Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '07

 
Kategori
Doğal Hayat
 

öğretilebilir durumdaki çocuklarımıza sahip çıkalım

öğretilebilir durumdaki çocuklarımıza sahip çıkalım
 

DÜNYA ÇOCUK HAKLARI BİLDİRİSİ

1- Her çocuk bu bildiride belirtilen haklardan yararlanmalıdır. Hiç bir çocuk ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasal inanç

nedeniyle ayrı tutulamaz.

2- Her çocuk korunacak ve özel bakım görecektir. Çocuğun iyi koşullar altında, zihnen, bedenen gelişmesi

sağlanacaktır. Buna ilişkin düzenlemeler yasalarla güvence altına alınacaktır. Bu amaçla hazırlanacak yasalarda

çocuk yararına olacak durumlar göz önünde tutulacaktır.

3- Her çocuk doğduğu andan başlayarak isme ve yurttaşlığa hak kazanmalıdır.

4- Çocuk, sosyal güvenlikten yararlanmalıdır. Sağlıklı büyüyüp gelişmesi için gereken her çaba gösterilmelidir.

5- Sakat çocuklar için özel bakım ve eğitim uygulanmalıdır.

6- Çocuktan sevgi esirgenmemelidir. Ailesi olmayan ve yoksul çocuklara özel ilgi gösterilmelidir.

7- İlkokul eğitimi parasız ve zorunlu olarak çocuğa sağlanmalıdır. Çocuklar genel bilgilerini arttıracak, yeteneklerini

geliştirecek toplumsal sorumluluklar yüklenecek biçimde eğitilmelidir. Çocuğun eğitiminden sorumlu kişiler

eğitime, öğretime ayrı bir özen göstermelidir. Çocuk; bir tür eğitim olan oyun oynamak ve dinlenmek olanaklarına

sahip olmalıdır. Yöneticiler çocuklara bunları sağlamalıdır.

8- Sosyal yardım ve korunma konusunda çocuk ilk düşünülen olmalıdır.

9- Çocuk her tür kötülük ve sömürüden korunmalıdır. Çocuk, her ne biçimde olursa olsun alım satım konusu

olmamalıdır.

10- Çocuk ırk, din ve insanlar arasındaki ayrılık yaratan baskılardan titizlikle korunmalıdır.

Not:Sakat çocuklarımız için özel bakım ve eğitim uygulanmalıdır.Ama nasıl?Düşünün küçük bir ilçe ve ya köyde

yaşıyorsunuz öğretilebilir durumda veya özel bakıma muhtaç,özel eğitime ihtiyacı olan bir çocuğunuz var ve yakın

çevrenizde okulu yok.Çocuğunuz uyum sağlayamadığı yaşıtlarının arasına normal öğrencilerle kaynaştırılmaya

çalışılıyor.Daha hırçın ve salgırgan olmaya başladı ne yaparsınız.?Milli Eğitim zorunlu İlköğretim okuluna kayıt

yaptırıyor.Kendince onlarda haklılar.Ama bu çecukların geneli daha tuvalet ihtiyacını bile söyleyemezken ne işi var

yaşıtlarıyla aynı sıralarda aynı sınıfta diye kafanıza takılmazmı ?

Bu çocukların Özel eğitime ihtiyaçları var ama bulundukları ilçelerde öğretim görecekleri bir sınıf oluşturmak neden

olmuyor.Çokmu zor geliyor.?Yada büyük bir külfetmi oluşturuyor acaba?

Resimdeki babasını 13 aylıkken kaybetmiş kız çocuğu ve tedaviyle yürümüş.İneboludan İstanbula yıllarca tedaviye
gitmiş ve gidecek.Söylenen Kastamonuda Rehberlik Merkezi var ona gidin gidilmiş.2 saat gdiş 2 saat

geliş.Tedavinin faydası olmuş sayelerinde yürümeye başlamış.Şimdi özel eğitim merkezine gidip eğitim alması

gerekiyor,Ama bulunduğu ilçede yok.Kastamonuya gitmek için belki imkanı yok olsa hergün gidiş geliş 4 saat olan

yol ,hasta çocuklarla nasıl biter ,O hasta çocuklar bu yorgunluğa nasıl dayanırlar diye düşününce ben

yoruluyorum.Yol yorgunluklarında eğitim alabileceklerini bile sanmıyorum.Bu tür çocuklarımız Türkiyemizde her

il,ilçe ve köylerimizde var.Bu çocuklarımıza düşünülmesini ve bu çocuklarımızada gelecek verilmesini istiyorum.Ve

yalvarıyorum İneboluda öğretilebilir durumda olan ve imkansızlıklarından dolayı Kastamonu merkeze Özel eğitim

almak için gidemeyen çocuklarımız normal okul sıralarında değilde kendi sınıflarında eğitim görsünler.Bunun için

ilgililere sesleniyorum ne olur İneboluya ve diğer ilçelerede öğretilebilir durumdaki çocuklarımıza sahip çıkılması

ve gelecek verilmesi için sınıflar açılmasını istiyorum.Bu konuda bilgisi olanlardanda destek

bekliyorum .Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..