Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Öğretmenlerin Ek Ders Sorunu

Öğretmenlere, 21 Eylül'den Sonra Ek Ders Ücreti Ödenecek mi?

Pandemi sürecinin devam ettiği ve 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılının başladığı bu günlerde yazılarımızda genellikle, dünyada ve ülkemizde pandemi sürecinin eğitime etkileri, uzaktan eğitimin, eğitime etkileri ve öğrenme kayıpları, öğrencilerimizin kaygı durumu, okullarda alınması gereken önlemler ve yüz yüze eğitimin önemi üzerinde duruyoruz.

Bu sürecin belki de en son tartışılması gereken konularından biri, öğretmenlere bu eğitim-öğretim yılında ek ders ücreti ödenip ödenmeyeceği ile ilgili konudur. Çünkü öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin sağlık ve esenlik durumu, her konunun üstündedir. Ancak yine de, kamuoyunda yapılan tartışmalar ve MEB’in bu konudaki çeşitli yazıları, bu konuyu irdelememizi zorunlu kıldı.

Öncelikle pandemi döneminin başlangıcı olan 16 Mart 2020 tarihinden itibaren okulların yüz yüze eğitime kapatılması, öğretmenlerin ‘idari izinli’ sayılması ve devam eden süreçte her kademedeki öğretmen ve yöneticilere ek ders ücretlerinin eksiksiz ödenmesi, mevzuatın ve mevzuatın bir unsuru olan 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun gereğiydi. Bu kanun kapsamında, Ağustos-2019 tarihinde gerçekleştirilen toplu sözleşme görüşmelerinde taraflar arasında toplu sözleşme imzalanamaması üzerine Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna tarafından alınan kararların, ‘Eğitim, öğretim ve bilim hizmet kollarına ilişkin mali ve sosyal haklar’ bölümünün 2.maddesinde, ‘Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller şöyle sıralanmıştır; ‘Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında ders yılı içerisindeki iş günlerinde  genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders, varsa ek ders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış sayılırlar.’ Bu karara göre öğretmenlere, 2019 yılı haziran ayı sonuna kadar, mesleki çalışmalar dönemi de dâhil olmak üzere, ek ders ödemeleri eksiksiz olarak yapılmıştır.

Bu anlamda 24-28 Ağustos 2020 tarihinde okullarda yüz yüze yapılan mesleki çalışmalar için de ek ders ödemesi yapılacaktır.

31 Ağustos-18 Eylül tarihleri arasında yapılan telafi eğitimleri için ise MEB Personel Genel Müdürlüğü tarafından 04.09.2020 tarih ve ‘Ek ders görevi’ başlıklı yazıya göre, 31 Ağustos-18 Eylül tarihleri arasında öğretmenlerin canlı ders sayısı, haftalık aylık okutacağı ek ders karşılığını geçen öğretmenler ek ders ücreti alabilecek. Canlı ders sayısı, haftalık aylık karşılığı ders saatini doldurmayan öğretmenler ise canlı dersler için ek ders ücreti alamayacak. Fakat hafta sonunda yapılan canlı dersler için ek ders ücreti ödemeleri doğrudan olacak. Ek ders saati haftalık 10 saati geçemeyecek.

Bilindiği gibi, Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 4'üncü maddesi f) bendinde Ek ders görevi: Aylık karşılığı ders görevi dışında ek ders ücreti karşılığında okutulan dersleri kapsamakta ve kararın çeşitli maddelerinde ek ders ücretinin ödenmesi, ek ders görevinin yapılmış sayılacağı istisnai haller dışında, görevin fiilen yerine getirilmesini gerektirmektedir.

31 Ağustos-18 Eylül tarihleri arasında yapılan telafi eğitimi sırasında bütün kademelerdeki öğretmenlere haftada 8 canlı ders saati tanımlanmıştı. Bu derslerin altı saati hafta içinde, 2 saati hafta sonunda yapılıyordu. Haftalık ders programı bu şekilde devam etmiş olsaydı öğretmenlere sadece hafta sonu yaptıkları iki ders saati için ek ders ücreti ödenecekti. Ancak MEB’in yaptığı son düzenlemeye göre, 1-4.sınıf ve hazırlık sınıfları için öğretmenlere, 08.30-20.20 saatleri arasında esnek, branş öğretmenlerine ise 24 saate kadar canlı ders görevi tanımlanmıştır.

Bu durumda,  MEB’in tanımladığı canlı dersleri gerçekleştiren bütün öğretmenler, yüz yüze eğitimde olduğu gibi ek ders ücretinden yararlanacaktır.

 

 

 
Toplam blog
: 223
: 700
Kayıt tarihi
: 04.01.08
 
 

Gaziantep' te öğretmen olarak görev yapmaktayım. Son olarak Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ..