Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

OKS sessizliği

OKS sessizliği
 

Geçen yıl OKS gününde, sabah dışarıya çıktığımda, sokağımdaki lisenin önünde, kaldırımların kenarında, kapıları açık otomobillerin içinde oturmuş merakla bekleyen aileleri gördüm. Karşıdan bir simitçi geliyordu, onun için herhangi bir Pazar gününden farklıydı sokak, daha çok kalabalık vardı. Yaklaştığımda "Şimiiiiiiitçiiiiii" diye bağırınca uyarma gereğini duydum. 15 yaşlarında bir çocuktu, simitçi. Simit alacağım sandı, başının üzerinde simit dizili tablayı indirdi ve "çocuklar içeride sınavda, pencereler de açık, buralarda bağırmasanız" diye uyardığımda bu hoşuna gitmedi . O sırada hemen bir destekçi buldum. Kaldırımın kenarında oturmuş bir veli ayağa kalktı. Simitçi tablayı yeniden başının üzerine koydu ve iki adım atıp, yeniden bağırmaya kalkınca bu sefer ayaktaki velinin tepkisiyle karşılaştı, çocuğun yakasından tuttu. Simitler yere saçılacak diye korktum ama olay büyümeden simitçi uzaklaştı.

Sınavlar yalnızca çocukları yıpratmıyor, aileler de onlarla beraber heyecan yaşıyorlar, yoruluyorlar. Çocuğu içerde sınavdayken dışarıda gürültü yapan simitçi öfkeli bir babanın sert tepkisiyle karşılaşabiliyor.

OKS ve ÖSS gibi seçme sınavları birer yarışmadır. Yarışmaların ilk kuralı sınav ortamında eşit koşulların sağlanmasıdır. Bu eşit koşullardan biri de gürültüsüz bir ortam beklentisidir. Sınavların yapıldığı Haziran ayında oldukça sıcak günler olmaktadır ve sınav sırasında pencereleri açmaktan başka çare kalmamaktadır. Ana caddelerin yakındaki okullarda trafik gürültüsü, siren sesleri ve trafiğimizin ilkelliliğinin simgesi olan klakson sesleri sınavdakiler için olumsuz etkenlerdir.

Yarın sabah OKS saatlerinde gelecek hafta ÖSS saatlerinde şehirlerimizi en sessiz hale getirmek için hepimiz sorumluluğumuzu yerine getirmeliyiz.

Öğrencilerin tercihleri belli okullara yöneliyorsa ve bu okullardaki kontenjanlar öğrenci sayısından azsa seçme sınavları olmak zorunda. Ailelere ve öğretmenlere düşen görev bu sınav ortamından öğrencilerin en az zararla çıkmasını sağlamaktır. Çocuklara bütün yıl boyunca sınava hazırlık için en iyi olduğunu düşündükleri ortamları yarattıktan sonra sınav saatinde de gürültüsüz ve rahat bir ortam beklemeleri en doğal haklarıdır.

Yarın OKS'de tüm öğrencilere başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..