Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '06

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Oku beni bırak beni

Oku beni bırak beni
 

Sokaklarda herkesin alıp evine götürebileceği kitaplar var artık. İnanmayacaksınız ama bunlar bedava! Bir gazetenin başlattığı 'Oku Beni Bırak Beni' kampanyası kapsamında binlerce kitap her türlü mülkiyetten arınıp 'sokak kitabı' olmuş durumda.

İki gün önce, yayınevlerinin bağışladığı 3072 kitap, 18 ilde çeşitli sinema, kafe, alışveriş merkezi ve istasyon gibi yerlerde 'herkesin' kullanımına açıldı. Hangi kitabın hangi mekanlarda olduğunu merak edenler www.sokakkitaplari.org sitesinden öğrenebiliyor.

İyi niyete dayalı bu uygulama karşısında insanların öncelikle şaşkın ve memnun olduğu söyleniyor. Çoğu insanın önce kitapları paralı sanarak geri durdukları da belirtiliyor.

Uygulama çok basit bir mantığa dayanıyor. 'Oku Beni Bırak Beni' kutusundan bir kitap seçiyor, istiyorsan evine götürüp okuyorsun. Okuduktan sonra da diğerleri de yararlanabilsin diye insanların görebileceği bir yere bırakıyorsun.Sizden sonra o kitap nereleri gezmiş öğrenmek isterseniz de kitabın üstündeki numarayı kaydedip www.sokakkitaplari.org sitesinden takip ediyorsunuz.

Kampanyayı kendi adıma ilginç ve biraz da ütopik bulduğumu söylemeliyim. Yakın arkadaşlarım da dahil kime kitap verdiysem bugüne kadar geri dönen olmadı. Sokaktaki herkesin aynı bilinçle kendilerine sunulan bu olanağın önemini yeterince iyi kavrayabileceği pek aklıma yatmıyor.

Yine de birkaç ay önce yine böyle sokakta gezen kitaplardan birini alıp okuduktan sonra bir tren istasyonuna bırakan birinin hikayesini e-posta yoluyla okumuştum. Orada lokomotif, her okuyanın kitabın ilk sayfasına adını soyadını şehrini yazarak 'Okuduktan sonra beni insanların görebileceği bir yere bırak' yazmasıydı ve kahramanımız, aylar sonra birçok ili gezmiş olarak tesadüf eseri eline geçen kitaba bakarak duygulanıyordu.

Bu hikaye ne kadar gerçek bilemiyorum ama toplum olarak içimizde bulunan duygusallığı en azından benim açımdan harekete geçirebildiği kesin. Dolayısıyla, bu kampanyanın bilinci iyi verilebilirse, altında yatan amaç, iyi niyet ve emek kavranırsa her şey yolunda gidebilir ve toplum olarak önemli bir kazanım elde etmiş oluruz. Şahsen kampanyanın işleyeceğine inanıyorum; çünkü unutmayalım her şey inanmakla başlar...

 
Toplam blog
: 132
: 3374
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Odtü mezunu; edebiyat ve sinema düşkünü biriyim. AFSAD’ta fotoğraf, Sinematek’te film yapımı üzer..