Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenlere rehber

Dikkatinizi çekmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı yeni atanacak öğretmenlere rehberlik açısından önemli bilgiler içeren kitapçık bastırmış. Kimi siteler nasihat, kimileri öğüt, kimileri de başka türlü değerlendirmiş. Eğitim fakültesinden mezun olan gençlerimizin yeni atanacak öğretmenlerimizin başarısı için gerekli bir çalışmadır. Şehir hayatıyla köy hayatının farkını öğretmenler bilir muhakkak. Fakat gençliğin bilgi birikimi kâfi gelmeyebilir her zaman. Toplumun nazarında yer edinebilmek çok kolay değildir. Sizin kalbinizde olmasa bile köylüler veya kasabalılar kendilerine selam veren öğretmenlere aidiyet bağıyla bağlanırlar. Yani sizin memleketiniz ne kadar uzak olursa olsun, onların örf ve âdetine göre davranırsanız zorluk çekmezsiniz. Sosyal hayatta başarılı olanlar, eğitim ve öğretim alanında daha başarılı olurlar. Okul ev veya okul lojman hayatıyla görev yapanların esamisi okunmaz.

Köyde görev yaptığımı daha önce yazmıştım. Almış olduğum kömürü köylüler taşımıştı. Bu olayı duyanlar şaşırmışlardı. Ama gerçekti. Köylü insanlara tarlada kolay gelsin demek, sabahları günaydın, iyi günler, hayırlı sabahlar demek sizi onların gözünde kahraman eder. Elbette mesafe olmalıdır. Mesafe olmadığında hoş olmayan dedikodular alır, yürür başını. Keşke konuşmasaydım, keşke selam vermez olaydım dersiniz. Fakat aradaki ince mesafeyi ayarlar ve nizami tutarsanız memnun olurlar/olursunuz. Verimli olursunuz, öğretmen olarak sözünüz yerini bulur.

Öğretmenlere rehberlik konusunda seçimlerde tarafsız olmak gerektiğini vurgulanmış. Doğrudur, seçimli olan toplantıdır, ekiptir, listedir bu tür durumlarda o işlerden uzak durulmalıdır. Taraf olduğunuzda ne kadar etkili olursanız da, bundan sonra siz öğretmen değil birilerinin adamı olursunuz. Birleştirici ve etkileyici kişiliğinizi kaybedersiniz. Yöneticilerle de özellikle seçim sonucu gelenlerde de aynı mesafeli olunmalıdır. Düğünlere, nişanlara, derneklere katılınmalıdır. Usulüne göre davranılmalıdır. Teveccühler sizi yanlışa götürmemelidir. Ölüm, mevlit gibi acıklı hadiselerde de bulunulmalıdır. Uygun düştüğünde cenaze namazına katılınmalı. Onların sofralarına oturmalı. Ancak iyi niyet sezmiyorsanız, o zaman da mazeret belirterek davetleri kibarca kabul etmemeliyiz. Sosyal hayatta insanların yanında olmalı. Fikrimize uyanlara yakın olup, fikrimize uzak gördüklerimize aynı sıcaklığı göstermezsek büyük yanlış yapmış oluruz. Fakir zengin ayrımı da yapılmamalıdır. Edirne de yetişen bir gencimiz Edirne ‘de ki hayatını, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgemizde yaşamaya çalışırsa, bulunduğu toplumca yadırganır. Giyimiyle, oturup, kalkmasıyla, girip çıkmasıyla saygınlığını korumalıdır.

Hele bazı yörelerimiz de istenmeyen husumetler olabilir O yörenin ileri gelenlerine danışarak hareket etmeli yeni göreve başlayacak öğretmenlerimiz. Çok dikkatli olmalı öğretmenlerimiz. Belki sizin kalbinizde yoktur. Fakat yanlış anlamalara neden olacak tavırlardan uzak olunmalıdır. İlk göreve başladığım köyde nihayet çok zor durumda kalan öğretmenimiz olmuş. Misafirliklerde de seçici olunmalıdır. Bu konuda ben şahit olmadım fakat bizden önce görev yapan öğretmenlerimizden birisi çok acı olay yaşamış belki sağsa hala yaşıyor. Mutlaka misafirlik teklifinde bulunanları değerlendirmeye tabi tutmalıyız. Öğretmenlik mesleğine adım attıktan sonra bilinçli olarak mesleğimizin onurunu korumalı, öğrencilerimize iyi örnek olmalı, halkın ortak dertlerinde başvuru, çözümleyici olmalı öğretmen. Acemilik olacaktır. Yanılgıya düşülecektir. Mutlaka tecrübeli meslektaşlarınızı dinlemeliyiz. Meslektaşımız kıdeminden istifade etmeliyiz. Bizi anlayan mutlaka aksakal olacaktır. Onların yanında bulunmalıyız. Ben onunla ne konuşacağım deme yerine tecrübelerinden faydalanma yoluna gitmeliyiz. Bana sorulursa öğretmenlik mesleğine yeni adım atacaklar için, kıdemliler içinde çok faydalı olacak büyüklerimiz vardır. Basından içeriğini öğrendiğim kadarıyla, öğretmenlere rehberlik için hazırlanan kitapçık büyük boşluğu dolduracaktır.
 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..