Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '06

 
Kategori
Okullar
 

OKS kalkacak!

Anlatmaya niyet edip niyet eylediğim Süreyya'nın plaj meselesi değil elbette, hatta yazın bikinisiyle yakalanan şarkıcı / türkücü tayfasına da girecek değilim. Mutlak "Bodrum" geçmesi gerekiyorsa yaz yaz bir mevzuuda, Bodrum'un sıcağında kendini "serin" sulara bırakmış ve ertesi gün yayımlanacak, en tepesinde olduğu sınavın tüm arkadan izleyenleri tarafından "Altın İnek" e layık bulunmasına sebep olacak fotoğraflarını yorumlamak isterim OKS birincisinin.

Yazı yazmaya meraklı, ancak beceriksiz her çömez gibi anlatacağımı çıtlatmadan girsem de ilk paragrafıma, gerçek şu ki Selin Süreyya'dan rol çaldı. Gittiği 2 dershaneye teşekkür edip, başarısını düzenli ders çalışmaya bağlayan kızımız, 1 günün kraliçesi oldu, geri kalan 364 günde de,yerine yeni bir birinci gelene kadar gittiği dershanelerin panolarını "süs"leyecek.

2 dershaneye birden gidip de televizyona ve bilgisayara hatta gezmeye vakit bulabilen kardeşim, asıl bunu nasıl başardığını açıklamalı diye düşünürken, birileri Bodrum fotoğraflarını ezberden dökerken, Şile'de yüzmeseverler boğulurken; dershaneci amcalarımız, teyzelerimiz t-shirt giydirme yarışına girmişler. Beni güldürdükleri için ilahi kuvvet tarafından güldürülmelerini dileyecektim -ve galiba yazıma girebilirim- ama her dem kazanacaklara dua ederek tutma olan dua hakkımı burada kullanmak istemedim. 2009'da OKS diye birşey kalmayacağını, tarih-i tedrisat'ın dibine çökecek dershanecilik olayını öğrenince bir gazete sayfasından, bu haberle senkronize yayınlanan karikatür yüzünden, neden Behiç Pek kadar yetenekli olamadığımı düşüne düşüne dertlendim. "4 sene sonra da okullar tamamen kalkıyormuş.!" Evet.

Canım efendim, içimde bir merak peydah oldu; ben LGS'ye (OKS o zaman LGS idi, çok değil 2 sene vevvel) girdiğim sene saman kağıttan müteşekkil kitapçığı harcı borcu 13 milyona getiren üstadlar, artık başlıbaşına sektör haline gelmiş ve sürüsüne bereket öğretmeni, eğitim uzmanını, yöneticiyi ve halkla ilişkiler uzmanlarını v.s. nerede istihdam edecekler?
Buna da çare bulunmuş: Özel Okulculuk.Dershaneler neden tercih ediliyor?Okullarda verilen eksik ve kalitesiz olduğu düşünülen eğitimi tamamlamak değil mi gaye?Siz şimdi iyi eğitim verildiği düşünülen kurumları bazılarına "uzak" \nkılacaksınız.Devlet okuluna devam eden ve işçi emeklisi bir ailenin kızının OKS\'de derece yaptığı haberi hatıra olacak gibi,Eğitim-Sen genel başkanı Alaaddin Dinçer\'in dediğine geleceğiz o zaman yine,dönüp dolaşıp:"Parası olan olmayana avantaj elde ediyor."\n
Bireysel başarıların merkezi İstanbul\'un genel ortalamada geçilmesi,İstanbul\'un özel okul farkını ortaya çıkarmıyor mu?Okul,sonrası dershane,bir de üzerine özel dersle katmerlenince bireysel başarının gelmesi son derece \nnormal.İSTANBUL\'UN ORTALAMASINI DÜŞÜRENSE AYNI EĞİTİMİN HERKESE SUNULAMAMASI.
Sorunumuz sınavlar değil.Sorunumuz devletin tüm eğitim kurumlarının en az özel eğitim kurumları kadar başarılı olamamasında.Türkiye\'nin yüzakı kıvamında bize sunulan 2 %100\'lük öğrencinin özel okul mezunu olduğunu,derece yapanların çoğunun özel okullardan geldiğini düşünelim bir,bir de "0" çeken öğrencilerin çoğunun devlet okulu mezunu \nolduğunu.Özel okulların 1.ligde birbiriyle yarışmalarına karşılık,"elimizden bu kadar geliyor" klişesi ardında devlet okullarının kendi liginde koşturmasındansa,hepsinin birbiriyle yarışacak güçte olması gerekir.\n
Dershanelerin değil de,okulların yarıştığı bir sistemde,iyi temel atmış bir dershanenin tabela değiştirip "kolej" olduktan sonra,(başarısız olacağını/eşitliğin sağlanacağını) düşünmek..
Behiç Pek olamadığım için dertlendiğim bir düğüm daha...\n

",1]);//>

Dershaneler neden tercih ediliyor? Okullarda verilen eksik ve kalitesiz olduğu düşünülen eğitimi tamamlamak değil mi gaye? Siz şimdi iyi eğitim verildiği düşünülen kurumları bazılarına "uzak" kılacaksınız. Devlet okuluna devam eden ve işçi emeklisi bir ailenin kızının OKS'de derece yaptığı haberi hatıra olacak gibi, Eğitim-Sen genel başkanı Alaaddin Dinçer'in dediğine geleceğiz o zaman yine, dönüp dolaşıp: "Parası olan olmayana avantaj elde ediyor."

Bireysel başarıların merkezi İstanbul'un genel ortalamada geçilmesi, İstanbul'un özel okul farkını ortaya çıkarmıyor mu? Okul, sonrası dershane, bir de üzerine özel dersle katmerlenince bireysel başarının gelmesi son derece normal. İSTANBUL'UN ORTALAMASINI DÜŞÜRENSE AYNI EĞİTİMİN HERKESE SUNULAMAMASI.

Sorunumuz sınavlar değil. Sorunumuz devletin tüm eğitim kurumlarının en az özel eğitim kurumları kadar başarılı olamamasında. Türkiye'nin yüzakı kıvamında bize sunulan 2 %100'lük öğrencinin özel okul mezunu olduğunu, derece yapanların çoğunun özel okullardan geldiğini düşünelim bir, bir de "0" çeken öğrencilerin çoğunun devlet okulu mezunu olduğunu. Özel okulların 1.ligde birbiriyle yarışmalarına karşılık, "elimizden bu kadar geliyor" klişesi ardında devlet okullarının kendi liginde koşturmasındansa, hepsinin birbiriyle yarışacak güçte olması gerekir.

Dershanelerin değil de, okulların yarıştığı bir sistemde, iyi temel atmış bir dershanenin tabela değiştirip "kolej" olduktan sonra, (başarısız olacağını/eşitliğin sağlanacağını) düşünmek..
Behiç Pek olamadığım için dertlendiğim bir düğüm daha...

 
Toplam blog
: 6
: 678
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

Bir şekilde eğitim hayatımda başarılı oldum. Daha 5.sınıf bitmeden sınav için koşturulan bir öğrenci..