Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmene hediye alınmalı mı?

Öğretmene hediye alınmalı mı?
 

O zaman;
Şimdiki gibi değil di okullar, zengin fakir aynı okulda okurdu.

Hepimizin önlüğü siyah, yakaları beyazdı.

Bir öğrencinin ailesinin varlıklı olup olmadığı, ayakkabılarından, kaleminden, kalem kutusundan, silgisinden... Ha sahi unutuyordum beslenme çantasından belli olurdu.

Bizim halimiz vaktimiz belli.

Babam işçi.

Annem ev kadını

Öğretmenler gününden ne alıp götürebilirsin ki Öğretmenine?

Hiç!

Belki yan bahçeden çalınmış bir demet çiçek!

Ailesi varlıklı olanlar, mücevher kutularında bir şeyler getirirlerdi..

Sınıfa girince, elini, yanaklarını öperdik.

Başka çocukların şık ambalaj kâğıtlarındaki hediyelerini görünce,

Ezik hissederdim kendimi. Küserdim..

Başım önümde süklüm püklüm sırama geçip oturur, pahalı hediyeler getiren arkadaşlarımı, Öğretmenimin daha fazla seveceğini zannederdim.

***

Üzüntüm, küçük düşmüşlüğüm o konuşmaya başlayıncaya kadar sürerdi..


“ Çocuklar getirmiş olduğunuz hediyelere çok teşekkür ederim ama ben hediye kabul etmiyorum! Çiçekleri vazolara koyalım ve bu günkü dersimize başlayalım.”




 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..