Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '08

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmen olmak bir ayrıcalıktır

Öğretmen olmak bir ayrıcalıktır
 

ikizlerim


Ben öğretmen bir babanın kızıyım. Mesleğine aşık bir babanın... Mesleğini mi kıskanmıştım babamın yoksa her sabah babamın yolunu kesen minik dostlarını mı?Sevgimi paylaştığım o kadar çok yürek vardı ki... Şaşardım babamın yüreğine, nasıl sığabiliyordu bu kadar dost? O zamanlar için için öfkelenirdim babama. O sadece bizi sevmeliydi bence.

Sanki bir denizdi babam, öğrencileri de balık. Bunca balıkla mücadelenin yollarını aramaktayken, babam bu denize her gün yenilerini katardı. Umman oldu o deniz; binlerce yürek aldı içine. Her biri ben ve ablamdı artık...

Babamla minik dostlarını paylaşmayı öğrendiğim, daha doğrusu sevgiyi paylaşmayı öğrendiğim an karar verdim öğretmen olmaya... Benim de bir gün yüreğime sığdırabileceğim, buna her gün yenilerini katabileceğim belki de ilerde kendi çocuklarımın kıskanacağı kocaman bir ummanım olacaktı. İnanıyordum buna. Çünkü ben yüreğimin derinliğini bir büyük ummandan almıştım.

Hayatım boyunca hayalini kurduğum tek meslek oldu öğretmenlik. Başka bir mesleğe gönlüm hiç ısınmadı. Çocukken bütün çocuklara ısrarla sorulan"Büyüyünce ne olacaksın?"sorusunun yanıtı daha onlar soruyu bitirmeden dökülürdü dudaklarımdan: ÖĞRETMEN OLACAĞIM... Lisede teneffüslerde en çok vakit geçirdiğim yer öğretmen masası olurdu. O zamanlar öğretmenimden 10 dakika için çaldığım masada şimdi her gün doyasıya oturuyorum. Doyasıya yaşıyorum öğretmenliğimi .

Bilgilerimi yükledim omuzlarıma ve çıktım yola.Bazen bu yük öyle acımasızca ağırlaştı ki... Çok erken, çok genç, çok yorgun oflar çektim. Ne zaman ki öğrencilerimle göz göze geldim, ne zaman ki bilgilerimi teker teker verdim onların o tertemiz, bilgiye aç beyinlerine; işte o zaman hafifledim. Varsa sıkıntılarım her sabah evden çıkarken eve kilitledim onları. Ve bir üniforma oldu umutlarım her sabah ütüleyip giymek zorunda olduğum...

Daha çocukken doldurdum cebime mesleğimin kırıntılarını. Ve geçtiğim bütün yollarıma serptim. Yolum belli, idealim belli, yaratabileceğim ummanlar belli. O kırıntıları toplayacak ve eğitim ordusuna katılacak binlerce gençle bu ülkeyi çağdaş eğitim düzeyine çıkarmak için hazırım.. Bir daha dünyaya gelecek olsaydım yine aynı mesleği seçerdim çünkü öğretmen olmak bir ayrıcalıktır...

 
Toplam blog
: 6
: 805
Kayıt tarihi
: 31.01.08
 
 

İkizlerimin annesiyim. Aklıma ve de yüreğime gelen hakkımdaki en önemli bilgi de bu galiba. 1978 Kay..