Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '11

 
Kategori
Öykü
 

Öğretmenim dedi ki!!

Öğretmenim dedi ki!!
 

Öğretmenim Ahmet Özcan kulağımı az bükmemişti.

İlkinde tam iki tur attırmıştı hatta!
Yok, hayır tembelliğimden değil!
Sınıfımızdaki cadalozların saçlarını çekip viyaklattığımdan da değil!
Mahallenin okuldan atılma çakallarıyla tepinmelerimizden hiç değil!

Neymiş efendim, yine pastırma yemişim!
Burnumun ucu kıpkırmızıymış!
Hatta önlüğümün yakası bile!
Bir değil iki değil bu ne yahu demişti!
Her gün her gün nedir bu ziyafetin bolluğu!
Baban Kayserili mi yavrum senin?
Git tuvalete aynada ki haline bir bak, ayıp ayıp!
Yarın velin gelsin görüşeceğim!

Yiyen varmış yiyemeyen varmış, yiyemeyenlere yazıkmış.
İyi ya işte ben de yemeyenim bana yazık değil mi?
Pastırma yemek kim ben kim?
Bu ne yaa!

Evde Anne terliği, Babadan “ne lan bu karne” şaplağı!
Okulda da Öğretmen’in kocaman cetveli!

Hem ben tahtanın önünde tek ayak bekleyecek bir suç işlemedim ki!
Sınıfı temizlemek, tahtayı baştan sona silmek cezasını hak etmedim ki!
Peki ya Ahmet eşşoğlusunun şımarıklıkları neden görmezden geliniyor? 
Kalemtıraş talaşını kasıtlı olarak çöp kutusunun dışına dökmesine ne demeli?
Ya da Sadegül’ün iştahlı iştahlı kıkırdamasına!
Temizlik kolu başkanı her ikisinin de yakın arkadaşı ne de olsa!

Minnacık koluma kocaman çiçek aşısı yapsalar bu kadar ağlamazdım!
Pastırmanın nasıl koktuğunu bile bilmem?
Peyniri zeytini bilirim, bir de vita yağıyla pişirilen yumurtayı!
Ha bir de boş reçel kavanozundan bozma bardağımdan yudumladığım çayı!

Ne istersiniz el kadar çocuktan?
Hem bu işi disiplin suçuna vardırmanın ne gereği var?
Annemi veli toplantısında ağlatmak hangi vicdana sığar? 
Sabahın köründe ekmek arası çemeni elime tutuşturmaktan başka ne günahı var?
Akşamları eve eli boş gelen babama kızsa ya!
Sıkıyosa akranına çatsa ya!

Tamam oğlun derste iyi ama, aması var diye saymışta saydırmıştır kimbilir! 
Sonradanda acımış süt tozu hakkımı iki katına çıkarmıştır mutlaka.

Oysa oldum olası sevmezdim tadını. 
Sıcak su ile kocaman güğümlerde karıştırıldığında tıpkı kireç suyuna benzerdi.
Sınıfın pek çoğu ikinci bir bardak almak için tekrar sıraya girerdi.
Amerikan yardımı mıymış neymiş!
Tahtakurusu gibi kokardı!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..