

* Dokunduklarını hatırlarlar. 

.......... 

Bilgi birikimi yüksek;insan sevgisi dorukta olan ve empatik duygularla öğrencilerine yaklaşan öğretmenlerin çocuk eğitiminde harika etkinlikler düzenledikleri bilinir. 

Milli Eğitim Bakanlığımızın , bu tür üstün yetenekli öğretmenleri tanımaları çok zor değildir... 

Siyasi kaygılardan uzak, -baş öğretmen-düz öğretmen ayırımları yapmadan, tamamen çocuklarımızın geleceği için başarılı öğretmenlerin desteklenerek diğer eğitimcilere ve velilere model olmaları konusunda özendirilmelidirler. 

Marifetin, iltifata tabi olduğu bilinir... 

İçi boş olan başaklar dik durur; dolu olan başağın boynu büküktür. 

Gerçek eğitimcilerin ışığında , önderliğinde yeni nesillerin daha çağdaş düşüncelerle donanarak, ülkemizin dünya genelinde, eğitimde en başarılı ülkeler arasına girmesi hiç de zor değildir. 

Tüm eğitimcilerimizin, Öğretmenler Günü Kutlu Olsun... 

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..