Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '10

 
Kategori
Spor
 

Oğuz Omur 2010 Ford Ironman Arizona’ da Yaş Grubunda 5. Oldu.

Oğuz Omur 2010 Ford Ironman Arizona’ da Yaş Grubunda 5. Oldu.
 

Oğuz Omur, Kona Hawaii Dünya Şampiyonasına katılmaya hak kazandı.


Geçtiğimiz Pazar 22 Kasım 2010 tarihinde gerçekleşen 2010 Ford Ironman Arizona’ da, 3 Türk sporcu, Oğuz Omur, Gökhan Doğruol ve Metin Aroyo ülkemizi başarı ile temsil ettiler.

Bu yıl ilk defa katılanların sayısının 1200’ü, toplam katılımcı sayısının ise 2700’ü geçtiği Ford Ironman Arizona’ nın 3 üncüsü koşuldu. 742 bayan, 2003 erkek sporcunun katıldığı bu yarışma, dereceye giren 65 sporcunun Kona Hawaii Dünya Şampiyonası’na gitmeye hak kazandığı önemli bir organizasyon.

Genel Klasmanda, Timo Bracht, 08:07:16 ‘lik derece ile 1. Olurken, Oğuz Omur, 9:46:23’lük derecesi ile 75. olarak Kona Hawaii Dünya Şampiyonasına katılmaya hak kazandı. Omur’un 5. Olduğu 40-44 yaş gurubunda 474 katılımcının sadece 9’ u dünya şampiyonasına gidecek.

Ayrıca, 309 kişinin katıldığı 45-49 yaş gurubunda ise Gökhan Doğruol 10:26:15’lik derecesi ile 19. olurken, Metin Aroyo’ da 10:51:05’lik derecesi ile 31. olarak önemli bir başarıya imza attılar.

Ford Arizona Ironman, Birleşik Devletler’in Arizona eyaletindeki Tempe şehrinde gerçekleşmekte. 1 turluk yüzme etabının start’ının Tempe gölünde verildiği yarışmanın, bisiklet etabı Sonoran çölünde 3 tur olarak geçildikten sonra koşu etabının Tempe gölü kıyısında Papago parkında 3 tur koşulması ile son buluyor.

Bilindiği gibi Ironman, yeryüzündeki en zorlu mücadele yarışmalarında biri. İki ayrı kategoride koşulan Ironman: 3800m. yüzme, 180km. bisiklet ve 42.2km’ lik koşu etaplarından oluşmakta. Atletlerin 17 saatte bu etapların hepsini tamamlaması gerekiyor.

Ironman 70.3 ya da eski adıyla Half(yarı) Ironman ise 1900m yüzme, 90km bisiklet ve 21.1km koşu şeklinde koşulmakta. 2006 yılından beri resmi olarak bu şekilde adlandırılmasının sebebi mesafelerlerin mil cinsinden toplamının 70.3 mil yapması. (1.2 mil yüzme, 56 mil bisiklet ve 13.1 mil koşu) Ironman 70.3’de ise atletlerin en geç 8 buçuk saatte yarışmayı bitirmesi gerekiyor.

2745 sporcu arasından Genel Klasman’da ilk 75 arasına girerek Ironman Kona Hawaii Dünya Şampiyonasına gitmeye hak kazanan Oğuz Omur, triatlona 2001 yılında başladığını ve Ironman yarışlarına tamamen kendi imkanları ile hazırlandığını ve katıldığını belirterek Arizona Ironman yarışında yaşadıklarını şöyle özetlemiştir.

“Aslında bu yıl sezona iyi başlayamadım. Sezon başında katılmış olduğum Avusturya 70.3 Ironman’ inde küçük bir kaza geçirdim. Ardından katıldığı Frankfurt Ironman’ inde ise aşırı su kaybına bağlı olarak nefesimde sıkışma yaşadım. Bu sezon katıldığım 3. Ironman olan Regensburg’ ta ise yarışma öncesi yaşadığım küçük bir gıda zehirlenmesi yüzünden 9:59:14 gibi istediğimden kötü bir derece ile bitirdim. Tüm bunların ardından Alanya Triatlonu’ na hazırlanırken kalfımda meydana gelen yırtılma yüzünde 1 ay boyunca antrenman yapamadım ve Alanya’ ya da bu yüzden katılamadım. Bu arada, kötü geçen sezona rağmen Arizano Ironman’ a katılacağımı arkadaşlarıma söylediğim zaman bana güldüler. Fakat sakatlığım sebebiyle 1 aylık dinlenme süreci iyi gelmişti ve kendimi gayet iyi hissediyordum.

Nihayet yarış günü geldi. Yarış sabahı hava biraz soğuktu. Köken olarak sutopçu olduğum için yüzme etabından gayet iyi çıktım ve rüzgarlı bir havada bisiklet etabına başladık. Bisiklet etabındaki rüzgar özellikle son 30km’ de tam karşıdan geliyordu ki yarışın bu kısmı bir hayli zorlu geçti. Bisikletten koşuya geçtiğimde yaş gurubumdaki 3-4 kişinin önümde koştuğunu, bacaklarının arkasında yazan yaş gurubu kategorilerinden görüyordum. Koşunun 2 turu boyunca çok dikkatli koştum, çok hızlı koşup bacaklarımı parçalamak istemiyordum. 3. turda yaş gurubumdaki 3 kişiyi, özellikle beni takip edemesinler diye hızlı bir şekilde geçtim. Fakat yarışmanın en zor kısmı, koşunun son 10 km idi. Son bölüm oldukça zorlu geçti. Yarışma bittiği zaman hemen bir bilgisayar bulup ve derecemi öğrendiğimde çok sevindim.” diye belirtmiştir.

Ülkemizi ve bayrağımızı başarı ile yurt dışında temsil eden spor insanları, Oğuz Omur, Gökhan Doğruol ve Metin Aroyo’ yu hem kutluyor hem de başarılarının devamını diliyoruz.

Ayrıtılı fotoğraflar için http://cyclingtr.com/blogs/yol-bisikleti-haberleri/archive/2010/11/27/O-uz-Omur-2010-Ford-Ironman-Arizona-da-Ya-Grubunda-5-Oldu.aspx
KAYNAKÇA http://ironman.com/#axzz16azPeLL3

 
Toplam blog
: 180
: 4439
Kayıt tarihi
: 01.08.08
 
 

Kısaca -Yaş Grubu Türkiye Triatlon Şampiyonu, Vegan Triatlet, Türkiye Triatlon Federasyonu Eski B..