Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
 

OKS kalktı dershanelere koşun!

OKS kalktı dershanelere koşun!
 

OKS kalktı, yerine SBS kondu. M.Eğitim Bakanlığının web sayfasında yeni olan ORTAÖĞRETİME GEÇİS SİSTEMİNİN AVANTAJLARI sıralanmış. Bazı maddeleri aşağıda. Bu avantajları irdelemek istiyorum.(...)benim değerlendirmemdir.

1- Ortaöğretime Geçiş Sisteminin eğitim sistemimize nasıl bir katkısı olacak?

§ İlköğretim programlarının öğretilmesi ön plana çıkarılarak öğrencilerin muhakeme ve yorum yapma yetenekleri gelişecektir.(Öğrenciler dershaneye yönelecekler ve ezber yaparak testmatik olmaya çalışacaklar.)

§ Öğrencilerin bireysel gelişimleri, yetenekleri, ilgi alanları, farklılıkları, bilgi ve becerileri tam ve güvenilir olarak ölçülmüş olacaktır.(mevcut sistemde ders başarısından, "yöneltme raporu" ile bu nitelikler ortaya çıkıyordu zaten.Tam ve güvenilir olması için sınav gözcüleri kim olacak, öğrencilerin kendi öğretmenleri mi ?Belli değil)

§ Okullar ve veliler öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişim düzeyini her yıl düzenli olarak takip edebilecek, gereken önlemleri zamanında alma olanağı bulacaklardır.(gereken önlem belli.Veli 6 ve 7.sınıfta düşük puan alan çocuğunu hemen dershaneye götürecek.Dershanede akıl enjekte ediyorlar ya.Dershaneler bu yığılmaları karşılamayacak.Bugün 2 milyar olan fiatlar 3-4 milyara çıkacak)

§ Eğitim sistemi, bir kereye mahsus yapılan tek oturumda yapılan ve bir sınav olan OKS’ ye odaklı olmaktan kurtulacaktır.(Şimdiden gözlemliyorum.Sınav stresi 3 yıla yayıldı.Çocuklar oyun oynayamadan ev-okul-dershane arasında sersem testmatik olarak gelip gidecek.Dershane hayatı ilkokul 4 ten başlayıp fakülte çıkışı KPSS kurslarına kadar devam edecek.Lisede de her yıl 2-3-4.sınıflarda yapılacak ÖSS DAHİL)

§ Genel liselerin eğitim kalitelerinin artırılmasına katkı sağlayacaktır.(Bu da mümkün değil, lisede her yıl 2-3-4.sınıflarda da ilköğretimdeki SBS gibi ÖSS yapılacak.Bu nedenle herkes dershanede olacak)

§ Sınavların zamana yayılması ile öğrencilerin ve velilerin yaşadığı sınav stresi optimal noktada (olması gereken düzeyde) tutulacaktır.(Yarış daha da artacak.6.sınftaki başarısızlıklar veliyi hareketlendirecek, veli özel kurs ve dershanelere koşacak.)

Okul dışı kurumlara olan bağımlılık azalacaktır.(Sanki bu madde "beni tersimden okuyun"der gibi)

§ Okul kültürü, öğretmenin etkinliği bağlamında daha güçlü hâle gelecektir. Okula yönelme artacak devamsızlık azalacaktır.(Mevcut OKS öncesinde ME.Bakanı iki yıldır 8.sınıf öğrencilerine sınavdan 15 gün önce izinli sayıyordu.Neden okula devam azaldığı için.Herkes dersanelerde harıl harıl çalışıyorda ondan.Demek ki sınavlar öncesi öğrenciler okuldan uzaklaşıyorlar)

Okulda sunulan eğitim ve öğretim güçlendirilecek, daha anlamlı hâle gelecektir.(Güçlenmez.Dershane alternatif olduğu için öğrenci öğretmenine dinlemiyecek[şimdi olduğu gibi]nasıl olsa dershanede öğretmenleri aynı konuyu anlatacak.Dershaneler için eğitim çok anlamlı hale gelecek.anlamlı olduğu basından anlaşılıyor.Bir dershane müdürü SBS anıldıktan sonra öğrenci sayımız iki kat arttı diyor.)
HAYDİ HAYIRLISI.

 
Toplam blog
: 6
: 391
Kayıt tarihi
: 30.09.07
 
 

1965 İzmir doğumluyum. Eğitimciyim, eğitimde 20 yıllık deneyimim var. Güncel konular ve yaşantılarım..