Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '15

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenimi çok seviyorum. Çünkü...

Öğretmenimi çok seviyorum. Çünkü...
 

Öğretmenlik sabır işidir.


Her şeyin başı “Eğitim” demiştik. Eğitimin en önemli unsuru şüphesiz “ÖĞRETMEN’ dir. Ama “sevilen ve aranılan bir öğretmen olmak “ kolay mı?

Bir sınıfta,“Sıkıntılı Öğrenci” ve“Yorgun Öğretmen” in bulunması, kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile yaratılan sınıf ortamına bağlıdır.

Öğrencilik döneminizde çok beğendiğiniz, kendisini örnek aldığınız, hiç unutamadığınız  bir veya birkaç öğretmeniniz oldu mu?  Mutlaka olmuştur. Benim de oldu. Onları niçin unutamadığınızı hiç düşündünüz mü? Onları neden çok sevdiğinizi söyler misiniz? Sanırım, yanıtlarınızın birçoğu aşağıda var.

 Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulunda çalışırken, Lise ve Ortaokul ders denetimlerimizde öğrencilere uyguladığım anketlerde “Öğretmenimi seviyorum ama,” ile başlayan cümlelerden sonra gelen satırlarda “öğretmenler için” hatalarıyla ilgili çok önemli ipuçları vardı. İşte onlardan bazıları…

Öğretmenimi çok seviyorum, çünkü;  Öğretmenim,

•          Sınıfta profesyonel bir oyuncu,  beden dilini iyi kullanan,

•          Sevgi ve saygıya dayalı otoritesi olan,

•          Hatalarımıza karşı hoş görülü ve sabırlı,

•          Bizleri derste konu hakkında konuşturmak için ödüllendiren,

•          Hata yaptığımızda dahi bizleri cesaretlendiren,

•          Ders ne kadar çabuk geçti dedirten,

•          Bizleri ağzının içine baktıran,

•          Bizlerle devamlı göz temasında olan,

•          Bizlere isimlerimizle hitap eden,

•          Bizlere karşı dostça davranan,

•          Sıkıldığımızda zaman zaman şaka yapabilen,

•          Öğretmeyi ve öğrencileri seven, idealist,

•          Eğitim araç-gereci ile teknolojiyi sınıfta kullanabilen, kullandıran,

•          Sınavlardan önce konuları mutlaka öğreten, öğrettiği yerden soran,

•          Derslere sürekli amaca uygun bir ders planıyla hazırlanarak giren,

•          “Neyi? Niçin? Ne zaman? Nerede? Nasıl?” öğreteceğini iyi bilen

•          Sabırlı, öğretmenlik heyecanını asla yitirmeyen,

•          Her zaman ve her yerde örnek davranış gösteren, 

•          Konuları seviyemize göre anlayabileceğimiz şekilde anlatan,

•          Her şeyi bildiğine inanmayan, paylaşmayı seven, 

•          Branşındaki gelişmeleri sürekli izleyen,

•          Sınıf yönetimi iyi bilen, 

•          Derste bizlere konuşma fırsatı vererek, derse katılımımızı sağlayan,

•          Bizleri notla korkutmayan,

•          Bizleri ve işini seven,

•          Sınıfta boşuna zaman harcamayan,

•          Tahtayı çok kullanmayan,

•          Hoşgörü sahibi, kendisine güvenen,

•          Araştırmayı seven, karar verebilen,                BİR ÖĞRETMENDİR.

           

21 yılını yönetici ve öğretmenlik, 15 yılını da Bakanlık müfettişliği yapmış bir eğitimci olarak amacım,  değerli öğretmenlerimize  “ne yapacaklarını değil, ne yaparlarsa, ne olacağını” göstermektir.

 Bu bağlamda; Dr. Robert M. Swerdlov diyor ki,

          “Her zaman yaptığınızı, daima yaparsanız,  

          Her zaman elinizde olanı,  elde edersiniz.”  

         Sevgi ve saygılarımla.   05.02.1015

              Ali İhsan ÖZÇAKIR

              MEB. Bakanlık Başmüfettişi (E)

              e-mail: aliihsanozcakir@hotmail.com

 
Toplam blog
: 172
: 4867
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

50 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..