Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenler örnektir!

Öğretmenler örnektir!
 

Son günlerdeki akıl almaz olayların acısıyla... Yanılmıyorsam genç neslin ve çocukların emanet edildiği kişiler öğretmenlerdi. Atatürk de böyle düşünmüştü. Ama bu öğretmenler kimler olmalı? Eminim ki bu öğretmenler ulusun değer yargılarına sahip, bundan ödün vermeyen hatta bu konularda herkesten daha duyarlı kişiler olmalı. Bunun böyle olduğuna inanıyor, aksini düşünmek bile istemiyoruz. Bu mesleğin ne denli kutsiyet taşıdığı herkesçe bilinmektedir. Kendilerine emanet edilen çocukların, dolayısıyla ülkenin geleceğini yönlendirici kişiler olması nedeniyle büyük vebal altındadırlar. Çünkü bilmektedirler ve bilmekteyiz ki bu çocuklar geleceğin yetişkinleri, ülke yönetiminin söz sahipleri olacaktır. Dolayısıyla ekilenler tohumunca ürün verecektir. O halde bildikleri tekrarlamanın bu konuda lafı uzatmanın gereği olmadığını düşünüyor, öğretmen dostlarımızı biraz özeleştiriye çağırıyorum. Bunu yaparken de boş laflarla değil aşağıda vereceğim somut örneklerle yola çıkıyorum.

Elimde bir demet gül var. Öğretmenlerimize sunuyorum. Ama eminim ki bazılarının eline diken batacak canları yanacaktır. Diğer taraftan gülün kokusunca çevresini güzelliklere boğan, aydınlık saçanlara selam olsun. Dileğimiz herkes onlarcasına olsun. Sözlerim, söylediklerimden alınmayan öğretmen dostlarımızın dışındakilere yöneliktir. Onlar alınmayacaklardır. Çünkü onlar zaten Atatürk’ün başöğretmenliğini yaptığı inancın sevdalılarıdır. Onlar alınmayacaklardır. Çünkü onlar zaten görevini severek ve gerektiğince yapan kişilerdir. Bundan hiç kuşku duymamaktadırlar. Biz de. İsterim ki sorumluluğunun bilincindeki bu öğretmen dostlarımızın adını lekeleyecek çuvalın içindeki çürük elmalar ayıklansın. Bu işi yapmış olmak için yapmaktan ziyade işin hakkını versin. Yok veremiyorsa, kimse kusura bakmasın ama çeksin gitsin. Bu ülkede bu ülküye sahip çıkacak “ben öğretmenim” demeden öğretmenlik değerlerini yansıtabilecek, buna layık olacak sayısız vatan evladı vardır.

Bu satırları utanarak yazıyorum. Ama yazmam gerektiğine inanıyorum. Öğretmenin hasını bildiğim için susmamam gerektiğine inanıyorum. Bir Köy Enstitüsü (Hasanoğlan) mezunu ülkücü (idealist) bir öğretmenin oğlu olarak ve ondan öğrendiklerim, gördüklerim doğrultusunda susmamam gerektiğine inanıyorum. Ülkemi ve ülkemin insanını sevdiğim için, geleceğini düşündüğüm için susmamam gerektiğine inanıyorum. Vatan evlatlarının gün geçtikçe kimliksizliğe sürüklenişlerini gördüğüm için susmamam gerektiğine inanıyorum. Yetişen nesildeki vurdumduymazlığı, bencilliği, saygı yoksunluğunu, bana neciliği, dilindeki kirliliği, belindeki ipsizliği, huyundaki densizliği gördüğüm için susmamam gerektiğine inanıyorum.

Sevgili öğretmen dostlar! Eğer sizler de huzursuzsanız ve hoşnut olmadığınız olaylar yaşıyorsanız buna yine ancak sizler “dur” diyebilirsiniz. Bundan eminim. Hem de ağacın yaşken eğilmesinin kolaylığını bildiğim kadar. Hep şikâyet eder dururuz. Ama "çözüm" dendi mi kimse ortalarda yoktur. Şakşakçılar çoktur. “Bu işler bireysellikle olmaz, tek başımıza ne yapabiliriz?” diyerek ucuz bir çıkış ve kaçış yolu bulan, bana dokunmayan yılanın halini, hatırını sormam diyen, bireyselliğin gücüne inanmayanlar, bireylerin toplumları nasıl yönettiklerine dönüp bir baksınlar. Baksınlar ki bireylerin tek tek çıkardıkları sesin nasıl toplumsal bir güç olarak yansıdığını görsünler.

Yazacak çok şey var. Ama hepsini ben yazmayayım. Biraz da sizler sarılın kaleme. Ama ne olur aşağıdaki örneklerden ders alalım. Bu satırları öğretmenlere hizmet vermekte olan sitelerden birinden aldım. Hepsi aynı site içindedir. Üstelik bu dostlarımız dilimiz.com sitesini de bilmektedirler, bağlantı aralarında bize de yer vermişler. Sağ olsunlar. Ama biraz duyarlı olsunlar. İsimleri vermeyeceğim. Umarım bu dostlar istemeden(!) yaptıkları bu hataları düzeltir, daha dikkatli olurlar. Öğretmen örnek kişidir. Bu hep böyleydi böyle de kalacaktır.

Şimdi lütfen aşağıdaki alıntıları okuyunuz. Öğretmen, yani öğreten kişi olarak bildiğimiz kişilerin dilin özelliklerini hiçe sayarak yazdıklarından bir demet:

***
Ögretmen Paylasim Portali
Sitenin tanıtım-açıklama yazısından bir cümle:
Bu paylaşım sizlerinde katkılarıyla daha da büyüyecektir.
………. Site Editörü:
X.X
Sözleşmeli öğretmenlikten yanamısınız?
Reyting
Welcome ( Login )
mehaba ben aydın türkçe öğretmeniyim 25 yaşındayım 1.72 boyundayım ciddi bir arkadaşlık arıyorum (mavimayis)
İzmir, Bergamada sınıf öğretmeniğim. Herkese selam...( mustimus)

***

Bu örneklerin çoğalmasından korktuğum için hemen o siteden ayrıldım. Daha fazla katlanılmazdı. Üzüldüğüm bir nokta da buranın yüzlerce katılımcısı varmış. Acaba hiç kimsenin dikkatini çekmiyor mu? Ya da lanet olasıca "bana ne"cilik hastalığı, karabasanı, ölü toğrağı gibi herkesin üstüne serpilmiş mi?

Öğretmenin görevi öğretmektir abece
Sanmayın tüm yaptığı budur sadece
O kutsal bir meslektir, özveri ister
Ufukları genişletir vereceği ilimce

Ne mutlu görevini gereğince yaptığına inanarak yastığa huzur içinde başını koyabilenlere.

 
Toplam blog
: 87
: 3041
Kayıt tarihi
: 07.09.06
 
 

Çankırı doğumlu (1954). İlk ve ortaokulu tamamladıktan sonra liseye Ankara'da devam etti. Özel ti..