Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ohagami !

Ohagami !
 

Ohagami !


“Bir TV programı seyrettim, ağzım açık kaldı, pes yani bu kadar da olmaz! ” dedi. “Utanmadan kabul ediyorlar bir de hatalarını !” diye devam etti. 

Merak ettim, “konusu neydi?” diye sordum. 

“Erkekler neden çok eşli? konusu buydu" dedi. 

Gülmemek için kendimi zor tuttum. Yaptığım işe devam ederek dinlemeye devam ettim. 

“Eee, anlat bakalım, neler öğrendin?” dedim. 

Heyecanla ve bunu hayatında ilk kez duymuş ve hatta hiç başına gelmemiş! Gibi anlatmaya başladı. 

“Birçok erkekle röportaj yaptılar ve birçoğu, evli ve eşiyle mutlu olduğunu söylediği halde, diğer kadınlara ilgi duyduklarını ve onlarla cinsel anlamda da beraber olmak istediklerini söylediler” dedi. 

İşime ara verdim ve kafamı kaldırdım, göz göze geldik ve ben gülmeye başladım. 

İyice şaşırdı ve bana öfkelendi, sesini yükseltti. “Neden gülüyorsun, bu bir araştırma ve erkekler resmen kabul ediyorlar çok eşlilik eğilimlerini, sen gül daha" dedi. 

İyice gerilmişti. 

Bu sefer kendimi tutamadım, gülmem kahkahaya dönüştü. 

Beni güldüren bu araştırma değildi elbette. 

Duruma çok şaşıran! Bu kadının, eşinin de maalesef onu aldatmayı alışkanlık haline getirmiş olması ve kadının eşinden ayrılmayı düşünmüyor olmasıydı. 

Belli ki kabul etmiyordu durumu, edemiyordu veya gözlerine inanamıyordu, inanmak istemiyordu belki de! Birçok kadın gibi… 

Ama maalesef durum buydu işte. Poligami denilen illet, birçok erkeğe yapışmıştı işte. 

Bunun üzerine yılbaşına doğru, milli piyango çekilmeden hemen önce, bir huzur evinde yapılan röportaj geldi aklıma. 

Duymayan kulaklarından, titreyen ellerinden, görmeyen gözlerinden ve buruşmuş derisinden 80 li yaşlarını sürdüğünü tahmin ettiğim çok yaşlı bir amcaya soruyorlardı, “amca büyük ikramiye sana çıkarsa ne yaparsın?” 

Beklediğim gibiydi cevap, şaşırmadım. 

“Ne yapacağım evladım, 5 tane karı alırım kendime !!!” 

: ) ) ) ) ) 

<><><><> 

Güldüğüme bakmayın, sinirden. 

Bunun gülünecek bir tarafı yok. 

Elbette erkeğin aldatması veya çok eşli olması kabul edilebilir bir durum değil. 

Fikrimce bunun biri, ikisi, üçü, beşi yok. Bir erkek bir kez aldatıyorsa, devamı gelir. Genelleme yapmak istemem, istisnalar vardır muhtemelen ama bildiklerim, gördüklerim, duyduklarım, bir kez aldatan erkeğin, birkaç sefer daha aldattığını gösterdi bana. Bırakın ikiyi, üçü, beşi, bir kez bile aldatılmış olmak da yeterli değil mi beraberliğin bitmesi için ? 

Bunu kabul eden ve böyle yaşayan kadınlara da bir sözüm yok. Olabilir. Kişisel fikridir, partnerini seviyordur, onsuz yapamıyordur ve kabul ediyordur durumu. Kendi seçimidir, saygı duyarım. 

Ben, aldatılma olayını defalarca yaşayıp da, bunu değişik bir şekilde veya farklı bir ağızdan duyan kadınların, şaşırmalarına şaşırıyorum ve üzgünüm ben bu kadınlara saygı duyamıyorum! 

Şaşırmış gibi yapmaktan lütfen vazgeçin, poligami denen illet birçok erkeği esir almış durumda, gayet iyi bildiğiniz ve defalarca kez yaşadığınız gibi! 

Yüzleşin artık durumla, kabul edin ve biraz kendinize saygı duyup, değer verin. Vazgeçin bu adamlardan. Eminim aldatılmadan daha mutlu ve huzurlu yaşayacaksınız. En bedbaht yalnızlığın bile, aldatılarak sürdürülen bir beraberlikten çok daha huzurlu olduğunu düşünüyorum ve biliyorum! 

Bundan birkaç sene önce 80 karısı olan ve yakalanıp hapse mahkûm edilen bir tarikat lideri geldi aklıma. Çok eşlilik tarikatı gibi bir şeydi zihnim beni yanıltmıyorsa. Osmanlı Padişahlarının haremini bile geride bırakmış zat- ı muhterem. 

Poligami bile değil artık bu. 

İzninizle “ohagami” demek istiyorum. 

Tek eşli ve mutlu zamanlar geçirmenizi dilerim :) 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..