Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
76
 

Öğünlerinize 4 yapraklı Yonca sistemi

Öğünlerinize 4 yapraklı Yonca sistemi
 

ÖĞÜNLERE ÇEŞİTLİLİK,DENGE SİSTEMİ...


Beslenme yaşamımızın vazgeçilmez kilit taşıdır. Yediğimiz besinler sağlığımızı birçok yönden etkiler, dolayısıyla sağlığımıza dikkat etmek için beslenmeye dikkat etmek, düzenli, çeşitli ve dengeli beslenmek gereklidir.

Beslenmede çeşitlilik ve denge önemli dedik peki bunu nasıl sağlayabiliriz işte burda 4 yapraklı yonca sistemi devreye girer...

4 Yapraklı Yonca Sistemi Nedir?

Beslenmede besinleri 4 temel grupta inceleriz ve bunu 4 yaparaklı yonca modeli olarak adlandırırız. Her yaprak ayrı besin grubunu temsil eder. 1. yaprak süt ve süt ürünleri, 2. yaprak et, yumurta, kurubaklagil grubu 3.yaprak sebze ve meyve grubu 4.yaprak ekmek ve tahıl grubunu temsil eder.

Öğünlerinizde bu 4 ana grubun bulunmasına çeşitlilik ve denge açısından özen göstermeli.

Süt Grubu

Bu grupta bulunan besinler: Süt, yoğurt, ayran, peynir çeşitleri, sütle yapılan tatlılardır. Bu grup kalsiyum için en iyi kaynaktır. Özellikle çocuklar, gebeler, emzikli anneler olmak üzere hergün mutlaka tüketilmesi gerekir.

Kemik ve dişlerin sağlığında, büyüme ve gelişmede, doku onarımında, sinir ve kasların düzenli çalışmasında önemli görevleri vardır.

Et-Yumurta-Kurubaklagil Grubu

Bu grupta bulunan besinler:Kırmızı et, tavuk, hindi, balık, kurubaklagiller(nohut,fasülye, mercimek vb.),yumurta, ceviz, fındık, fıstık.

Bu gruptaki besinler protein açısından zengindirler.

Kan yapımı, büyüme ve gelişme, hastalıklara karşı direnç, demir eksikliği anemisini önlemede büyük rolü vardır.

Sebze ve Meyve Grubu

Bu grupta bulunan besinler: Bütün sebzeler(domates, salatalık, taze fasülye, brokoli),bütün meyveler(elma, portakal, muz, şeftali, kayısı)

Vitamin ve mineral açısından zengindirler.

Deri ve göz sağlığı, hücre yenilenmesi, hastalıklara karşı direnç artması, antioksidan etki, dengesiz beslenmeye bağlı şişmanlık ve kronil hastalıkların oluşma riskini azaltırlar

Ekmek ve Tahıl Grubu

Bu grupta bulunan besinler:Buğday, yulaf, çavdar ve mısırdan yapılmış ekmekler, çorba çeşitleri, pirinç, makarna, bulgur, yarma, gevrek vb.

Tahıl ve tahıl ürünleri vitamin, mineral, karbonhitarat(nişasta,posa) içeriği nedeniyle önemli besin kaynağıdır.

Vücudumuzun enerji kaynağıdır,posa içeriği yönünden barsak fonksiyonlarının düzenlenmesinde dengeli alındığında faydalıdır.

Her öğünümüzde bu gruplardan bir miktar besini eşit değerlerde tüketirseniz hem dengeli, hem yeterli, hem de çeşitli beslenmiş olursunuz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 90
Kayıt tarihi
: 01.03.16
 
 

İdealist diyetisyen adayı ve medya iletişim öğrencisi.. Sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda ar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster