Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Öğretmenim "şehit olmak" ne demek?

Öğretmenim "şehit olmak" ne demek?
 

Satırlarıma masalsı bir anlatımla yıllar önceydi diyerek başlamak istiyorum. Tabi bu sefer öğrencilerime okuduğum tatlı nağmelerle süslü bir masal değil anlatacaklarım, acı gerçeklerin magmasından çıkan alevlerin hikayesi... Sanırım 80'lerin sonlarıydı. Ben ilkokulda idim. Herhalde 8 yaşlarında falandım. O aralar evimizde, mahallemizde, okulumuzda alışık olmadığım farklı bana anlamsız gelen kısaltmalar kullanılıyordu.

Büyüklerim bu ifadeleri kullanırken kulak kabartır, ne demek istediklerini algılamaya çalışır hem de öfkelerinin sebebini anlamaya çalışırdım. Ayrıca yüzlerinden de anlardım ki çok üzgün olurlardı. Bir gece çok susamıştım ve usulca yatağımdan kalkıp mutfağa doğru yönelmiştim. Birden annemin ağladığını gördüm, kapısı aralıktı. Kara Harp Okulunda okuyan abimin resmine bakmış ağlamaktaydı. Abime kötü bir şey olduğunu zannetmiştim ve korkuyla annemin yanına sokulup neden ağladığını sordum.

Annem abimi özlediği için ağladığını söyledi. Bana bir bardak su verdi ve yatağıma yatırdı. Aynı günün sabahı haberleri izlerken babamın kızgın ifadesini annemin dolan gözlerini fark ettim. Haberlerde "askerlerimiz şehit oldu" diyordu. Anne-babamı bu kadar etkileyen sözlerin ne anlama geldiğini merak etmiştim. Ve sordum: “Anne şehit olmak ne demek?" Annem şaşırmış bir ifadeyle : “Bayrağımızı çok sevmek ve bizim için ölmek demişti. "Yine fazla anlayamamış; bende bayrağımı çok seviyorum bunun için niye ölmelimiyim ki! diye düşünmüştüm içimden. Daha sonra hızlıca hazırlanıp okuluma gittim. Öğretmenim hayat bilgisi dersinde güncel olaylardan örnekler verir, bizimle sohbet ederdi. O gün her edasıyla her zamanki neşesinden uzaktı.

Derste sıra bizi etkileyen güncel bir olay konusunda tartışmaya sohbete geldi. Ben parmak kaldırdım ve : “öğretmenim şehit olmak ne demek "dedim. Öğretmenim yutkundu ve böyle bir soru beklemediğini belirten yüz mimikleriyle : “Ölümsüz olmak "dedi. Bize anlattı anlamını, açıkladı. O zamanki anlayış matematiğimde şehit olmak=iyi insan olmak olmuştu çocuk algısıyla. . Ve aradan tam 19 sene geçti. Şimdi 6 yıldır T. C de eğitim ordusunda görev yapan bir eğitim neferiyim. Vatan sevgisi taşına toprağına işlemiş; Atatürk’ün güvendiği dağlara kar yağdırmayan şehirde;Erzurum’da çalışıyorum. 22. 10. 2007 tarihinde okuluma yıllar önceki öğretmenimin yüz ifadesiyle gittim. Benim öğrencilerim 5 yaşında içlerinde 4 yaşında olan çocuklarım da var.

Ben her pazartesi hafta sonu tatillerinin nasıl geçtiği ile ilgili çocuklarla sohbet ederim. O günde geleneğimi bozmadım çocuklara: “Tatiliniz nasıldı? neler yaptınız ?"diye sordum. Tek tek parmak kaldırdılar. Konuşurken sıra 4 yaşındaki Ardaya geldi. Arda meraklıca: “ öğretmenim ben bir şey öğrenmek istiyorum. Şehit olmak ne demek?"dedi. Dondum, öylece baktım. Yıllar önce ben bu soruyu öğretmenime bu soruyu sorduğumda benim yaşım onun yaşının 2 katıydı. şaşırdım. İfademi düzelterek : “Ardacım şehit olacak çok sevdiği vatanına, bayrağına, o topraklarda yaşayan sevdiklerine zarar gelmesin diye kötü kalpli insanlarla savaşan savaşırken ölen insanlara denir" dedim. Arda çocuk haliyle anlattıklarımın tamamını anlamasa bile anladıklarından hiç hoşlanmamıştı. Gözlerinden ateş fışkırtarak: “Öğretmenim o kötü insanlardan korkmuyorum. Ben büyüyünce büyükbabam gibi asker olucam. Hatta ben büyüdüm okula geliyorum artık. Beni asker yapsınlar. "dedi. Çok duygulandım. Sınıf mevcudumun neredeyse hepsi erkek; hepsi Ardaya uyarak bizde asker olucaz diye bağırmaya başladılar. Baran isimli öğrencim: “Öğretmenim bizde Atatürk gibi o düşmanları dışarı kovalım"dedi. Gülümsedim ve minik vatan kahramanlarının kocaman yüreklerini ayakta alkışladım. Hatta faaliyet olarak da kaç gündür heveslendikleri palyaço yerine şehitlerimiz için kocaman 2 adet Türk Bayrağı yaptık. Çocuklarımız bizlerden çok daha duyarlı. . . Bizim çocukluğumuzdan daha ilerdeler. Onlar gerçeklerinde üstünde değerliler! Allah şehit olmanın anlamını onlara böyle öğrenmeyi öğretmenlerimize böyle öğretmeyi nasip etmesin!

 
Toplam blog
: 15
: 1067
Kayıt tarihi
: 23.02.08
 
 

Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilimdalında Öğretim Görevlisiyim..