Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '11

 
Kategori
Haber
 

Öğretmen maaşları ve kalkınma ilişkisi

Öğretmen maaşları ve kalkınma ilişkisi
 

24 Kasım Öğretmenler Günü ile alakalı bugünkü gazetelerde çok çarpıcı bir haber var. Cumhuriyetin kurulduğu yıllarda bir öğretmen maaşı ile 25 Cumhuriyet altını alınabiliyorken, bugün ancak 3 Cumhuriyet altını alınabiliyormuş. Bakıyoruz 1 Cumhuriyet altını bugün kaç para, satışı 681,64 TL. O zaman bugünkü hesapla Cumhuriyet kurulduğu yıllarda Öğretmenler epey iyi maaş alıyorlarmış, tam 17.041 TL. Bugün ise bu rakam 2.044 TL. Öğretmenlerimizin maaşları tam 8,5 kat düşmüş.

Krizdeki Yunanistan’da bile öğretmen maaşları bizim iki katımızmış.

http://komsudaneoluyor.blogspot.com/2011/11/turkiyedeki-ogretmen-maas-krizdeki.html

Demek ki bizde zamanla öğretmene verilen değer düşmüş. Bu düşüşü birileri bir gün elbette detaylı bir şekilde analiz edecektir. Ancak bu düşüşün doğrudan ekonomiye yansımaları oluyor.

Dünyanın 17. Büyük ekonomisiyiz ama insani gelişme bakımından toplam bir kalite artışını ne yazık ki bir türlü yaşayamıyoruz. O nedenle dünyada orta sıralarda bir yer alıyoruz.

Dünkü Cumhuriyet gazetesinde Özlem Yüzak, Bilgi Toplumuna Doğru adlı köşesinde eğitimle ilgili çok çarıcı bilgiler veriyordu.

“Eğitim harcamalarında 34 OECD ülkesi arasında 33. sıradayız. Yani Türkiye dolar cinsinden satınalma gücü hesabıyla eğitime en az para harcayan ülke. Eğitim göstergelerinde de durum farklı değil.

İnsani Gelişmişlik Raporu'nun 15 yaş üstü yetişkinler arasında okuma yazma bilenlerin oranında dünya sıralamasında 97'nciyiz.

OECD'nin Bir Bakışta Eğitim 2011 Raporu'na göre ise nüfusumuzun ortalama eğitim yılı 6.5. Ve OECD sonuncusuyuz.

25-34 yaş arası nüfusta lise mezunu olanların oranı yüzde 41. Aynı yaş grubunda üniversiteyi bitirmiş olanların oranı ise yüzde 16.6, ki burada da 34 OECD ülkesi arasında 33. sıradayız. OECD ülkeleri ortalaması olan yüzde 37 mezuniyetin yarısına bile yetişemiyoruz.

Öğrenci başarılarını ölçerek ülkelerin eğitim sistemlerinin durumlarını gözler önüne seren PISA araştırması 2010 raporuna göre de Türkiye, OECD ülkeleri arasında başarı sıralamasında sondan üçüncü.

PISA'nın alt başlıklarına geçersek; Türkiye'de öğrenciler okuma-anlama başarısında Avrupa ülkelerinin sonuncusu, OECD ülkeleri arasında ise 32. sırada. İşin belki de en kötüsü ise yine PISA'ya göre son 9 yıldır eğitimde olduğumuz yerde sayıp hiç ilerleme kaydetmeyişimiz.

Ekonomide katma değeri, deneyimi ve uzmanlığı yüksek olmayan üretim ve ihracat yapısı ile niteliği ve yaygınlığı düşük eğitim düzeyi, "parlak ekonomi"de kazın görülmek istenmeyen ayağıdır.

Türkiye eğitimde nerede?

Eğitim, Okuma Becerisi: 32'nci sırada (34 OECD ülkesi arasında, PISA. AB sonuncusu)

Eğitim, PISA, 9 yılda 0 gelişme.

Eğitim Harcamaları: 33'üncü (34 OECD ülkesi arasında)

Lise Mezuniyeti: % 41 (25-34 yaş arası nüfusta)

Üniversite Mezuniyeti: % 16.6 (25-34 yaş arası nüfusta, OECD: 33.)

Nüfusun Ort. Eğitim Yılı: 6.5 (OECD sonuncusu)

Kaynak : Veriler OECD'nin her yıl yayımladığı Bir Bakışta Toplum (Society at a Glance) Raporu'ndan... Cumhuriyet Gazetesi 23.11.2011”

Eğitime gerçekten her zaman çok büyük önem vermeliyiz. Çünkü artık çağımızda kalkınma, ilerleme ancak kaliteli bir eğitim ile mümkün.

Bütün dünya ülkeleri çağdaş dünyadan kopmamak ve bir adım öne geçmek için eğitime gereken önemi vermeye çalışıyorlar.

Biz de bu trenden kopmamalıyız.

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..