Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Öğretmen Şaziye Çelikler için birkaç söz

Öğretmen Şaziye Çelikler için birkaç söz
 

Bugün bir öğretmen meslektaşımdan söz etmek istiyorum. Şaziye Çelikler Bursa’da emekli bir öğretmen, Çalışkan ve üretken. Uzun yıllar Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde onurlu bir şekilde mesleğini sürdürmüş, yüzlerce öğrenci yetiştirmiştir. Aydın bir öğretmendir.

Bingöl- Kiğı doğumludur.(1966–1967) Eğitim ve öğretim yılı sonunda Elazığ Kız ilk öğretmen Okulu’ndan mezun olmuştur. Daha sonra Anadolu Üniversitesi’nde önlisansını tamamlamıştır. Anadolu’nun birçok il ve ilçelerinde öğretmenlik yaptıktan sonra gelip Bursa’ya yerleşmiştir. Bursa Yazın Sanat Derneği yönetim Kurulu üyesi ve Bursa Büyük Şehir Belediyesi Yerel Gündem 21. Sanatçılar Grubu temsilcisidir. Anadolu’nun değişik yerlerinde yapılan sanat ve kültür etkiliklerine katılıyor. Kars, Ardahan, Bursa, Manisa, Isparta, Kütahya, Afyon, Adana ve Aydın, Söke, Nazili, Bodrum gibi yerlerde sanat ve kültür etkinliklerinde sazı ve sözü ile onu bulmak mümkündür.

Geçenlerde ( 28 Şubat 2009 ) tarihinde Bodrum’da yapılan bir şiir ekinliğinde yine birlikte idik. Bursa’dan bir grup arkadaşıyla gelip bu şiir etkinliğine konuk olmuştu. BLU Mavi Otelinde. Daha doğrusu bu etkinliği kendisi hazırlamıştı. Şiir etkinliğine Aydın, Antalya, Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Adana gibi illerden gelen şairler katılmıştı. Bu arada bana bir kitabını imzalayıp armağan etti.”Hocam, benim için bir satır yazar mısınız” dedi. Bunun için bende bu görevimi burada yerine getirmiş oluyorum.

Bana vermiş olduğu kitabının adı: “HAYALİM GÜÇLÜYDÜ” Deneme, Öykü ve Şiirlerini bir araya getirmiş oluyor. 112 sayfadan oluşuyor. Salihli’de Ay yayınları arasında düzenli bir baskıyla gün ışığına çıkarılmıştır. ( Ocak 2009). Kitabın Önsözünü meslektaşım Gündüz Aydın Kaleme almıştır: Gündüz Aydın özetle: Şaziye Çelikler bir kültür insanı olarak Bursa’dan Dünyaya açılan bir ışıktır. Bu ışığı her kültür sanat etkinliğinde görmek mümkün, Onu Kars Âşıklar Şöleninde, Yozgat Sürmeli Festivalinde, Bodrum kültür ve sanat şenliğinde ya da yurt dışında birçok festival ve şölenlerde görüyoruz. Birçok önemli etkinliklerde öncülük rolünü görüyoruz. Bu sanatçı arkadaşımı ve meslektaşımı, Türk kültürü ve edebiyatı adına alkışlıyorum. Türk kültürü ve edebiyatımız adına bende alkışlıyorum” diyor, Meslektaşım Gündüz Aydın’ında dediklerine ben de altını çizerek katılıyorum. Çünkü onu ben de birçok etkinliklerde en başlarda çalıştığını ve görev aldığını görüyorum. Hem de sazıyla, sözüyle şiir dinletilerinde görev yaptığını, hizmet verdiğini görüyordum.

Kitabın bir başka sayfasında Bursa Yazın ve Sanat Derneği Başkanı Şaban Akbaba’nın da bir değerlendirmesi vardır. Şaban Akbaba da şunları yazıyor Şaziye Çelikler için: Şaziye Çelikler, halk edebiyatı kaynaklarından beslenmiş bir ozan aslında. Halk edebiyatının koşma, güzelleme dallarında yazdığı uyaklı manzumeleriyle kutsal yolculuğunu sürdürüyor. Fiziki güzelliğiyle ozan güzelliğinin birleşimini hep yanında taşıyarak Anadolu’yu karış karış dolaşmakta ve adım bıraktığı her yeri sazına, sözüne pelesenk etmekte. Bu ünüyle onu Karaoğlan’ın, Erzurumlu Emrah’ın Davut Sulari’nin, Şeref Taşlıova’nın, Murat Çobanoğlu’nun Şah Turna’nın, Senem Bacı’nın kutsal izlerini süren bir duayen ( kıdemli ) olarak görmekteyim “diyor.

