Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Öğretmenim

Öğretmenim
 

Öğretmenim derken içim sızlar, yurdun mimarıdır onlar/Köyde kentte bıkmazlar durmadan arı gibi çalışırlar/ Kış yaz, soğuk sıcak demeden yürürler köy yollarında/ Elinde kitaplar, aklında çocuklar bir t


Öğretmenim derken içim sızlar, yurdun mimarıdır onlar
Köyde kentte bıkmazlar durmadan arı gibi çalışırlar.

Kış yaz, soğuk sıcak demeden yürürler köy yollarında
Elinde kitaplar, aklında çocuklar bir tahta valiz sırtlarında

Fahriye öğretmenim elimden tuttu, yıllar içinde büyüttü
Atatürk’ü gösterdi, nice bilgilerle donattı, sevgiyi öğretti.

Öğretmenlerin bize katkısı nasıl unutulur, onlar çok sevilir
Öğretmen vardır yeri soframızda anneden babadan önce gelir.

Bakarsın, iyi bir öğretmen annenin babanın da yerindedir
Hatta çocuk velisine, “Sen bilmezsin, öğretmenim bilir” denir.

Ben de bir öğretmenim, Gazi Eğitim’ den diploma aldım
Tam kırkbeş yıl çeşitli okullarda öğrencilerimle mutlandım.

Sonra öğretmen yetiştirme işinde Trakya-Edirne’de yer aldım
Yüzlerce öğretmene diploma verdim onları taşraya saldım

Hala köylerde yüzbinlerce çocuk, binlerce öğretmen bekliyor
Öğretmen adayları ise Bakanlık önünde sırada güne gün ekliyor

Yurtta ciddi bir eğitim sorunu var, mesele aymazların elinde
Ne kitaplar yeterli, ne kadrolar, Talim Terbiye’nin eli belinde

Sorunlar yumağa dönmüş, baştakiler ciddiyetini görmüyor
Boşa koyuyorlar dolmuyor, doluya koyuyorlar almıyor

Şimdi emekliyim o güzel çocuklarımın anılarıyla yaşıyorum
Yüzlerce yiğit öğretmenimin acı tatlı anılarıyla coşuyorum.

Başöğretmenimiz Büyük Atatürk, her zaman yanımızda
Tahta başına geçmiş, tebeşir elinde kutsal eli alnımızda.

Cumhuriyetimizdeki fedakar öğretmen ve eğitimciler
Yeni nesli yetiştireceksiniz, yeni nesil olacak sizin eser...

Öğretmen durmadan yanan kandile benzer, kendi tükenir
Kendi yanıp tükenirken başkalarına sürekli ışık verir…

Dünyanın her tarafında arı gibi çalışkan öğretmenler,
İnsan topluluğunun en fedakar ve muhterem öğeleridirler..

Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.
Öğretmensiz bir millet, ne yazık, bir millet bile değildir.

Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı yapar
Ya da yanlış eğitilmiş millet, esaret ve sefalete tapar.

Cumhuriyet sizden, fikri, vicdanı, irfanı hür nesiller ister
Yeni nesiller sizler sayesinde Cumhuriyeti sayıp, severler.

İster köyde ol ister kentte başöğretmen daima yanımızda
Bir elinde tebeşir, tahta başında, o her zaman baş ucumuzda.

Öğretmenim yalnız değilsin, senin asil kanın sana yeter
Kendine, Cumhuriyete güven bir de Ata’na yıllar geçer.

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..