Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '09

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenin aynası toplumdur

Öğretmenin aynası toplumdur
 

Toplumu şekillendiren eğitim içinde, öğretmenin rolü ve konumu nedir?

Aklı başında çoğu insan, eğitim kurumlarını nitelikli öğretmen varlığı ile değerlendirir.

Eğitim kurumlarının da nitelikli öğretmenleri ile gurur duyması gerekir.

Öğretmeni ile gurur duyma, ülkemizde genel olarak, özel okul veya kolejlerde görülür.

Devlet okullarında çoğunlukla, okul yöneticileri kendilerine yakın buldukları öğretmenleri öne çıkartırlar. Bu durum, siyaset ve eğitim politikalarının çarpıklığından ileri gelir.Yani, devlet okullarında nitelikli öğretmen, “ arada kaynar gider ”. Oysa tüm kurumun yükünü çeken, “yüz ağartan” O öğretmenlerdir.

Öğretmen başarısını değerlendirmede şimdiye kadar isabet kaydetmede zorluklar olmuştur.

Öğretmen değerlendirmede, öğrenci başarısını ölçü alan girişimler yarar sağlayacaktır.

Öğretmenin görevi; bilimi, bilgiyi, çağdaş davranışı öğrenciye taşıyarak, yarının büyüğünü gelecek için, sorumlu, üretken ve rekabetçi bir birey olarak topluma kazandırmaktır.

Eğitim öğretim programı içindeki öğretmen, deneyim, bilgi ve tecrübeleri ile öğrencileri ile ilişki içinde olmalıdır.

Kaliteli öğretmen, kalitesini, deneyim ve birikimlerini öğrencisine taşıyabilen kişidir.

Öğretmenin amacı ve aynı zamanda sorumluluğu, bilgiye ulaşmak için, durmadan bıkmadan araştırmak ve okumaktır.

Sonuç olarak, toplumun gelişmesinde öğretmen son derece önemlidir.

Geçmişten doldurduğunu yeniye aktarmasını becerebilen öğretmen, toplumun yükünü omuzlarında hisseder.

Öğretmenin aynası içinde yaşaya geldiği ve yaşadığı toplumdur.

Aristo, toplumun en önemli meslekleri içinde, HUKUKÇULARI, ÖĞRETMENLERİ ve DOKTORLARI saymıştır.Bu meslek sahiplerinin tam donanımlı olmaları, sosyal yaşam düzeyini son derecede etkiler.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..