Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenme teknikleri

Öğrenme teknikleri
 

Öğrenme yöntemlerinin bilinmesi eğitim için çok önemli bir gereksinimi sağlar.Çünkü her öğrenme tekniği aynı etkinlikler kullanmaz. Öğrenme yöntemleri şunlardır;

1-İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi

2-Yaratıcı drama ve rol oynama yöntemi

3-Probleme dayalı öğrenme yöntemi

4-Proje tabanlı öğrenme yöntemi

1-İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi

Ortaklığa dayalı öğrenme biçimidir.Hedefe ulaşmak için tüm bilgiler ,kaynaklar bir araya getirilir.Grup içindeki kişilerin birbirleri ile etkileşimi ve paylaşımı önemlidir.Bilişsel ve duygusal öğrenme bu öğrenme biçiminde önemlidir.BU öğrenme biçiminde liserlik,paylaşma,eleştirme becerileri gelişir.İç bağımlılık veamaç bağımlılığı vardır.Çocuklarınızın arkadaş grubu oluşturar çalışma oluşturacağı yöntemdir.Küçük gruplar halinde ortak amaç için birbirlerine yardımcı olur.İç bağımlılık ve ortak amaç bağımlılırgrup üeyelı her biri işin bir kısmını alarak yardımlaşılar.her üyeye sorumluluk düşmelidir.

Bu öğretim yöntemi öğrencilerin öğrenmeye güdülenmelerini ve dikkatlerini sağlar.Öğrenci başkalarının fikirlerine saygılı olmayı öğrenir,Öğrenciler akranları ile ile iletişim kurmayı öğrenir.Değişik şekillerde fikirleri kullanmayı öğrenirler.Öğrencinin kendisine öz güveni ve öz yeterlilik duygusu gelişir.

2-YARATICI DRAMA VE ROL OYNAMA YÖNTEMİ

Temel kuralları önceden bilinen,lider tarafından yönlendirilen bir grup oyunu dur.Grup çalışmasıdır,bütün aşamalar öğrenciler tarafından yürütülür.,dramada karar verme,etkili iletişim,sorumluluk alma becerileri gelişir.Etkinlikler o an gelişir önceden hazırlanmaz.öğrencinin ne söylediği değil,neyi nasıl söylediği önem taşır.Çocuğun yaratıcılık ve estetik gelişimini sağlar,çocuğun eleştirel gelişimi sağlanır,sosyal gelişim ve birlikte çalışma yolları öğrenılir. Moralin gelişimi sağlanır,manevi gelişim daha kolay öğretilir,çocukların ahlakı gelişimi sağlanır,kendine güven kazanır,karar verme becerisi gelişir,dil ve iletişim becerisi gelişir,farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazanır,bireylerin hayal gücü,hisleri ve düşüncelerinin gelişimi sağlanır

yaratıcı drama kendini tanımayı sağlama,iletişimi sağlama,yaratıcı olmayı,toplumsal gelişimi sağlar,elştirel düşmeyi sağlar,çocukların sorumluluk alarak ekip çalışma tekniğini geliştirir..Yaratıcı drama kişinin bedenine,duygularına ve çevresinde olup bitene karşı bilinçli olmasını sağlar.

yaratıcı drama tekniği öğrencinin zihinsel,sosyal, ve psikomotor özelliklerinin hepsine hitap eder.Beş duyuya birden hitap eder.Öğrenilenlerin kalıcılığı sağlanır.

3-PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ

ÜÜç temeli vardır,;önceki bilgilerin kullanılması ,gereksınım duyulan konuların belirlenmesi,bu konuların öğrenilmesi ve tartışılması.Basit bir konu ya da senaryoyu problem şekline dönüştürüp kullanılabilir.Önceki bilgiler paylaşılır,nelere ihtiyaç var,neler yapılabilir tartışılır,çalışmalar tolarlanır adım adım karara giderler.Probleme uygun hipotez belirlenir,grup tartışması ile öğrenciler problem ile ilgili neler bildiklerini veneleri bilmeye ihtiyaçları olduğunu tespit eder.,neler öğrenileceği tespit edilir,çocuk bireysel ve grup olarak yapacaklarını tespit eder ve planlar.Bulunulan çözüm önerileri oluşturulur ve çözüm raporlaştırılır.

Yapılan çalışmada öğrencinin öğrendikleri kalıcı olacaktır.

4-PROJE TABANLI ÖĞRENME TEKNİĞİ

Öğrenmede analiz,sentez,değerlendirme basamaklarını sağlamayı amaçlamaktadır.Proje ilişkisel öğrenmeyi sağlamak amacı ile bir tasarı geliştırmeyi sağlar.Bireysel ve küçük grup çalışmasına dayanarak ortaya sonut bir ürün konması amaçlanır,öğrenme sorumluluğu ve işbirliğini öğrenir.

Hedef belirlenir,konular belirlenir,grup oluşturulur,çalışma takvimı oluşturulur,karşılaşılacak sorunlar belirlenir,veriler toplanır,veriler analiz edilir veraporlaştırılır,,proje taslağı hazırlanır,proje hayata geçirilir,eksikler tespit edilir ve giderilir,proje değerlendirilir.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..