Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '12

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenim, canım benim...

Öğretmenim, canım benim...
 

Sıkı dur keseceğim ayaklarını yerden! Projelerim var, içinde öğretmen olmayan; yani sana hiç yer yok, değerli öğretmenim. Seni yine sorunu bol okulların gölgesinde uzun bir yalnızlığa terk edeceğim. Tuvaletler yine pis kokacak, yine okullarda para olmayacak; yine çekişmeler, yine saçma ayrışmalar olacak.

Dayak yiyebilirsin, önün kesilebilir; seni yine ben teselli edeceğim. Sıkı dur acıyacak ama hissettirmeyeceğim, sevimli suratımla yaptığım açıklamalarla hepinize huzur vereceğim.
 
Seni; sendikanla, memleketinle, mezhebinle, görüşünle tasnif edeceğim. Eğer bendensen, yani tam bendensen, ihya edeceğim, ödüllendireceğim. Yoksa usulca, çaktırmadan imha edeceğim. Endişelenme, kimseye belli etmeyeceğim.  
 
Sakin ol! Atamanı, yer değiştirmeni hakkıyla çözeceğim. Gecenin bir vaktinde aslında olmayan okulları sistemde açıp bizim tanışları da mutlu edeceğim. Gidemeyeceksin bir yere, hiçbir yere! Biliyorum sevdiğini her köşesini memleketin; seni bu zevkten mahrum etmeyeceğim. Sen bitir üniversiteleri. Başka meslekler lazım bana, sizi lüzumsuz yere istihdam etmeyeceğim. Birikin durun, dersanalere yem olun. Hem çalışın oralarda, hem de 4 harfli sınav için para uçurun.  
 
Maaş sorununu çözeceğim; telaş yok! Ana akım medyada dillendirip dillendirip geri çekileceğim. Kimse anlamayacak aslında hiçbir şey vermediğimi, uyutup büyüteceğim. Eylem yap, grev yap; problem değil. Polis çok bizde! Korku, vicdan, acıma yok bizim gönlümüzde.   
 
Tatiliniz çok; gözüme batıyor. Siz de benim gibi çok çalışmalısın; benim kadar maaşınız olmasa da, benim imkanlarıma sahip olmasanız da. Devletin birimleri sizi bekler: gişeler, bankolar, anketler, seminerler… Kamudaki iş yükünü sizinle çözeceğim. işiniz kolay nasılsa: Yüz dönüm bostan, yan gel yat Osman! Çocukla uğraşmak ne ki, gencin sorunu mu var ki? Siz o “zor” hikayesini takkeme anlatın. Öyle bir taktiğim var ki, gözleri kör edip, sizi, asgari ücret alanla karşı karşıya getireceğim. Böylece, bir taşla 10-15 kuşu dalından indireceğim.
 
Evde huzur yok artık size; sendelemeyin. Daha çok form, daha çok liste… Pert edeceğim. İstatistik lazım bana, yalan da olsa. Üstünüze yığıp yığıp eğleneceğim. Siz dolduracaksınız, ben güleceğim.
 
Öğretmenim, canım benim!... Hiç tasa etme sen! Seninle ağlayıp seninle güleceğim. Her 24 Kasım’da beyanat vereceğim. İki sallayıp, üç koşup herkesi tatmin edeceğim.   
 
Toplam blog
: 21
: 712
Kayıt tarihi
: 19.11.10
 
 

Ülkem ve dünya konusunda fazlasıyla ilgili ve bilgili olmaya çalışan bir eğitimciyim. Katkı ve yenil..