Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '10

 
Kategori
Mesleki Eğitim
Okunma Sayısı
3281
 

Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme

Baş döndürücü teknolojik gelişmelerin yaşandığı günümüzde eğitim de bu gelişmelerden nasibini almaktadır.

Teknolojide yaşanan her yenilik eğitim alanını da doğrudan ya da dolaylı olarak etkilemekte, eğitim ortamları her geçen gün bir önceki güne nazaran daha fazla gelişme göstererek eşsiz bir değişim yaşamaktadır.

Teknolojinin eğitime girmesiyle birlikte bilgisayarlar, tam donanımlı laboratuarlar, video konferanslar, data showlar, dvd’ler, vcd’ler vb. materyaller vazgeçilmez ders araçları haline gelmiştir.

Bu anlamda değişen ve yenilenen dünyada her alanda olduğu gibi eğitimde de teknolojiden yararlanmak kaçınılmaz olmuştur.

Artık hemen her öğrenci cebinde cep telefonlarından, elektronik sözlüklere, notepadlerden, flashdisklere kadar çeşitli dijital aletler taşımaktadır.

Bu arada okullarda ve dershanelerde akıllı sınıflar giderek yaygınlaşmaktadır. Bu sınıflarda eğitim, akıllı tahtalar aracılığı ile yapılmaktadır.

Bunu dikkate alan YÖK öğretmen yetiştiren kurumlarda haftada dört saat olmak üzere Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini zorunlu ders olarak her alanın müfredatına koymuştur.

Bu derslerin konulmasında YÖK’ün amacı öğretmen adaylarına öğretim yöntemleri ve öğretimde kullanılan araç-gereçlerin geliştirilmesini öğretmek ve öğrenme-öğretme ortamının sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi yeteneği kazandırmaktır.

YÖK çok önemli bir boşluğu yerinde tespit ederek bu dersleri eğitim fakültelerinin müfredatlarına koydurmuştur.

Dünyanın bugünkü geldiği noktada genel anlamda öğretim ortamındaki teknolojik araç-gereçlerin tanıtımı ve bu materyallerin alana yönelik geliştirme ve tasarlanma bilgisi ile donatılmış öğretmenler yetiştirmek zorunlu hale gelmiştir.

Bu anlamda yapılması gereken ilk şey bu dersleri verecek donanıma sahip akademisyenler yetiştirmek olmalıdır.

Bunun yanında bu dersin müfredatına uygun kitap ve CD’ler de bir an önce hazırlanmalıdır.

Gerçi piyasada bu alanda birkaç kitap mevcuttur.

Ancak bu kitaplarda derslerin özel karakteri göz önüne alınmadan öğretim yöntemleri açısından genel geçer kurallar ile bu kurallara dayalı olarak ders materyallerinin kullanımı ve tasarımı konusunda bilgi verildiği için her alanın öğretmeni aynı kaptan su içmeye mecbur bırakılmaktadır.

Oysa her dersin kendine özgü bir yöntemi olduğu gibi, yardımcı ders araç gereçleri ile ders anlatımı sırasında kullanılan materyaller de dersin içeriğine ve yapısına göre çeşitlilik göstermektedir.

Bu nedenle materyal geliştirme ve öğretim teknolojileri kitaplarının alanlara uygun şeklide hazırlanması gerekmektedir.

Söz gelimi Okul Öncesi öğretmenin kullanacağı yöntem ve teknikler ile Fizik öğretmeninin kullandıkları aynı olmayacağı gibi kullandıkları ders materyalleri de farklı, farklı olacaktır.

Bu durum göz önüne alınarak, alan öğretmenliği diploması veren bölüm ve ana bilim dalları acilen öğretim teknolojileri hocasını yetiştirmeli ve bu derslerin materyallerini de bir an önce hazırlamalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ROTA DOĞRU OLSADA ROTANIN BAŞINDAN SONUNA NE İŞLENECEĞİ BELLİ DEĞİLSE VERİLEN DERS SADECE ZAMANI BOŞ HARCAMAKTAN BAŞKA BİR ANLAM KAZANMAZ.YAZINIZI BEĞENDİM.YAZINIZ ÜZERİNE DÜŞÜNECEĞİM.SEVGİLERİMLE

EBRU TÜTÜNCÜ 
 24.04.2010 0:23
Cevap :
Yroumunuz için teşekkürler. Doğru zaman, doğru yöntem etkili iletişimle rotayı doğru yöne çevirip doğru hedeflere ulaşabilmemiz mümkün değil mi? :)  27.04.2010 23:09
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 85
Toplam yorum
: 31
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 792
Kayıt tarihi
: 30.12.07
 
 

1963 K. maraş doğumluyum. Bir kamu üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalışıyorum. Muayyen zamanla..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster