Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Öğretmenim, tuvalete gidebilir miyim?

Öğretmenim, tuvalete gidebilir miyim?
 

okulumuza tuvalet


Daha önce yazdığım yazılarımın birinde "koşun koşun okulumuza tuvalet geldi" diye başlık atmıştım.

Yazım yerel ve ulusalda yayın yapan bir çok site ve gazetemde yer aldı. Bu konu nedeni ile oldukça tebrik de aldım diyebilirim.

Bu konuya duyarlı olduğumu bilen birkaç sevgili dostum başlatmış oldukları okulumuza tuvalet adlı kampanyaya beni de davet ettiler.

Ben de konuya duyarsız kalmamak nedeni ile bu konuyu sizler ile paylaşmak istedim.

Güzel ülkemin, güzel topraklarında, 21. yüz yılda tuvaletsiz okul bir utançtır bana göre.

Bu utancın ortadan kalkması için hep birlikte el ele vererek ´tuvaletsiz okul kalmasın` adlı kampanyaya tüm duyarlı insanları davet ediyorum.
Başlıkta geçen cümle, öğrenim hayatımız boyunca sıkça sorduğumuz sorunların başında geliyor, değil mi?

Bu neden ile başlatılan kampanyayı başlatan dostların bana gönderdikleri e-maili sizler ile paylaşmak istiyorum.

“Yıllar sonra, Adıyaman'ın Gerger İlçesi, Kaşyazı Köyü'ne bağlı mezra olan Karük İlköğretim Okulu'ndaki manzarayı "Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde" görünce

meğer şanslı azınlıktanmışız ' dedim kendi kendime.
Evet, yanlış duymadınız.

Ben ve bu yazıyı okuyan sen, şanslı azınlıktanız.

Anadolu'da bir çok okulun türlü fiziki sorunlarını, öğretmen eksikliğini duyardık da, insanın en temel ihtiyaçlarından birisi olan tuvalet ihtiyacını gidermenin başlı başına bir sorun olduğunu aklımıza getirmezdik.

Doğuda ve Güneydoğuda yaşıyorsanız aklınıza getirebilirsiniz,

Batıda yaşıyorsanız aklınıza gelmemesi doğal bir durumdur.

Onca yetersizliklere rağmen Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu çağdışı manzarayı eğitim neferimiz Ahmet Elmacı sayesinde öğrendik.
Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde yayınlanan ' Tuvaletsiz Okul ' haberi bizi harekete geçirdi.

Hem gelecek nesillere kalıcı bir temizlik alışkanlığı kazandırmak hem de okullarımızın olmazsa olmaz, bu fiziki zorunluluğunu hayata geçirmek adına; http://www.okulumuzatuvalet.org/ sitesi altında '' Okulumuza Tuvalet '' adlı projeyi hazırladık.
Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu geri kalmış manzara ne ilk ne de son... Fakat bu olumsuz manzarayı düzeltmek bizlerin elinde. Karük İlköğretim Okulu'nda olduğu gibi Anadolu'nun birçok köyünde çocuklar sizlerin desteklerini bekliyor... '' Okulumuza Tuvalet '' projesi ile siz de bu harekete ortak olun...”

Neden Gerger ‘deki minik öğretmenine seslenmesin” öğretmenim tuvalete gidebilir miyim ?“ diye.

Okumak, temizlik, hijyen onun da hakkı değil mi?

Evet diyorsanız gelin bu kampanya ya sizler de el atın ve tuvaletsiz okul kalmasın.

Bizim yöremizin çocukları da muasır medeniyetler seviyesine ulaşsın,

Medeniyetin nimetlerinden faydalansın.

Okullarında internet olmasa olur ama tuvalet olmaz ise olmaz.

Diyebilirsiniz

Ben de diyorum ki

Hem tuvaletleri olsun, hem internetleri, hem de bilgi ve teknoloji sınıfları olsun.

Madem 21. yüzyılda yaşıyoruz,

Çağın gereklerine göre eğitim ve öğretim görme hakkımız var

Hakkımız verilmeli.

Başbakan meydanlarda haykırıyor, bilgisayarsız okul yok diye, internetsiz okul yok diye,

Tuvaletsiz okul da kalmasın.


http://www.okulumuzatuvalet.org/
destek@okulumuzatuvalet.org

http://hidayetozdemir.com/

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..