Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '16

 
Kategori
Sağlık
 

ÖĞRENCİSİ KALP HASTASI

ÖĞRENCİSİ KALP HASTASI
 

görsel netten alıntı


ÖĞRENCİSİ KALP HASTASI

Kardeşim yarından sonra kalp ameliyatı olacak sıkıntı ve üzüntüden ne yapacağımı bilemedim. Yıllar önce bir öğrenicimi kalp kapakçığı ameliyatı yaptırmıştım. Bu konuda öğrencimi ameliyat ettirmeden çok araştırma yaptım: 

Kalp kapakçıkları,  kanın kalbinizin çeşitli bölmelerinde  doğru istikamette ilerlemesini sağlayan kapılar gibidir. Eğer kalp kapakçıklarınızda bir sorun varsa, kanın kalbinizin içinde ve vücuttaki normal akımı bozulur. Bu durum sağlığımızın bozulmasına yol açar. Kapakçık cerrahisi sayesinde kapakçıklardaki sorun iyileştirilebilir.  Kardeşim de kalp damarlarından tıkanmadan dolayı ameliyat olacak.

Dosyalarımı karıştırırken, dosyalarımın içinde sakladığım eski Hürriyet Gazetesi gözüme ilişti. Baktım şöyle yazıyordu: ÖĞRETMENLİĞİN EN GÜZEL ÖRNEĞİNİ VERDİ NAHİDE ÇELEBİ. Diyordu ve aşağıdaki yazı fotoğrafımızla birlikte yazılmıştı.

Kalp hastası olan öğrencisini kalp ameliyatı için çevre ve kendi imkânları ile Fethiye’den, Ankara Hacettepe Hastanesine getirdi.”  Diye devam eden Hürriyet Gazetesindeki yazı. Yıllar öncesindeki anıma götürdü beni. Yıl 1987 Fethiye’de İtfaiye Binasında, Ticaret Lisesi eğitim ve öğretim veriyor. Lise son sınıf öğrencilerimle bir şubede dersteyim. Dersin ortasında öğrencilerimden birisi fenalaştı. (ismini vermek istemiyorum) Hemen yakınımızdaki Devlet Hastanesine götürdük. Tetkiklerinde kalp kapakçıklarında sorun vardı ve o hastanede yapılma imkânı yoktu. O ameliyatın Ankara Hacettepe Hastanesinde yapılması gerekiyordu. Öğrencimiz okul yardımı ile okuyan birisiydi. Fethiye’nin dağ köylerinde oturan annesi ve küçük kardeşlerinden başka kimsesi yoktu. O tarihlerde Fethiye Limanına FİYORİTA isimli muazzam bir gemi gelmişti. Herkes gemiyi gezmek için sıraya girmişti. Her katı ayrı bir renkte şahane bir gemiydi. Rahmetli Müdürümüz ve öğretmen arkadaşlarımızla o gemide öğrencimiz için, çaylı bir toplantı yapmaya karar verdik. Elde edilecek gelir, öğrencimizin ameliyat parasına katkı olacaktı. Okulda öğrencilerimizin annelerini toplayıp yardımcı olmalarını, o gün, herkes imkânı nispetinde çaya gelirken 1 tepsi tatlı veya tuzlu kurabiyelerle getirmelerini rica ettik. Sağ olsunlar çok yardımcı oldular. Satışa çıkarttığımız çay biletlerinden epeyce para temin ettik. Sömestr tatilinde, öğrencimi alıp, Ankara Hacettepe Hastanesine yatırdım. Daha önce Milletvekili dostlarımızın telefon etmeleri ile O yıllardaki Başhekim Bey çok yardımcı oldu. Hürriyet gazetesi kalp kapacıklarını aldı ve öğrencimiz ameliyata girdi. Ameliyathane önünde anneler, babalar, eşler, akrabalar hastalarını bekliyorlar. Beklerken sohbet ediyorlar. Onlardan birisi: “hanımefendi siz kimi bekliyorsunuz? Eşiniz mi, çocuğunuz mu, kim var içeride” deyince, ben: “öğrencim var, oda benim çocuğum sayılır.” Dedim. Bayan başladı övgü dolu sözlere. O arada haber geldi; Halam vefat etmişti, cenazesinde bulunmam istendi. Bana emek verip büyüten rahmetli halacığım vefat etmişti. “Halam gitti Allah rahmet etsin, içerideki çocuğumu bırakamam” diyerek hıçkırıklara boğuldum. Üzüntü ile sevincin aynı günde yaşanması. Yaşam bu işte. Tam on beş gün özel bir odada öğrencimin başında kaldım. Çok şükür iyileşince alıp okulumuza getirdim. Mezun olup Ankara Gazi Üniversitesini kazandı, yine çevre yardımları ile okudu, Meslek Dersleri öğretmeni oldu. O arada okulumuz, deniz kenarında, Fethiye Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine taşındı. Onun bu güzel okula tayinini yaptırdık. Evlendi, yavruları oldu, mutlu bir yaşamı var. O da öğrencilerini yetiştiriyor.

İnşallah kardeşimin de ameliyatı başarılı geçer sıkıntılar geride kalır. Hepinize sağlık ve mutluluk dileklerimle.

NAHİDE ÇELEBİ
 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..