Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '06

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Öğretmenler günü ertesi

Öğretmenler günü ertesi
 

Ulus olarak bir "Öğretmenler Günü" daha kutladık. Dünkü yazımda bahsettiğim gibi herkes öğretmenlerini bir günlüğüne hatırladı, bugün öğretmenlerimiz yaşam mücadelelerine kaldığı yerden devam ediyor...

Öğretmenler Günü dolayısı ile dikkatimi çeken bazı noktalar var, sizlerle paylaşmak istedim: Örneğin birçok blog yazarı resim olarak Atatürk'ü seçmişti. Bu yazının içeriği hakkında bilgi vermekle beraber görsel olarak da bir mesaj niteliğinde idi. Bugün gelinen noktada yazılar özeleştiriyi, resimler bir şikayeti temsil ediyor.

Şuurlu öğretmenler derneği tarafından Şanlıurfa'da yapılan kutlamalarda öğretmenlerimiz haremlik-selamlık oturmuşlar. Bu kutlamada stand-up gösterisi adı altında konuşan öğretmen Muharrem Çelik (35) gösterisinde şunları söylemiş, "Okulda çok sıkışmıştım. Erkekler tuvaleti doluydu. Kadınlar tuvaletine girdim. O esnada bir kadın öğretmen geldi, 'Çık dışarı ulan' dedi. 'Çıkmam valla. Ben de sizin gibi çağdaşım, bu tuvalete edeceğim' dedim". Ayrıca "dünyanın bütün çiçeklerini getirin bana" şiirini baş örtülü bir öğrenciye okutan şuurlu öğretmenler, şiirde ölen öğretmenin ardından çocuklara dua okutmayı da ihmal etmemişler. Ancak bu kez dua okuyan kız öğrencilerin başını örtmeyi unutmuşlar.

Her yıl alternatif etkinliklerle Cumhuriyetin çeşitli kurumlarına ve Atatürk'e saldıran zihniyet her fırsatı değerlendiriyor. Son nefesinde bile öğrencilerini görmek isteyen bir öğretmenin bu insani düşüncesini bile dinsel gösteriye çevirmeyi ihmal etmiyorlar. Çağdaşlığı "bayanlar tuvaletinde ihtiyaç görmek" olarak algılayan bu kafaların öğrencileri nasıl etkileyeceğini varın siz düşünün. Her fırsatta haremlik-selamlık oturarak topluma mesaj veriyorlar.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramını "kutlu doğum haftası" etkinlikleri ile 1990'lardan itibaren gölgelemeyi başardılar. Aylar öncesinden Vakıflar ve özel kuruluşlar Milli Eğitim bakanlığı ile organizeli şiir, kompozisyon, resim yarışması düzenleyerek alternatif dini organizasyonlar düzenliyorlar.

Adım adım modern eğitim sistemi yerine medrese düzeninin ayak sesleri de duyulmakta. Atatürk'e ve Cumhuriyet'e her fırsatta dil uzatılmakta ve saldırılmakta. Cumhuriyete karşı bir rövanş alma mücadelesini görüyoruz bu sahnelerde. Yarın çok geç olmadan cumhuriyetimize, kurumlarına, kurucularına sahip çıkalım. Din adına yapılan çirkinliklere göz yummayalım. Türk ulusunun yönünün uygarlık çizgisinden çıkarılmasına izin vermeyelim.

* Fotoğraf: Milliyet

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..