Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

Öğretmenleri kim ithal edecek...

Öğretmenleri kim ithal edecek...
 

Günlerdir medyada olan ithal öğretmen açıklaması vardır. 40.000 öğretmen ithal edilecek. Bu öğretmenler bizim Milli Eğitimimiz pardon ABD’li Milli Eğitim Geliştirme Komisyonu tarafından mı? İthal edilecek. Bilindiği üzere bu komisyon üyelerinin 3/2 si ABD patentli ve görevi ülkemizdeki milli eğitimi geliştirmek. Milli eğitim bünyesinde rakamlar değişmedi ise en son 300 civarı ABD patentli resmi görevli çalışmaktaydı. 

Şimdi düşünüyorum da okullardaki internet faturalarını bile ödenek yok denilerek okul idarelerine ödeten milli eğitim bu 40.000 öğretmenin maaş, sigorta gibi masraflarını hangi ödenekle karşılayacaktır. 

Muhtemelen bu öğretmenlerin maaş ve giderleri 1949 yılında imzalanan anlaşma ile ülkemize verilen borçların faizlerinin alınarak toplanması ve ülkemizdeki sosyal projelere kaynak olarak kullanılması için açılan hesaptan karşılanacaktır. Bu hesap tamamen ABD’ye ait bir hesap olup buradaki toplanan paranın ülkemizde ne gibi sosyal faaliyetlerde kullanıldığını sorma hakkımız dahi yoktur. 

Bu hesaptan aktarılan paralarla ülkemizdeki misyonerlik faaliyetleri yürütülmektedir. Bu paranın idaresi ise şimdiki adı ile Milli Eğitimi Geliştirme Komisyonu başkanındadır. Bu komisyon 4 Türk 4 ABD’li üye ve 1 ABD’li komisyon başkanından oluşmaktadır. Eğitimle ilgili bütün kararlar bu komisyon tarafından alınmaktadır. 

İşin en can alıcı noktası ise karar aşamasında oylar eşit çıkması durumunda belirleyici kararı ABD’li komisyon başkanı vermektedir. Yani her daim 5’e karşı 4 durumunda olan bir milli eğitim… 

İşte bu komisyon başkanının denetiminde olan hesapta toplanan paralar ülkemizde çeşitli vakıf, kurum ve kuruluşlara aktarılmaktadır. 

Bu açıklamalar neden İngilizce öğretmeni sorusuna da yanıt vermektedir. 

Peki bu hesaptan kimler desteklenmektedir? İşte bu noktada en belirgin olarak desteklenen Fettullah Gülen hocadır. Gülen daha ilk dönemlerden beri maddi desteği bu kuruluş tarafından sağlanmış ve bu günlere getirilmiştir. 

Diğer tarafta Bilkent üniversitesi ve Amerikan Koleji ve bazı vakıf üniversiteleri ile şu meşhur anayasa paketi ile gündeme oturan TUSİAD’ta bu ABD’li yönetim tarafından desteklenmekte ve misyonerlik çalışmaları doğrultusunda yönlendirilmektedir. 

Yani bu 40.000 öğretmen aslında ABD patentli Milli Eğitimi Geliştirme Komisyonu tarafından ithal edilmektedir. 

Burada asıl düşünülmesi gereken konu bu öğretmenlerin buradaki asıl görevi nedir? 

Bunların amacının İngilizce eğitim vermek olmadığı açıktır. Ülkemizde en az bunlar kadar İngilizce konuşan o kadar öğretmen varken neden ithal öğretmen getirilsin düşünün bakalım… 

 

Burçak YAZICI 

 

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..