Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '20

 
Kategori
Anılar
 

ÖĞRETMEN RİFAT UÇAR

      ÖĞRETMEN RİFAT UÇAR’IN ARDINDAN

                                                

Öğretmen Rifat Uçar’ı kaybettik aziz dostlarım. Rifat Uçar yaklaşık bir buçuk yıl önce Söke’de bir trafik kazası geçirmişti. Kazayı yapan da genç bir motor bisiklet sahibi idi. Kim olduğunu bilmiyorum. O da yaralanmıştı. Sonu ne oldu bilmiyorum.

 

Emekli öğretmen Rifat Uçar’ın kaza geçirdikten sonra önce Aydın Devlet Hastanesinde yoğun bakıma alınmıştı. Bir kaç kez aradım, telefonda eşi çıktı. “ Hocam,  Rifat Bey, bir trafik kazası münasebetiyle beyin kanamasını geçirmiş,  konuşamıyor. Gelmenize de gerek yok,  yoğun bakımdadır. Doktorlar da ziyaretçi kabul etmiyorlar. Onun için çok istememe rağmen yanına gidemedim. Daha sonra öğrendim ki Rifat Uçar’ı Denizli Pamukkale Üniversitesi Hastanesine kaldırmışlar. Birkaç kez daha aradım,  hanımı “ Hocam,  Rifat yoğun bakımdadır, her geçen gün duruma maesef kötüye gidiyor, eskisi gibi konuşamıyor. Aradan aşağı yukarı bir buçuk yıl geçti. Zaten ara sıra durumunu öğrenmek için onun idareci olarak çalıştığı Söke Efeler M.T. S. Kursu’na gidiyordum.  Geçenlerde yine uğradım, ne yazık ki 10 Temmuz 2020 ‘de vefat ettiğini söylediler. Hanımını aradım o da “ Rifat’ı kaybettik” dediler. Taziyede ve baş sağlığı dileğinde bulundum.  Acılarını paylaştım…

 

Çok üzüldüğümü belirtmek isterim.  Yapacak bir şey yok.  Yüce Mevla’m bir sözünde: “ Külli nefsin Zaitun Mevt “ Yani her nefis ölümün tadını alacaktır”... Sevgili meslektaşım Rifat Uçar bizim gideceğimiz yola bizden daha erken gitti.  Yolu açık olsun. Mekânı cennet olsun.  Başta ailesi, çocuklarının başı sağ dolsun. Sevenlerine de baş sağlığı diliyorum.

 

1985-1993 yılları arasında Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde Şube Müdürü olarak görev yaptığım yıllarda öğretmen Rifat Uçar’la da tanıştım. Yurdunu, milletini ve mesleğini seven, çalışkan amirlerine saygılı bir öğretmendi. Söke Hacıkâzım İlkokulunda Müdür olarak görev yaptığı günlerde her zaman okuldan ve çevresinden iyi haberler alıyorduk. Tertipli, düzenli ve dürüst bir  idareci idi.

 

“ Söke’de İz Bırakanlar “ ( Araştırma, İnceleme, Biyografi- Söke Cumhuriyet Matbaası-2017), adlı kitabımı hazırladığım zaman kitabımın 7.Bölüm: 372 sayfasında “ Eğitimciler-  Öğretmenler” bölümünde sevgili meslektaşım Rifat Uçar’ı da unutmadım. Adı geçen bölümde şunlar yazılıdır, özetle alıntı yapıyorum:

 

Rifat Uçar,1955 yılında Muğla’nın Köyceğiz ilçesinin Ekincik köyünde / Mahallesinde doğdu. İlkokulu Ekincik’te okudu, 1968 yıllında Aydın- Ortaklar İlköğretmen Okulunda okudu, 1975 yılında öğretmen olarak mezun oldu. Sırasıyla Adıyaman paşa mezrasında iki yıl görev yaptıktan sonra Antalya,  Aydın, Çine, ve Söke’nin serçin köyü ilkokulunda görev yaptı.1993 yılında Söke Hacıkâzım İlkokuluna atandı ve burada 10 yıl başarılı bir şekilde idarecilik yaptı. İsteği üzerine 16 Eylül 2002 yılında okul müdürü iken emekliye ayrıldı. Rifat Uçar MEB bünyesinde öğretmen ve idareci olarak görev yaptığı yıllarda birçok takdir ve teşekkür belgesi almıştır. Boş durmayı sevmeyen bu çalışkan öğretmen 2010 yılından itibaren Söke Özel Efeler M.T.S. Kursu’nun müdürlüğünü yürütüyordu. Evli 2 kız ve 2 torun babası idi (1)

 

Değerli meslektaşım ve kadim dostum E. Öğretmen Rifat Uçar’a bir kez daha Allah’tan rahmet diler, acılı ailesine ve sevenlerine baş sağlığı diliyor, yazımı koca Yunus Emre’nin sözleriyle bağlamak istiyorum:

 

Sular hep aktı geçti

Kurudu vakti geçti

Nice Han nice Sultan

Tahtı bıraktı geçti

Dünya bir penceredir

Her gelen baktı geçti…

 

                Yunus EMRE

 

  • Söke’de İz Bırakanlar ( Araştırma, İnceleme, Biyografi )

Abdülkadir Güler, Söke Cumhuriyet Matbaası-2017,s.372

 

 

     Abdülkadir  GÜLER 

     11 Kasım  2020 . SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..