Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrencimi vermem...

Öğrencimi vermem...
 

Okulumuzun yakınlarına bir ilköğretim okulu daha açılacakmış, hatta ikinci dönem eğitime başlayacakmış. Bizim okuldan da öğrenci gidecekmiş. 8 yıl boyunca sınıflar kalabalık diye şikayet eden ben, şimdi bu duruma kızıp oturuyorum. Siz veli olsanız, dönem ortasında çocuğunuzun okulunu, öğretmenini değiştirir misiniz? Ben olsam değiştirmem. Hele benim velilerim gibi 1. sınıftan beri birlikte olduğunuz bir öğretmen varsa. Öğretmenden zaten memnun değil, anlaşamıyorsanız tabii ki iyi bir fırsat. Ancak yine de dönem ortasında olmaz. Çocuklar tam okula, derslere alışmış, kısa bir tatilin ardından her şeye sıfırdan başlamak olur mu? Öğretmen onu, o öğretmeni tanıyana kadar zaten dönem biter.

Müdür Bey'e kimler gidecek diye sorunca, ikna ettiklerimiz diyor. Benim sınıfta bir öğrenci dahi gitmez, hiç bir veli de bu konuda ikna olmaz. Sınıflar 30'a düşecekmiş. Hayalimizdeki sınıf, şimdi itiraz ediyoruz...Bizi böyle zor bir durumda bırakmaya ne gerek var anlamadım. Yeni okul açılacaksa gelecek eğitim-öğretim yılında açılsaydı. Bu planlamalar yapılırken insan faktörü hiç göz önüne alınmıyor. Sanılıyor ki herkes "aman ne güzel yeni okul" deyip hemen gidecekler. Ben yeni okullardan hep korkmuşumdur. Okulun kadrosuyla oturması bir kaç yıl alır. Bir sürü eksiği gediği mutlaka olur. Tabii devlet eliyle yapılan okullardan bahsediyorum.
Şimdi sınıfının düzenini bozmak istemeyen öğretmen arkadaşları aldı bir kaygı...Bende de son iki yılda nakil gelen 5 çocuk hariç, diğerlerinin hepsini 4 yıldır okutuyorum. Hepsi benim çocuğum gibi. Şimdi nasıl göndereceğim bilmiyorum. Biz mi fazla duygusalız acaba?
Üstelik şimdi kendi öğrencimizi göndereceğiz, seneye başka okullardan nakil öğrenci gelecek. Bu mahallede sınıf mevcudu sayılarının 30' da durmasına imkan yok. Zira eylül ayında ben de 34 mevcutla okula başlamıştım. Şimdi 38. Sürekli göç alan ve nüfus planmasını uygulayamayan bir bölge.
Ve en kötüsü yukarıda bir kaç kişi oturup bir şeylerin kararını veriyor. En son siz duyuyorsunuz. Tatil öncesi canları sıkmaya yetti...

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..