Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenlik mi? Dünyanın en güzel mesleği

(Öğrencilerimden)

Uygulamaya başladığım ilk gün; “Acaba derste ne yapacağım, öğrenciler beni nasıl karşılayacak, öğrencilerle anlaşabilecek miyim?” diye heyecanlanıyordum. Şimdi uygulama bitti ama, ben hala gerçek anlamda derse gireceğim ilk günün nasıl olacağının heyecanını taşıyorum.

Uygulama korktuğum gibi olmadı. Öğretmenler bizi iyi karşıladılar. Özellikle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni. Öğrenciler sıcak kanlıydı ve bize öğretmenlerinden daha fazla ilgi gösterdiler.

Uygulama yaptığım okul, maddi olanakların çoğuna sahipti. Bu durum velilerin yardımıyla sağlanıyordu. Velilerin çoğu eğitimli, öğretmenler de deneyimliydi. Dolaysıyla, öğrenciler derslerine önem veriyorlardı. Uygulama sayesinde ilk defa, öğretmen sıfatıyla okul ortamına girdim. Öğretmenlerin, öğrenci ve idare ile, idarenin de öğretmen ve öğrencilerle ilişkilerini, öğretmen gözüyle gördüm. Olaylara daha farklı bir açıdan bakmaya başladım. Artık yalnız öğrenci olarak değil, öğretmen olarak da olayları inceliyordum.

Uygulamada şunu öğrendim: “Ben bu mesleği seviyorum. Bu mesleği en güzel şekilde icra edeceğime inanıyorum.” Ve şunu da öğrendim ki, “Bir okulda İdare kadar, veliler de önem taşımaktadır”. Örneğin bu okulda veliler, İdare ile ortak çalışıyor, öğrenciler üzerinde ortak denetim sağlıyor. Diğer bir deyimle, Okul-Aile İşbirliği=Verimli Öğrenme Ortamı, oluyor.

Öğretmenlik, dünyanın en faydalı, en güçlü mesleği. İşte bu nedenle, ilkokul sıralarından beri, öğretmenliği kendime meslek olarak seçmişim ben. Şuna da eminim ki, bu mesleği sevmeyen, saygı duymayan çok az kimse vardır. İnsan şekillendirmek, hayata hazırlamak, yıllar sonra onları yüksek mevkilerde görmek, belki de dünyanın en güzel duygularıdır.

Dünyanın en güzel mesleğine -Uygulama nedeniyle de olsa- başlayabildiğim için çok mutluyum.

Filiz Havutlu

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..