Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '08

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Öğretmenler Günü

Her yıl kutlarız ya. Aslında hoşuma da gider. Aramak, aranmak. Unuttuğumuz sesleri duymak, eskilere, derinlere gitmek. Yaptıklarımızla gizli gizli övünmek. En önemlisi sevilmek. Bundan daha çok gerekli olan bir şey bilmiyorum ben. Sevgi, sevilmek illaki. Sevileceğim diye yaptığın işin önemini unutmayacaksın, disiplinsiz ve kuralsız eğitime inanmayacaksın, amacın sevilmek değil, öğretmek olacak ama gurur kırmayacaksın, aşağılamayacaksın, sabırlı, saygılı , duygulu , biraz mesafeli , filanlı falanlı. Kolay değil, öğretmen olacaksın.

Arkadaşlarım aradı, Öğretmenler Günümü kutladı.Yeğenim bir buket kır çiçekleri getirdi, öbür yeğen bir Atatürk resmi. Can evimden vurmak için.Bir arkadaşım istediğim çantayı almış. Annem sarılıp öptü.Telefonlar susmadı .On yıl önceki öğrencilerim aradı .

Burada bana olan saygı sevgi vardı ama gözden kaçırmamam gerekenler de vardı. Bu erişkin insanlar aslında eğitimi , öğretimi de selamlıyorlardı.Atatürk’ü selamlıyorlardı, çünkü ben yıllarca Atanın izinden gitmiş ve gitmeyi öğretmiş, çağdaş bir Atatürk öğretmeniydim.

Bu insanlar büyüğe, devlet malına, tabiata duyduğumuz saygıya, bir zeytin çekirdeğini dahi sobada yakma, enerjiye sahip çıkma, fakiri gizliden kollama, okuyana arka çıkma, kimliğini unutmadan ufkunu genişletme, çağa uyma, ama dejenere olmama fikrine selam duruyorlar ve telefon ediyorlardı.

Öğretmenlik, çocuklarının dertleriyle, içinde yaralar oluşan meslektir. Pamuğa tentürdiyotu basa basa gidersin. Bir sürü yaşama tanık olur, çareler arar, ya çözersin, yada pamuğu tekrar basarsın. Bazen öyle olaylar olur ki günlerce için dağlanır.Öğretmensen dağlanır.Öğretirken, öğrenirsin. Yaşam felsefen değişir, sorumluluk duygun artar, daha çok doğru insan yetiştirmek için uğraşırsın.

‘Babam beni soyup, bağlıyor, üvey annemle…..’Gerisini getirememişti, orta 2 öğrencisi bir kız çocuğu yıllar önce.Bu kız beni biraz daha büyütmüştü.

Bu gün öğretmenlik daha zor. Bakıyorum da genç annelerin bir çoğu öğretmenlere inançlarını kaybetmişler. Neredeyse, her yapılanın yanlış olduğuna o denli öngörülüler ki, onları ikna edemiyorsun. Bırak çocuğun öğretmene saygı duysun, varsa bir sorun gizlice hallet.

Akşam yemekte dananın kuyruğu koptu.Artık göz yaşlarımı tutmam mümkün değildi.

Mevlüt aradı.Köylüm, ben ona öyle seslenirim.

Köylüm aradı.Öğretmenler Günümü kutladı.Askerde, sınır karakolundan aradı.

‘-Çok özledim öğretmenim, gelir gelmez sana geleceğim.’

‘-Seni merak ediyorum Mevlüt.’

‘-Etme öğretmenim, sağ salim geleceğim.


Öğretmenlerin ellerinden öperim.

 
Toplam blog
: 50
: 746
Kayıt tarihi
: 27.01.08
 
 

Biyologum ama öğretmenlik yaptım. Emekli oldum ve nihayet duygularımı, yaşadıklarımı, gördüklerimi p..