Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '08

 
Kategori
Kitap
 

Öğretmenin yaşam yolculuğu

Öğretmenin  yaşam yolculuğu
 

Eğirdir


Yazın Isparta’ya gittim. Eğirdirli değerli dostum (yattığı yer aydınlık olası) Süleyman Çelebioğlu’nun öğretmen oğlu Sevgili Hakan’ın bana verdiği, Recep Bozkurt’un yapıtı “Bir Yaşam Yolculuğu”nu, nehir roman akışında soluksuz okudum ve engin mutluluk duydum!

Bir yaşam Yolculuğu, 14x20 cm boyutunda kağıda basılmış, tamı tamına 350 sayfa. Ön ve arka kapağını Eğirdir görüntüsü bezemiş. Bu kitapta uğraştaşım ve asker arkadaşım (Biz askerde de öğretmenlik yaptık!) Recep Bozkurt ; çileli ve neşeli, elemli ve sevinçli seyir izleyen öğretmenlik yıllarını özgün anlatımıyla kaleme almış. Akıcı ve ustaca bir anlatım var. Çok da başarılı olmuş! Eline diline ve beynine sağlık Recep! Alkışlıyorum seni!...

Anlatılanları meslek yaşantımla örtüşür buldum. Sürgün yıllarıma, “Bir Yaşam Yolcuğu” nda yürüdüm. Satırlarda yol alırken anılar canlandı beynimde. Samanyolu şarkısını mutlu günlerimizde beraber kullandık. Aynı teftiş elemanları denetledi. Kimi zaman aynı coşkuyu, kimi zamansa aynı acıyı yaşadım! Kimi zaman gülümsedim, kimi zaman gözlerim nemlendi! Zaman tüneline daldım, Barla okul müdürlüğü ve Isparta milli eğitim müdür yardımcılığı (halk eğitimi başkanlığı) günlerime gittim. Okuduğum kitapları yeniden yaşadım. M. Sunullah Arısoy’un Karapürçek romanı, Mahmut Makal’ın Bizim Köy'ü ve Memet Türkkan’ın Güneşin Katli’ndeki mesleksel serüven gözümde canlandı. “Bir Yaşam Yolculuğu” da bunlarla boy ölçüşür nitelikte...

Öğretmen ve yönetici Recep Bozkurt, Arifiye İlköğretmen okulu mezunu. Çileli köy öğretmenliği günlerini de içeren 32 yıllık pırıl pırıl meslek yaşamı var. Kimi zaman köy yolunda motoruyla uçuruma yuvarlanır, kimi zaman gölün azgın dalgalarına dayanarak köy okulunda bayrağımızı dalgalandırır, askerlik hatırası Gülten öğretmenle evlenme şansını yakalayarak yaşamında eşinin desteğini de gördüğünü yeri geldiğince vurgular.

Okurken bile tüylerimizi diken diken eden çalışmalar var. Fincancı katırlarını ürkütse de başarılı hizmetler yapmış, pelikan kuşu örneği yüreğini yavrularına vermiş, çalışmaları yerelden ulusal basına yansıyarak yankılanmıştır! Ne ki Sivri'si gibi sert Eğirdir’in keskin esen yellerine çarpılmaktan kurtulamamıştır. Elbette meyve veren ağacı taşlarlar. Hem de hiç ummadığınız insanlar !...

Yatılı olarak ilköğretmen okullarımızda öğretmen kimliğiyle yetiştirildik. Biz, 68 kuşağındanız. Edindiklerimizi, öğrencilerimize ve halkımıza aktarmak ve şu dörtlüğümdeki temaya uygun çizgide onları yetiştirmek için gecemizi gündüzümüze kattık: “Sanata, doğaya ve güzelliklere yer verin / Olumlu kişilik sergileyin davranışlarınızla / Nokta kadar çıkar için virgül kadar eğilmeyin / Haksızlığa direnciniz ışık olsun karanlığa /Elleriniz havada olsun yavrularım.”

Jean Paul Sarte , aydını şu çarpıcı sözcüklerle tanımlıyor: “Çabası hakim sınıfça suç sayılan kimse...” Bir yaşam yolculuğundaki çaba ve çalışmalarımız, egemen çevreleri ürküttü! Onların sinci karşı eylemleriyle sürüldük, kıyıldık! Sonuçta; görevinin bilinciyle yüreğinde vatan sevgisi olan Atatürkçü eğitimcilerin başına gelenlerden biz de nasibimizi aldık! Ne ki, Türk milli eğitimi bir daha zor bulur Recep öğretmenleri...

Recep Bozkurt, bugüne ışık olur düşüncesiyle - hem de olanca netliğiyle - söz konusu anılarını, günümüze ve okurlarına sunmuştur. Üstelik tüm güçlüklere karşın iki yavrusunu en iyi şekilde yetiştirmeyi de başarmıştır. Kendisini hararetle kutlamak gerekir!..

Bir Yaşam Yolculuğu, “eğitimciyim!” diyenlerin okuması gereken bir başyapıt... Bilginiz olsun. Tadı çok güzel, sindirimi de o kadar kolay ki!...


e-mail: rebozkurt@mynet.com

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..