Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '06

 
Kategori
Kitap
 

Oku beni bırak beni

Oku beni bırak beni
 

Okuduğum ve keyif aldığım her kitap, diğer okurlarla paylaşma isteği uyandırmıştır hep. Kendimi bildim bileli en azından yakın çevremdeki dost ve arkadaşlarla paylaşmışımdır okuduğum kitapları. Bu nedenle Radikal Gazetesi' nin '' Oku Beni Bırak Beni '' sloganıyla başlattığı sokak kitapları kampanyası ister istemez ilgimi çekti. Kampanya 3. ayını doldurmuş bile.

Bu üç aylık süre içinde toplam 7748 kitap okurlar tarafından, başka okurlarla buluşması için sokağa bırakılmış ve ikibinin üzerinde okur da sevdiği bir kitabı sokak kitabı yapmış. Aslında kulağa değişik geliyor değil mi? Sokağa genelde büyük bir hevesle evde beslenmek için alınan ancak türlü nedenlerle evde bakımı yapılamayan kedi ve köpeklerin bırakılmasına alışkınız çünkü.

Bu proje tüm dünyada '' Bookcrossing '' adıyla tanınan bir hareketin Türkiye uzantısı. Türkiye'nin de dahil olduğu 98 ülkede kitapların yolculuk yapmasına olanak veren bir internet sitesi var. Sitenin adı ''Bookcrossing.com''. Siteye girildiğinde kitapların hikayelerine de ulaşmak mümkün. Sitenin 4949 üyesi bulunuyor o da şimdilik. Siteye kitap bağışlandığı anda her bağışlanan kitabın yeni bir serüveni başlıyor. Her kitap yeni bir sahiple buluşuyor. Bu buluşmanın izini ayrıca '' sokakkitapları.org '' sitesinden de izlemek mümkün.

Sokak Kitapları' nın dağıtım noktalarında bir kitaba rastladığımızda o kitabı '' sokakkitapları.org'' sitesinde üzerimize kaydettikten sonra kitabın serüvenini başlatabiliyoruz. Okuduktan sonra kitabı dilediğimiz yere bırakabiliriz ancak internet üzerinden bıraktığımız yeri de kayıt etmemiz gerekiyor. Böylelikle meraklısı kitapların serüvenlerini takip edebiliyor. Kitapla ilgili yorumları, kitapla geçirdiğimiz zamanı da bilgi olarak eklediğimizde, sokakta özgürleşen kitapları okumak ve diğer yandan o kitapların serüvenlerini takip etmek ilgi çekici bir hal alıyor.

Meraklısı için bir de notum olacak : Ençok el değiştiren ve en çok yorum alan kitaplar arasında, - Sofie'nin Dünyası, - Saklı Yüz, - Filmin Devamı, - Acemi Irmak, - İstasyon gibi kitaplar yer alıyor. En çok kitap barındıran mekanlara ise; - AFM Akmerkez Etiler, - Çemberlitaş Movieplex, - Etiler Movieplex, - Şişli Movieplex gibi mekanları örnek vermek mümkün.

Özlem Akaydın

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..