Emekli öğretmen ozan Şaziye Çelikler, uzun yıllar öğretmenlik yaptı, Anadolu ‘yu karış karış gezdi. Sanat ve kültür etkinlerine katıldı. Sazı ve sözü ile dikkatleri çekti. Bu kitapta öykülerini, denemelerini ve şiirlerini yazdı. Yurdunu, milletini seven bir öğretmendir. Yıkıcı, bölücü olmaktan çok uzaktır, şiir ve yazılarında öykülerinde hep birleştirici ve yapıcı olmaya çaba gösterir. Dili sade, akıcı, yalın bir Türkçesi vardır. Yarışmalara katıl ve birçok ödül almıştır. Emekli öğretmen ozan Şaziye Çeliklerin tüm bu çalışmalarının yanı sıra bir de elinden hiç düşürmediği sazıyla da güzel türküler söylemektedir. Beste çalışmaları da vardır.

Bestelediği eserler şunlardır:

1- Ata’yı Söyler ( Söz Ülker Aygün, beste Şaziye Çelikler.

2- Orman Şarkısı ( Söz –Müzik: Şaziye Çelikler)

3- Aylar ve Mevsimler (Söz ve müzik: Şaziye Çelikler)

4- Sazım Seninle ( Söz ve müzik: Şaziye Çelikler)

5- Gördüm Seni Türkmen Kızı ( Söz: Abdülkadir Güler, beste: Şaziye Çelikler )

6- Kurşuna Dizer Beni (Söz: Osman Karaaslan, beste Şaziye Çelikler )

7- Turna Kanadına Sevda Yükledim ( Söz: Saadet Ün, beste Şaziye Çelikler)

8- Yaranamadım: ( Söz ve müzik Şaziye Çelikler)

9- Annesiz Gelin ( Söz Turgut Çelik, beste: Şaziye Çelikler)

10- Kars’tan selam olsun Anadolu’ya ( Söz ve müzik: Şaziye Çelikler ).

Bir meslektaşım olarak emekli öğretmen ve ozan Şaziye Çelikleri izliyorum, çalışmalarını takdir ediyorum.”Söz uçar, yazı kalır” değiminden yola çıkarak öğretmen Şaziye Çelikler boş durmuyor, çalışıyor, bir şeyler üretmeye çaba gösteriyor. Emekli öğretmen arkadaşlarına örnek oluyor. Yarınlarımıza, gelecek nesillere bir şeyler bırakıyor. Onurla ayaklarının üstünde dik durmaya çalışıyor. Bu yönüyle çalışmalarını benimsiyor ve de tebrik ediyorum. Çalışkan, üretken, iz bırakan bir öğretmendir Şaziye Çelikler. Şiirlerinin yanı sıra, beste çalışmaları davardır. 8 Mart Dünya Kadınlar Gününde AYŞAD ( Âşıklar ve Yazarlar Derneği ) tarafından kendisine “Ozan Maralı “ mahlası verilmiştir. Onun için kimi zaman şiirlerinde Âşık Maralı mahlasını kullanmaktadır.

Yaz Güneşi Bengisu / şiirler, kitabımdan seçtiği “Gördüm Seni Türkmen Kızı “ adını taşıyan şiirimi sazıyla söyleyip türkü formunda bestelediği için ayrıca onur duydum ve kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.

“Hayalim Güçlüydü” Deneme, Öykü ve şiirlerden oluşan bu güzelim kitabını severek okudum. Acılarını, özlemlerini, yalnızlıklarını, hüzünlerini, geçmişteki acı ve tatlı anılarını kimi zaman deneme, kimi zaman öykü ve kimi zamanda şiir tadında bizlere akıcı ve yalın bir Türkçe ile sunmaya çalışıyor. Sanat, edebiyat coğrafyasında” ben de varım” diyebiliyor. Tekrar tebriklerimi, başarılı dileklerimi sunuyorum. Sözümü kitabının arka kapağında yer alan, türkü formunda bestelediği “Sazım Seninle” adlı şiiriyle bağlamak istiyorum. Öğretmen meslektaşım Şaziye Çeliklere sağlık ve uzun ömürler diliyorum.

Bülbül oldum figandayım

Sazım seninle seninle

Tür7kü oldum yanındayım

Sözüm seninle seninle

Beni bu hallerim yaman

Sen oldun derdime derman
Yârimden gelirse ferman

Özüm seninle seninle.


Elde ele kapılırsın

Usta elden yapılırsın

Baş üstünde öpülürsün

Sızım seninle seninle

Maral’ıyım ağlıyorum

Dert üstüne dert bağlıyorum

Pınar oldum çağlıyorum

Gözüm seninle seninle.

Şaziye ÇELİKLER

Hayalim Güçlüydü ( Deneme- Öykü-Şiir ) Ocak 2009.

Ay yayınları –Salihli.

GÜNÜN SÖZÜ:

Bugünün amacı yarının alışkanlıklarıdır. Alışkanlıklarınızdan

Kurtulmak istiyorsanız, yarın bugünkünden farklı olmaya çalışın.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..