Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmen günü, öğretmen evleri

Öğretmen günü, öğretmen evleri
 

24 Kasım’ın kararı, 12 Eylül döneminde 1981 yılında alındı. Büyük bir ümit olmuştu öğretmenlere. Öğretmen Evleri, öğretmenler için dayanışma ve satış kooperatifleri, öğretmenlere özel fırsatlı alışveriş merkezleri , öğretmenlerin içinde olup yürüteceği kültürel sanatsal çalışmalar gibi.

Öğretmenler Günü ile ilgili, İlk 24 Kasım’ı hatırlıyorum, buz gibi bir salona zorunlu toplamışlardı bizleri. Okulları tatil etmiş, umutla yürümüştük ilçeye.

Sırtımızdaki paltoları elimize almış, Kasım ayazında sıcak sandığımız salona girmiştik.Fakat salonun soğukluğundan ve kuruluğundan daha o gün anlamıştım, günün sadece günde kalacağını. Bana göre, hiçbir hazırlık yoktu öğretmenlere dair ; ne bir edebiyat etkinliği, ne fikir alma, ne de öğretmenleri motive edecek en azından güzel bir konuşma.

Buz gibi salonda üşümüş ve elimizdeki paltoları sırtımıza geçirmiş, müdürlerin ve kaymakamın kuru yavan konuşmalarını dinlemiştik.

Sonraları her ay öğretmenlerin maaşlarından kesinti yapılmaya başlandı öğretmen evleri için . Kesintiler, epey bir süre devam etti. Öğretmen Evleri yapıldı da.
Öğretmen Evleri, otel yerine, öğretmenler için birer barınma ve kültür evleri olabilirdi.

Öğretmen Evlerinde, bir öğretmen olarak, ilk kez, “ yerimiz yok “ sözünü Başkent Öğretmen Evin’de işittim.Sonra hep devam etti, “Maalesef doluyuz, yerimiz yok “ sözleri.

“Öğretmen Evlerinde, önceden yer ayırtmak gerek “ denildi, onu da denedim, yine olmadı.

Erzurum’da, Kars’ta yer buldum Öğretmen Evlerinde. Ama Van’da da yoktu. “Grup var” dediler. Bir kez de torpille İzmir’de yer bulabilmiştim.

Öğretmenler gününün, Öğretmen Evi’nde yer bulmak demek olmadığını biliyorum.

Ama öğretmen ve eğitim sorunlarının ciddi bir şekilde tartışıldığı bir gün ya da hafta olmadığına da eminim.

Öğretmen gününde, öğretmenlerin mesleki ve eğitim sorunları gündeme getirilmeli, onlara daha çok söz verilmelidir.

Öğretmen eğitim konusunda kalıp haline sokulmamalı, yaratıcı yönünü kullanmasına fırsat tanınmalıdır.

Günle ilgili ve diğer mesleki toplantı ve konuşmalarda öğretmenlerin, eğitim üstüne de olsa fikir üretmelerine yeteri kadar yer verilmediği ve değerlendirmeye alınmadığı için, “öğretmen toplantıya gider, dinler, 'hep aynı sözler' diyerek, toplantıdan çıkar” düşüncesi haklılık kazanmakta ve böyle kısır döngü içinde iş yürütülmeye çalışılmaktadır.

Bu yazı , eğitim sorunlarını anlatan bir yazı olmadığı için ders kitaplarındaki yanlışlıkları, konuların öğrenci seviyelerine göre olup olmadığını, İlköğretim çalışma ve ders kitaplarının birbirleri ile tutarlı olma gereğini, çoğu okulda, yardımcı personel yetersizliğinden öğretmenlerin bu işi kendilerince çözmek zorunda kaldıklarını, bina ve araç, gereç yetersizliğinden kaynaklanan olumsuzlukların faturasının öğretmene çıkarıldığını, öğrenci velisinden, okul aile birliğinden, mahalle muhtarından, okul müdüründen, müfettişinden, milli eğitim müdüründen başlayan ve devam eden en çok amiri bulunan mesleğin öğretmenlik olduğunu anlatmak bu sayfanın sınırlarını zorlar.

Görevi başında şehit olmuş öğretmenleri rahmetle anar, bu ülke insanına emek vermiş çalışkan, erdemli, bilgili ve özverili, sevecen tüm öğretmenlerimizin günlerini kutlarım.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..