Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '07

 
Kategori
Müzik
 

Okan Duman

Okan Duman
 

Okan Duman: 20 senedir profesyonel olarak müzik yapıyor. 1996 da en iyi Rock davulcusu, 1997 de en iyi amatör solo yarışmasında birinci seçildi.

Bu yarışma nedeniyle egitimci Dom Famularo ile tanışma ve sonrasında Newyork’ta Dom Famularo ve Jim Chapin'den moeller (Vuruş teknikleri zincirinden oluşur) tekniğini onlardan öğrendi. Birçok popstar ve sanatçıyla çalıştı ve halen çalışmakta. Şu an Işın Karaca ile çalışıyorum. Ayrıca ‘Elmacı’ adında yabancı coverlardan oluşan 9 kişilik bir grubu var. Beyoğlu - Tünel'de kurmuş olduğu Drum Tech’de genç arkadaşlara davul dersi vermekte.

* Işın Karaca haricinde kimlerle çalıştın?

Birçok sanatçıyla çalıştım.

* Bu işe nasıl merak saldın?

Çok ufaktım, 3-4 yaslarımda düğünlere gittiğimizde davulunun yanında oturmak istermişim. Aralarda babama ‘Beni çıkar çalıcam dermişim ve tek basıma davul çalıp insanları oynattığım olurmuş. Sonra özel dersler almaya başladım. Yurdaer Doğulu Kültür Merkezi’nde Bakırköy’de, sonra Death metal çalmaya başladım. İçimdeki ateş yandıkça da kendimi geliştirerek beni farklı tarzdaki müzikleri inceleyerek geliştiren bir müzik dünyası keşfettim.

* Şimdi neler yapıyorsun?

Günde 3-4 saatim practicele geçiyor ve Işın Karaca ile çalışıyorum. İki gün önce Erhan Güleryüz’ün yeni albümünde davullarını çaldım. Çeşitli albüm kayıtlarında da çaldım.

* Olayın mutfağındaki kişiler hep arka planda kalıyor, bu bir tercih mi yoksa medyanın yansıtması mı?

Ön planda kim varsa insanlar kendine onu muhatap ederler, genelde yanlış değildir ama arka plandakilerin de çok şikayetçi olacağını sanmıyorum. Şahsen ben geride durmayı tercih ederim. Daha iyi, daha huzurlu geliyor bana. Zaten bende şarkı söylemeyi düşünmüyorum.

* Hedefin ne?

Çok iyi bir müzisyen olmak.

* İdolün var mı?

Vınnıe Colaiuta (Büyücü ) Dave Weckl (Sound manya)

* Ne tür müzik dinlersin?

Yabancı müzik dinlerim. Fusion, Soul, Latin Jazz, Rnb

* Konserler ne zaman?

Işın Karaca konserlerimiz var. 19 Nisan İstanbul, 25 Nisan İstanbul, 10 Mayıs Sabancı Üniversitesi. Şimdilik bunlar var ama önümüzdeki günlerde bunlar artar.

* Müzik dışında neler yaparsın?

Doğayla ilgilenirim, balık tutarım, kitap okurum, gök bilimiyle ilgilenirim, arkadaşlarla kamp yaparız, belgesel izlerim, amatör olarak da Uzakdoğu sporu Wing-Tsun yapıyorum, deli gibi film alıp eve kapandığımda olur, playstation oynarım.

* Hangi oyunları oynuyorsun?

Dun god of war ı aldım Prince of Percia Eski efsane ve fantastik oyunları çok severim.

* 'Yenilmezim' dediğin bir oyun var mı?

İkili oynamadığım için bir iddiam yok ama bitiremeyeceğim oyunda yok.

* Yeni bir kamp düşünüyor musun?

Haftaya ya da sonraki haftaya düşünüyoruz. 2-3 günlük

* Gittiğin yerde balık tutuyor musun?

Tabi, gölün kenarı Terkoz yeni adı Durusu

* Balıkları kim pişiriyor?

Kendin pişir kendin ye usulü, ateş yakıyoruz mangalda pişiriyoruz.

* Turne için hangi ülkeleri gezdin?

Almanya - Avusturya - Fransa - İtalya - İsviçre - İsveç – Amerika – Macaristan. Yurtiçinde ise herhalde yüze yetmişini dolaşmışımdır. Hasankeyf mağaralarında bile meydan konseri çaldım.

* Projelerin var mı?

Görsel showa dayalı tiyatrosal bir show ancak sponsor bulunmadan başlanamaz bir proje.

*****

Sevgili Okan Duman beni kırmayıp katıldığın için teşekkürler. Umarım başka sohbetlerde yine karşılaşırız.

Sefalar getirdin.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..